Samppasport  Futurez

S60 D5 käynnistinmoottori

  • 10 Vastauksia
  • 6040 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5521
  • Volvo V70
S60 D5 käynnistinmoottori
« : 02.10.2011, 19:43:22 »
Kyseessä siis otsikossa oleva volle, käytiin aamusella liikenteessä ja tuotiin ostokset kotiin.. Olisin siirtänyt vollen parkkipaikalle, mutta WTF, ei edes yritä lähteä, vaan kuuluu hento naks. Sen verran tarkastelin ja koputtelin starttia, että ei edes yritä, vaan sanoo sen naks, naks.. Akku uusittu 2kk sitten, luulisi riittävän startin pyörittämiseen.. Ilmeisesti startti sanoi työehtosopimuksen irti, vai olisiko muuta, mitä ottaa huomioon ?? Autolla ajettu 270 tkm.
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1108
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D5 käynnistinmoottori
« Vastaus #1 : 02.10.2011, 20:37:49 »
Herätevirtajohto on joskus löysällä, sitä heiluttamalla selviäisi onko vain huono kosketus. Yhden bensamallin johtoa rassasin viikko sitten, lattaliitin, heilui sivusuunnassa helposti. Omistajan mukaan starttaus terävöityi johdon liikuttelulla. Aiemmin oli ollut ongelmaa, että ei välillä tehnyt muuta kuin juuri tuon mitä selitit omassasi. Jo sinulla on jännitemittari käytössä, mittaisin lepojännitteen. P.o. noin 12,5V kun kone ei käy. Alle 12V on kypsynyt tai purkautunut akku.
Minulta kypsyi kerran uusi akku 2viikossa, nesteet vähissä yhdessä kennosssa.

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: S60 D5 käynnistinmoottori
« Vastaus #2 : 02.10.2011, 21:30:18 »
Kyseessä siis otsikossa oleva volle, käytiin aamusella liikenteessä ja tuotiin ostokset kotiin.. Olisin siirtänyt vollen parkkipaikalle, mutta WTF, ei edes yritä lähteä, vaan kuuluu hento naks. Sen verran tarkastelin ja koputtelin starttia, että ei edes yritä, vaan sanoo sen naks, naks.. Akku uusittu 2kk sitten, luulisi riittävän startin pyörittämiseen.. Ilmeisesti startti sanoi työehtosopimuksen irti, vai olisiko muuta, mitä ottaa huomioon ?? Autolla ajettu 270 tkm.
Jos startatessa naksahtaa, niin kertoo että solenoidi vetää, mutta,,,,jos on pikkasen kakkanen laite, niin ei yhdistä "Startin " paksuja napoja yhteen, joten ei sillon pyöritäkkään.
Eli, herätejohto on kunnossa, jos solenoidi saa käskyn, mutta jos solenoidi ei yhdistä napoja keskenään, niin silloin ei starttaa,,,,joten starttimoottori hommiin.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5521
  • Volvo V70
Vs: S60 D5 käynnistinmoottori
« Vastaus #3 : 02.10.2011, 21:33:32 »
??
« Viimeksi muokattu: 02.10.2011, 21:36:41 kirjoittanut anssi68 »
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5521
  • Volvo V70
Vs: S60 D5 käynnistinmoottori
« Vastaus #4 : 02.10.2011, 21:36:16 »
Jos startatessa naksahtaa, niin kertoo että solenoidi vetää, mutta,,,,jos on pikkasen kakkanen laite, niin ei yhdistä "Startin " paksuja napoja yhteen, joten ei sillon pyöritäkkään.
Eli, herätejohto on kunnossa, jos solenoidi saa käskyn, mutta jos solenoidi ei yhdistä napoja keskenään, niin silloin ei starttaa,,,,joten starttimoottori hommiin.

