Ja juu, tuon pöllimisen voit tehdä mistä tahansa latauksen merkkivalo->laturin liitin väliltä.
Tee sitten liitos huolella, koska jos teet sen väärin (johto katkeaa joskus), niin latauksen merkkivalo ei enää syty missään vaiheessa.
Muista laittaa virtapiiriin myös sulake (5A tai jopa pienempi), niin vahingon käydessä piuha ottaa maihin tms. laturin kenttädiodit eivät kärähdä.
Homma toimii niin, että kun laitat virranpäälle, nousee tuon varkauden kohdepiuhassa jännite muutamaan volttiin (lataussäädin vie kaiken) ja rele ei tuolla muutamalla voltilla vedä (polttimo palaa kojelaudassa). Eli pinni syöttää herätejännitteen laturille (jos laturissa ei ole remasenssiamagnetismia yhtään), niin laturi alkaa heräämään tuon avulla. Ja alkaa lataamaan. Kun laturin sisäinen jännite nousee korkeammaksi kuin em. pisten, alkaa laturin kenttävirta tulla kenttädiodien kautta ja nousee lopulta sinne lähtöjännitteeseen, jolloin mainitusta pisteestä pöllityt releet vetävät ja lisävalosi kytkeytyvät päälle.
Jännite ei em. pisteessä nouse ennenkuin laturi pyörii...
Ps. napa ei ole laturissa V+, vaan D+ tms.