Morjens, uusi s60 D5 (185) (2008) omistaja täällä. Itselläni probleemaa niin että heittää maf virhettä ecm 135f. Testasin toisella maf:lla ja sama homma ja aikaisemmin jo huomasin että tuo moottorin puoleinen pyörreläppien vipu oli ihan löysä (ei tanko vaan akselin vipu). Joku sanoi että se on löysä, mutta kyllä sen tuntee kun se irti on. Sunnuntaina avattiin ja vaihdettiin pyörreläpät ja samalla imusarjan putsaus. Ei sinänsä paha homma. Irtihän se oli akselista. Paskaa helvetisti. Putsaus melkein työläin. Tuo tanko on mielestäni pieni murhe tässä pyörreläppä asiassa. Tuohon nyt saa vaikka minkälaista patenttia kehitetty kun vähän pelle pelotonta leikkii.
Itselläni kuitenkin edelleen heittää maf herjaa, mutta ei niin helposti.
Oli mulla jotain kysyttävääkin

Kuinka kovaa meteliä teillä tuo pyörreläppien mottori (joka vipua liikuttaa pitää)? Itselläni tuli testilenkillä vikakoodit ecm 1890 ja 1870 (jotka viittaavat pyörreläpän toimivuuteen). Nämä sain niin että survaisin ison vaihteen silmään pienillä kierroksilla ja kaasu pohjaan. Aikaisemmin temppuili kierroksilla 2500-> (nykimistä ja hyytymistä). Ja vain lämpimällä koneella. Eli apua tuosta pyörreläppien vaihdosta oli mutta vielä jotain hässäkkää on ja vähän epäilen tuota läppämoottoria koska mulla se pitää melkoista ääntä kun auton sammuttaa (kalibrointi?). Jos se käy hitaalla.. kuten kuskinsakin.
Ps. mielelläni annan neuvoja jos joku haluaa tämän pyörreläppä operaation tehdä...