Elekma  Autoracing

Bensa-Volvo kaasuautoksi - ekoteko vai katastrofi?

  • 26 Vastauksia
  • 9115 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Karski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensa-Volvo kaasuautoksi - ekoteko vai katastrofi?
« Vastaus #15 : 01.01.2019, 06:44:41 »
KAARA.TV:n Etanoli-V70 kertomuksia:
https://www.youtube.com/watch?v=-GGMVRE36M8
https://youtu.be/d901qR2tHfo

Kylmäkäynnistys:
https://youtu.be/znK7J4i4ehM?t=214

Olipa melkonen testi, enemmän puhuttiin ratista ja penkistä...kuin etanoli testistä.
Ei mitään mainintaa talvikäynnistyksestä joka ihmisiä kiinnostaa.
Olikohan autonmyynti ilmoitus.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Bensa-Volvo kaasuautoksi - ekoteko vai katastrofi?
« Vastaus #16 : 01.01.2019, 10:33:10 »
Olipa melkonen testi, enemmän puhuttiin ratista ja penkistä...kuin etanoli testistä.
Ei mitään mainintaa talvikäynnistyksestä joka ihmisiä kiinnostaa.
Olikohan autonmyynti ilmoitus.
Tässähän siitä suoraan puhuttiin :facepalm:

https://youtu.be/znK7J4i4ehM?t=214

Ja testattiinkin vielä...

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1045
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensa-Volvo kaasuautoksi - ekoteko vai katastrofi?
« Vastaus #17 : 01.01.2019, 11:13:59 »
Tuommoisen kun tilaa valmistajalta, niin saa viimeisellä softauksella olevan ja oikeilla liittimillä. Ainakin vielä saa Trafilta muutostukea 200€ ja muutoskatsastukseen menee n.60€ Etanolin hinta taitaa olla nykyään noin 0,98-1,19  € / litra. Ainetta kuluu teoriassa n.20 % enemmän johtuen huonommasta energiasisällöstä, mutta itsellä ei ole moista kokemusta sen saman 10l/100 vie mitä normi 98:llakin.

Verotushan ei muutu miksikään toistaiseksi, mutta koittavat kuulemma lobbailla, jotta toteutuneet hiilidioksidit otettaisiin mukaan eli olisi ympäristöystävällisempää kun n. 80% on sitä kierrätettyä hiilidioksidia päätöissä.

Itse tein muutoksen, aikaa meni noin tunti tupakoineen.

Oletko ollut tyytyväinen?

Kuinka paljon olet kilometreissä ajanut etanolilla? Millaisia summia arvelet säästäneesi?

Kiitos.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6729
  • 1% Hybridi
Vs: Bensa-Volvo kaasuautoksi - ekoteko vai katastrofi?
« Vastaus #18 : 01.01.2019, 15:51:15 »
Ihan ok Ehkä noin 5000km on tullut ajettua. Muutaman kerran on kylmäkäynistyksen yhteydessä sytyttänyt moottorivikavalon, johtuen lamdan hitaasta toiminnasta, mutta kuittaamalla saa pois. Säästämisestä en osaa sanoa, mutta kyllä aina hymyilyttää tankatessa.
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Karski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensa-Volvo kaasuautoksi - ekoteko vai katastrofi?
« Vastaus #19 : 01.01.2019, 16:27:45 »
Tässähän siitä suoraan puhuttiin :facepalm:

https://youtu.be/znK7J4i4ehM?t=214

Ja testattiinkin vielä...
No nyt tuli se pääasia, luulin tota aikasempaa youtube klippiä tositestiksi. :)

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: Bensa-Volvo kaasuautoksi - ekoteko vai katastrofi?
« Vastaus #20 : 01.01.2019, 17:26:08 »
Etanolimuunnos ei laske vuotuista ajoneuvoveroa lainkaan. Kaasulle muuttaminen laskee sitä huomattavasti vaikka päästöt lasketaankin jotenkin keskiarvoksi maakaasun ja bensan välillä. Muistaakseni 2006 V70:n päästöiksi on merkitty jotain 170G luokkaa. Pelkällä maakaasulla Volvon päästöt ovat jotain 40g/100 km ja biokaasulla jopa 0g/100km. Itsellä oli kaasuV70 silloin kun ajoneuvovero muuttui päästöperusteiseksi ja vero putosi bensan verosta 50%. Olen ajanut kaasuvolvolla ja kaasupuntolla yhteensä n.7v ja kokemusta on paljon kaasulaitteista ja niiden vioista, hinnoista yms.
Tehdastekoisen kaasuvolvon kaasun paineensäädin (tyyppivika) maksoi muutama vuosi sitten 1300€. Asennutin autoon jälkiasennussarjan paineensäätimen muutamalla satasella. Samaten kaasupullossa oleva magneettiventtiili (tyyppivika) voi mennä ja alkuperäinen maksaa hirveästi. Siihenkin on kyllä tarjolla halvempi ratkaisu. Tätä jos ei tiedä, niin kalliiksi tulee tehdastekoinen kaasuvolvo. Jälkiasennuksia ja kaasulaitteiden korjauksia/huoltoja tekee Terragas. http://www.terragas.fi/info.html

Kulutuksesta: 2.4 Volvo kaupungissa 7kg/100km ja maantiellä 5kg/100km. Ja kaasuhan maksaa alle euron/L. Kaasupassatin keskikulutus on 3.5kg/100km eli sillä pääsee vähän halvemmalla mutta ei Volvokaan kauheasti kuluta kun vertaa bensankulutukseen.
 
