RallyBaron  Samppasport

D5244T5 moniurahihna / laturinhihna kului puhki -> kansivika

  • 19 Vastauksia
  • 7334 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VNT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: D5244T5 moniurahihna / laturinhihna kului puhki -> kansivika
« Vastaus #15 : 30.12.2018, 12:21:59 »
Aika yleistä, että noi moniura/rullat uusitaan jakopään yhteydessä, on takuun edellytyksenä. Tarina ei kerro oliko jakopää koska vaihdettu.

Eli jos aloittajan autoon vaihdettu samalla jakopää ja moniura/rullat, menee takuuseen, jos ei, niin ei mene.

Muutenkin näissä pitäis käyttää orig. osia. Niissä hihnoissa ja kiristimissä on tullut muutoksia.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: D5244T5 moniurahihna / laturinhihna kului puhki -> kansivika
« Vastaus #16 : 31.12.2018, 12:05:48 »
Itsellä tarvikelaturin vapaakytkin kesti vajaat 2v. Alkoi joulunpyhinä pitämään mekkalaa. Remmit ei menny onneks poikki. Jos autolla on paljon ajettu niin voivat vaatia että asiakas maksaa osan remontista kun periaatteessa moottori tuleen parempaan kuntoon kuin hajotessa oli.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa vvode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: D5244T5 moniurahihna / laturinhihna kului puhki -> kansivika
« Vastaus #17 : 02.01.2019, 16:29:33 »
Mulla kävi sama vuosi sitten, laturin vapaapyörä oli jumissa ja yhden uran levynen soiro oli hihnasta mennyt jakopäähän.
Kansi kun avattiin, oli kaikki pakoventtiilinnostajan pesät halki.

Koneella oli ajettu 400tkm eikä käytettyjä ehjiä kansia oikein meinannut löytyä, niin vaihdoin vähän ajetun koneen tilalle.
V70 D5 AWD '08

Poissa Nakuvitonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: D5244T5 moniurahihna / laturinhihna kului puhki -> kansivika
« Vastaus #18 : 20.01.2019, 20:45:38 »
Muutenkin näissä pitäis käyttää orig. osia. Niissä hihnoissa ja kiristimissä on tullut muutoksia.

Tästä vahingosta viisastuneena olen täysin samaa mieltä. Alkuperäisiä- tai ainakin varmuudella oem laatuisia osia kannattaa tämän koneen hihnalinjoissa käyttää. Tässä tapauksessa moniurahihna kului puhki ennen aikojaan. Tämä johtui siitä, että hihna oli yksinkertaisesti liian pitkä -> hihnan venymisen seurauksena kiristimestä loppui varat -> hihna alkoi luistamaan ja kului puhki. Kyseinen Daycon hihna oli varaosatoimittajan listoilla tähän moottoriin vaikka ei olisi enää pitänyt olla. Kuten sanoit hihnoihin on tullut muutoksia... Katsokaapa esim. mitä Continentalin hihnan tyyppimerkinnän perässä nykyään lukee. 5PK1121 EXTRA eli jotain vahvistusta hihnaan on tehty. Eikös Volvon orkkis hihna ole tältä valmistajalta...
XC70 AWD D4 Summum Aut. -15, V70 Summum 2.4D Aut. -08, ja C70 T5 -00

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: D5244T5 moniurahihna / laturinhihna kului puhki -> kansivika
« Vastaus #19 : 20.01.2019, 22:16:01 »
Tästä vahingosta viisastuneena olen täysin samaa mieltä. Alkuperäisiä- tai ainakin varmuudella oem laatuisia osia kannattaa tämän koneen hihnalinjoissa käyttää. Tässä tapauksessa moniurahihna kului puhki ennen aikojaan. Tämä johtui siitä, että hihna oli yksinkertaisesti liian pitkä -> hihnan venymisen seurauksena kiristimestä loppui varat -> hihna alkoi luistamaan ja kului puhki. Kyseinen Daycon hihna oli varaosatoimittajan listoilla tähän moottoriin vaikka ei olisi enää pitänyt olla. Kuten sanoit hihnoihin on tullut muutoksia... Katsokaapa esim. mitä Continentalin hihnan tyyppimerkinnän perässä nykyään lukee. 5PK1121 EXTRA eli jotain vahvistusta hihnaan on tehty. Eikös Volvon orkkis hihna ole tältä valmistajalta...

Mielenkiinnosta kysyttävä. Onko tämä hihna case korjattu 2 litraseen, 5 pyttyseen?

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy