Haa, sitten voisikin liimata auton takapaksiin jonkun ylimielisen ecoDrive-tarran tai vaikka GreenMotion, BioAuto etc.
Vanhempia autoja tykätään niin kovasti syyllistää, kun mustavalkoisesti luullaan että uusissa autoissa on niiiiin pienet kulutukset ja päästöt. Autovalmistajien markkinoinnilla siinä varmasti suuri vaikutus. Kauhea haloo esim. jostain start/stop-tekniikasta.
Erittäin hyvä, että 20 vuotta vanha auto ei ole aikansa vanki, vaan sitä voi muuttaa vaikka etanolibensaa käyttäväksi ja vielä noin helposti ja halvalla.
Saas nyt nähdä, kuinka etanolimarkkina ja politiikka etenee. Äskettäinhän kuului EU-tasolta huolestuneita ääniä etanolintuotantoon liittyen.
Telkkarissa oli eilen vastaavasta (olikohan Kuningaskuluttaja) metaani(maakaasu)-modifikaatiosta, joka kuulosti haastatellun Matti Meikäläisen suusta aika helpolta hommalta. Ukkelia kuulemma hymyilyttää kun menee tankkaamaan halpaa kaasua. Tiedä sitten, mitä hymylle käy, kun suunnitellut maakaasun verohelpotusten muutokset alkavat näkyä pumpuilla.
Ei se metaaniversio kuulostanut yhtään niin hyvältä kuin etanolimodifikaatio. Jätkällä oli takakontissa sadan litran pönikkä maakaasua varten ja lisäksi 30 L bensatankki. Sillä satasen pönikällä ajelee kuulemma surkeat 200 kilsaa.
Ei vaikea valita noista kahdesta.
Miten muuten auton verotus muuttui sulla tuon modifikaation takia?