« Viimeksi muokattu: 01.01.2019, 17:28:29 kirjoittanut Kaasuvolvo »
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: Bensa-Volvo kaasuautoksi - ekoteko vai katastrofi?
« Vastaus #21 : 01.01.2019, 17:44:42 »
Tässä muuten hyvä video metaanin eli maa/biokaasun ja kaasupullojen turvallisuudesta autossa.

https://www.youtube.com/watch?v=NqH_s3YC4sE
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Bensa-Volvo kaasuautoksi - ekoteko vai katastrofi?
« Vastaus #22 : 01.01.2019, 18:42:21 »
Etanolimuunnos ei laske vuotuista ajoneuvoveroa lainkaan. Kaasulle muuttaminen laskee sitä huomattavasti vaikka päästöt lasketaankin jotenkin keskiarvoksi maakaasun ja bensan välillä. Muistaakseni 2006 V70:n päästöiksi on merkitty jotain 170G luokkaa. Pelkällä maakaasulla Volvon päästöt ovat jotain 40g/100 km ja biokaasulla jopa 0g/100km. Itsellä oli kaasuV70 silloin kun ajoneuvovero muuttui päästöperusteiseksi ja vero putosi bensan verosta 50%. Olen ajanut kaasuvolvolla ja kaasupuntolla yhteensä n.7v ja kokemusta on paljon kaasulaitteista ja niiden vioista, hinnoista yms.
Tehdastekoisen kaasuvolvon kaasun paineensäädin (tyyppivika) maksoi muutama vuosi sitten 1300€. Asennutin autoon jälkiasennussarjan paineensäätimen muutamalla satasella. Samaten kaasupullossa oleva magneettiventtiili (tyyppivika) voi mennä ja alkuperäinen maksaa hirveästi. Siihenkin on kyllä tarjolla halvempi ratkaisu. Tätä jos ei tiedä, niin kalliiksi tulee tehdastekoinen kaasuvolvo. Jälkiasennuksia ja kaasulaitteiden korjauksia/huoltoja tekee Terragas. http://www.terragas.fi/info.html

Kulutuksesta: 2.4 Volvo kaupungissa 7kg/100km ja maantiellä 5kg/100km. Ja kaasuhan maksaa alle euron/L. Kaasupassatin keskikulutus on 3.5kg/100km eli sillä pääsee vähän halvemmalla mutta ei Volvokaan kauheasti kuluta kun vertaa bensankulutukseen.
Paljonko toi 5-7kg/100km tekee euroissa?

Litra kaasua kun on aikapaljon alle kilon...

Kankikari

  • Vieras
Vs: Bensa-Volvo kaasuautoksi - ekoteko vai katastrofi?
« Vastaus #23 : 01.01.2019, 19:24:55 »
Mites vanhemmat autot joiden verot ja päästömaksut lasketaan massan mukaan.

1800e on tarjottu liikkeessä asennettavan kaasusarjan hinnaksi. Töineen.

Aika paljon tarvis ajella jotta kannattais.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1045
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensa-Volvo kaasuautoksi - ekoteko vai katastrofi?
« Vastaus #24 : 01.01.2019, 19:51:04 »
Mites vanhemmat autot joiden verot ja päästömaksut lasketaan massan mukaan.

1800e on tarjottu liikkeessä asennettavan kaasusarjan hinnaksi. Töineen.

Aika paljon tarvis ajella jotta kannattais.

Aika arvokkaalle vaikuttaa.

Saa ajella ihan lompakko ruvella, jos meinaa saada "säästöjä".  :) :)

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: Bensa-Volvo kaasuautoksi - ekoteko vai katastrofi?
« Vastaus #25 : 01.01.2019, 22:29:24 »
Paljonko toi 5-7kg/100km tekee euroissa?

Litra kaasua kun on aikapaljon alle kilon...

Kilo kaasua vastaa 1,5 litraa bensaa energiasisällöltään.  Liikennekaasun kilohinta on maakaasulla 1,32 €/kg ja biokaasulla 1,46 €/kg. Biokaasun "litrahinta" on 0.936 € / l ja maakaasun "litrahinta" on 0.846 € / l. https://www.gasum.com/yksityisille/tankkaa-kaasua/tankkaushinnat/

Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Kankikari

  • Vieras
Vs: Bensa-Volvo kaasuautoksi - ekoteko vai katastrofi?
« Vastaus #26 : 01.01.2019, 23:02:37 »
Aika arvokkaalle vaikuttaa.

Saa ajella ihan lompakko ruvella, jos meinaa saada "säästöjä".  :) :)

Ja näköjään ko firma on lopettanut jälkiasennettujen kaasujärjestelmien myymisen ja asentamisen. Olivat gasumin yhteistyökumppanin yhteistyössä

 

Proturbo  Autodiagnoosi