Heti alkuun kiitoksia kaikille kommentoijille eiliseltä päivältä

Vinkkejä kaivataan edelleen, jotta ongelma saataisiin poistettua.
Kokemuksia tältä aamulta. Eilen laitoin webaston käyntiin suorakäynnistyksellä ja wepasto toimi koko ajan, mutta ei lämmittänyt matkustamoa ja ikkunat umpijäässä. Tänään laitoin ajastuksella, että 9.00 olisi valmis lähtöön. Kävin tarkistamassa ja noin 8.10 wepasto starttasi oikeaoppisesti. Kun menin 8.55 autolle, niin webasto toimi edelleen, mutta ikkunat täysin jäässä. Pakkasta aamulla siis -2 astetta. Menin sisälle autoon, jossa oli tosi kylmä. Ei ihme, sillä ei käytännössä puhaltanut mitään ilmaa tuulilasille eikä muistakaan suuttimista tullut kuin vähän hyvin haaleaa ilmaa hentoisesti. Starttasin auton, joka hyrähti heti käyntiin, kuin kesähelteillä. Eli webasto oli kyllä lämmittänyt moottorin kunnolla.
Ajoin tästä suoraan ikkunan raaputuksen

jälkeen yhden kilometrin päässä olevalla autokorjaamolle. Siellä kokenut korjaaja kokeili vesiletkuja. Matkustamoon menevä letku oli vain vähän lämmin. Samoin toinen vesiletku. Niiden olisi pitänyt kai olla aika kuumia. Mieleen tulee, että nyt ongelma voi olla siis seuraavissa kohteista:
1) Lämmityslaitteen kenno. Onko tukossa tai muuten viallinen? Meneekö näitä miten usein tukkoon tai rikki yleensä? Toisaalta, kun autolla ajelee vaikka 5 kilometriä lämmityksen jälkeen, niin puhaltaa kyllä lämmintä ilmaa ja sulattaa auton ikkunat loppuun. Toisaalta ilma ei ole kovin kuumaa, vaikka kääntäisin lämpötilan kääntäjän asentoon HI. Itsellä tulee mieleen, että vika voisi olla tässä lämmityslaitteen kennossa. Itse kenno ei taida olla kovin kallis. Onko miten vaikea vaihtaa tähän malliin? Tutulla korjaamolla toki remontin teetän. Toki ekana olisi hyvä tietää se, missä vika olisi.
2) Webaston kiertovesipumppu
3) Moottorin termostaatti
4) Lämmityslaitteen läpät menevät jotenkin väärin ja puhaltelee vain kylmää kennon ohi. Tästä siis Hessu80 vinkkasi
Vähän kiinnostaa myös se, että miten auton moottori lämpiää. Käykö alilämpöisenä. Harmi kun ei ole sitä lämpömittaria. Pitääköhän tehdä viritys, että pääsisi lukemaan moottorin lämpötiloja?
Tämän viikon torstaina huollon yhteydessä kytketään tietokoneeseen. Löytyisköhän sieltä jotain vikakoodeja?