Kiitos tästä tiedosta, huomenna sitten kauppaan ostaamaan uutta motooria  :hello: :hello:
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: S60 D5 käynnistinmoottori
« Vastaus #5 : 02.10.2011, 21:54:15 »
Kiitos tästä tiedosta, huomenna sitten kauppaan ostaamaan uutta motooria  :hello: :hello:
Koita ennen uuden ostamista ( vaatii kyllä varovaisuutta) niin, että otat akun + ( plussasta ) erillisellä johdolla herätevirran tuonne startin herätteeseen, josko starttaisi,,,,,kinkkinen homma, jos ei autoa saa ylös, mutta poistaisi kerralla tuon herätejohdon viallisuuden ( tulee halvemmaksi vaihtaa herätejohto kun koko startti )
No. oireista uskoisin että startti on likainen, mutta aina kannattaa koittaa.
Saattaahan siellä virtalukon pohjakin kenkkuilla.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2011, 21:58:00 kirjoittanut Teutori »
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Sujakka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
Vs: S60 D5 käynnistinmoottori
« Vastaus #6 : 02.10.2011, 22:36:47 »
Mulla aikoinaan kenkkuili s80 d5 samalla tavalla startti.. Eikun startti irti ja pöydälle ja osiksi ja varovainen puhistelu paineilmalla.. Oli kyllä tosi paskanen sisältä, mutta puhistuksen jälkeen toimi moitteettomasti.. Itekin olin ensin vaihtamassa starttia uuteen(tehdaskunnostettuun)mutta onneks päätin sitte vielä kokeilla puhistusta ja sehän säästi palttiarallaa 250€.. :)
Volvo XC90 -05 D5 awd geartronic

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1108
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D5 käynnistinmoottori
« Vastaus #7 : 03.10.2011, 13:38:05 »
jos itse on valmis startin irrotukseen ja uuden asennukseen, ilman muuta vanhaa kannattaa puhdistaa ja yrittää rassata kuntoon. En tiedä miten tämä startti miten on kasattu, mutta useimmat saa purettua ja kosketuspinnat puhdistettua esim. hiontapaperilla. Normaalisti solenoidissa on kaksi pulttia, toiseen tulee +-kaapeli (paksu) ja toisesta se jatkaa matkaa starttimoottorille. Siellä välissä on suikale kupari joka yhdistää pulttien päät silloin kun solenoidi on vetäneenä.
Virrat on isot ja DC-virta ei helposti katkea joten pinnat "rohtuvat" kun valokaari jää hetkeksi palamaan kun solenoidi päästää ja kontakti aukeaa.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5521
  • Volvo V70
Vs: S60 D5 käynnistinmoottori
« Vastaus #8 : 03.10.2011, 19:14:12 »
Eipähän tuon kanssa sitten tarvinnut tehdä muuta, kuin otettiin irti ja nuuh, nuuh= käyttäjä siirtynyt ilmavoimiin.. Oli sitten palanut sisältä, Pienet savut vielä päästi ilmoille, kun lattialle jäi.. No, huomenna tulee aamurahdissa uusi motoori..

THIS CASE IS CLOSE, ELI SAA POISTAA TAI LAITTAA ARKISTOON..
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: S60 D5 käynnistinmoottori
« Vastaus #9 : 03.10.2011, 19:26:43 »
Eipähän tuon kanssa sitten tarvinnut tehdä muuta, kuin otettiin irti ja nuuh, nuuh= käyttäjä siirtynyt ilmavoimiin.. Oli sitten palanut sisältä, Pienet savut vielä päästi ilmoille, kun lattialle jäi.. No, huomenna tulee aamurahdissa uusi motoori..

THIS CASE IS CLOSE, ELI SAA POISTAA TAI LAITTAA ARKISTOON..
Jaaha vai noin sitte kävi  :'( No, tuo savu on elintärkeä sähköisissä laitteissa, jos se pääsee pois, niin laite ei toimi.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5521
  • Volvo V70
Vs: S60 D5 käynnistinmoottori
« Vastaus #10 : 03.10.2011, 21:12:39 »
Jaaha vai noin sitte kävi  :'( No, tuo savu on elintärkeä sähköisissä laitteissa, jos se pääsee pois, niin laite ei toimi.

Näin kävi tällä kertaa  :hello: :hello:
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

 

RallyBaron  Samppasport