Jep, tuommonen tapaus tällä kertaa, auto manualisoitui tässä muutama viikko takaperin, ja vaihdoksen jälkeen joutui havahtumaan pieneen nypytykseen, jonka oletettavasti kuminauhalaatikko on suodattanut poies aikaisemmin. Tyhjäkäyntiä käy aivan nuotilleen, petaali konehuoneessa vetää tasasesti ja nyhtämättä, mutta pintakaasulla nyppii ihan kun sillontällön muutaman sekunnin välein joku pytty jäis välistä.
Vaihdettu hyllystä toimivaksi todettuja osia seuraavasti:
-ykk-anturi
-tulpan+puolanjohdot, jakajankansi, puola
-ilmamäärämittari
-sytkäpääte
Lisäksi vaihdettu pari resun näköstä alipaineletkua, tulpattu hiilipöntön letkulähdöt imusarjalta, testattu bypassin kalvo ja letkut tiiviiksi, testattu bensanpaineensäätimen kalvo vuotamattomaksi, ja tietysti kiroiltu. Sytkäpiuhat oli oikeesti pahassa jamassa, ja käynti/käynnistyminen parani hiukan, mutta muuten ei ole tullut havaittavia eroja käyntiin. Hyviä ideoita korjauskonstista otetaan vastaan, seuraavaksi taitaa vaihtoon heilahtaa lämpöanturi jos ei parempia ideoita synny? En usko esim lambdavikaan, ajoin koneen kuumaksi, vedin tiensivuun ja sammutin koneen sulake 1 irrottamalla, annoin olla sen noin 10 sek että boksit nollautui, ja nyhtäminen korkeintaan paheni kun tuosta lähti heti startin jälkeen ajamaan, eli oppien nollaus ei parantanut tilannetta.
EDIT: sytkäboksi vaihdettu manuaalin boksiin -> ei nypytä osakuormilla, täyskaasulla nykäsee kerran-kaks täyskaasuvedolla, kuten aikaisempi FT-automaatti teki myös.