KL-varaosat  Race.fi

230FK -95 nypyttää osakuormilla, vikaehdotuksia? Vika löytyi, syttyboksi.

  • 7 Vastauksia
  • 3584 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Jep, tuommonen tapaus tällä kertaa, auto manualisoitui tässä muutama viikko takaperin, ja vaihdoksen jälkeen joutui havahtumaan pieneen nypytykseen, jonka oletettavasti kuminauhalaatikko on suodattanut poies aikaisemmin. Tyhjäkäyntiä käy aivan nuotilleen, petaali konehuoneessa vetää tasasesti ja nyhtämättä, mutta pintakaasulla nyppii ihan kun sillontällön muutaman sekunnin välein joku pytty jäis välistä.
Vaihdettu hyllystä toimivaksi todettuja osia seuraavasti:
-ykk-anturi
-tulpan+puolanjohdot, jakajankansi, puola
-ilmamäärämittari
-sytkäpääte
Lisäksi vaihdettu pari resun näköstä alipaineletkua, tulpattu hiilipöntön letkulähdöt imusarjalta, testattu bypassin kalvo ja letkut tiiviiksi,  testattu bensanpaineensäätimen kalvo vuotamattomaksi, ja tietysti kiroiltu. Sytkäpiuhat oli oikeesti pahassa jamassa, ja käynti/käynnistyminen parani hiukan, mutta muuten ei ole tullut havaittavia eroja käyntiin. Hyviä ideoita korjauskonstista otetaan vastaan, seuraavaksi taitaa vaihtoon heilahtaa lämpöanturi jos ei parempia ideoita synny? En usko esim lambdavikaan, ajoin koneen kuumaksi, vedin tiensivuun ja sammutin koneen sulake 1 irrottamalla, annoin olla sen noin 10 sek että boksit nollautui, ja nyhtäminen korkeintaan paheni kun tuosta lähti heti startin jälkeen ajamaan, eli oppien nollaus ei parantanut tilannetta.


EDIT: sytkäboksi vaihdettu manuaalin boksiin -> ei nypytä osakuormilla, täyskaasulla nykäsee kerran-kaks täyskaasuvedolla, kuten aikaisempi FT-automaatti teki myös.
« Viimeksi muokattu: 04.10.2011, 19:28:08 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

hevonen

  • Vieras
Vs: 230FK -95 nypyttää osakuormilla, vikaehdotuksia?
« Vastaus #1 : 02.10.2011, 17:27:22 »
Onko tuo pahinta siinä apaut 2900-3300rpm? Jos on, et siitä pääse eroon. ;D Ainakaan vakiona. Itellä auttoi aikalailla kunnon bensalastu+ syttylastu.
Näin sanoi asiantuntija:
Normiajon nypyttelyn poistoon saattaa vaikuttaa lastujen eri softaversiot/tarkistussumma

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 230FK -95 nypyttää osakuormilla, vikaehdotuksia?
« Vastaus #2 : 02.10.2011, 17:32:30 »
Onko tuo pahinta siinä apaut 2900-3300rpm? Jos on, et siitä pääse eroon. ;D Ainakaan vakiona. Itellä auttoi aikalailla kunnon bensalastu+ syttylastu.
Näin sanoi asiantuntija:
Normiajon nypyttelyn poistoon saattaa vaikuttaa lastujen eri softaversiot/tarkistussumma
Voisiko tehdä noin?
Mutta senhän voi kokeilla manuaalin ECU:lla.(jos sama johtosarja)

hevonen

  • Vieras
Vs: 230FK -95 nypyttää osakuormilla, vikaehdotuksia?
« Vastaus #3 : 02.10.2011, 17:38:15 »
Niinsiis onko sulla nyt siinä kiinni autom. vai manuaalin boksi? Ennakot on aika erilaiset.
Nii, ja onkos sulla siinä se EGR? :uglystupid2:

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 230FK -95 nypyttää osakuormilla, vikaehdotuksia?
« Vastaus #4 : 02.10.2011, 22:10:51 »
Niinsiis onko sulla nyt siinä kiinni autom. vai manuaalin boksi? Ennakot on aika erilaiset.
Nii, ja onkos sulla siinä se EGR? :uglystupid2:
Tomaagin boksi toki, ja EGR:kin on olemassa.

Muoks: löytyy kyllä manuaalista kotoisin oleva sytkäloota, onko se heitettävä semmonen tilalle?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 230FK -95 nypyttää osakuormilla, vikaehdotuksia?
« Vastaus #5 : 02.10.2011, 22:17:39 »
Tomaagin boksi toki, ja EGR:kin on olemassa.

Muoks: löytyy kyllä manuaalista kotoisin oleva sytkäloota, onko se heitettävä semmonen tilalle?
En tiä näistä900srj, mutta 700srj LH2.4 oli oma sytkäloota+penesaloota.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 230FK -95 nypyttää osakuormilla, vikaehdotuksia?
« Vastaus #6 : 02.10.2011, 22:24:13 »
En tiä näistä900srj, mutta 700srj LH2.4 oli oma sytkäloota+penesaloota.
On on, mutta onko niissä oikeasti nimpaljo eroa? Mulla on hyllyssä manuaalivermeestä kotosin oleva sytkäpurkki, ja onhan tuohon toinen bensapurkkikin mutta se on ajonestolla, tosin mulla on irtaallaan myös ajonestottoman vakiolastu(tomaatista tosin, mutta onko bensalastuissa sitten eroja?), jotenka teoriassa voisin testata toista bensapurkkiakin. Eli tartteeko ny sitten testata tuota sytkälaatikon vaihtoa oireen lievittämiseks?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 230FK -95 nypyttää osakuormilla, vikaehdotuksia?
« Vastaus #7 : 04.10.2011, 19:26:40 »
Tähän heitetty kokeeksi tuosta manuaali-FT:stä kotoisin oleva sytkäpurkki -> kaasuunvastaavuus muuttui ihan toisenlaiseksi, eli "hidastui" pintakaasulla, nypytys loppui ja palasi toisestakin manuaali-FT:stä tuttu ajoittainen nykäisy täydellä kaasulla. Eli nyt se lie semmonen kun kuuluiskin.
Kivana yllätyksenä löytyi jotakin hauskaa, eli kun neuvoin etsimään kaasupetaalin tienoolta vaaksa x vaaksa purkkia, puhelimesta kuului kysymys "Onks se tää joku keltapassivoidun näkönen purkki poljintellingin kyljessä?". Että sinnehän perskele sais sitten ihan lastunkin jos tahtoo 8)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Futurez  Kulkukoira