No en sentään, on siinä vähän käytetty painovoimaa avuksi. Ei taitaisi tuo vehje mennä kuuttakymppiä tasaisella vaikka laitettaisiin Cavendish tai Martin asialle ihan jo siksikin että siitä loppuu välitykset aika pahasti kesken. Polkemalla se kuitenkin tuli tehtyä eli ei ihan pelkkä pystysuorasta seinästä pudotus.
Tekniikan Maailman testeihin meni vähän luotto siinä yhdessä fillaritestissä jossa voiton vei Corratec (tietääkö joku jonkun joka ajaa kyseisellä merkillä, minä ainakaan en) ja muutenkin kärjessä oli juurikin Suomen Polkupyörätukun edustamia merkkejä - ja siinä lehdessä oli yhdessä kohdassa aika iso ko. firman mainos. Itsellä pisti silmään että siitä vertailusta puuttui Specialized kokonaan, joo olen ehkä sikäli puolueellinen että ajan niiden tuotteella itse mutta maasturitesti ilman Specializedia on vähän samaa sarjaa kuin edustusautovertailu ilman S-sarjan Mersua. Ei se välttämättä ole paras mutta ei sitä voi tuosta vaan sivuuttaakaan, kuitenkin firman meriitteihin kuuluu sellaisia pieniä asioita kuin maailman ensimmäinen sarjavalmistettu maastopyörä sekä useampi XC-maailmanmestaruus ja Lontoon olympiakulta.
Onhan se 29" monessa parempi, mutta on se monessa huonompikin. Loppujen lopuksi se rengaskoon ero voi kadota kaikkeen muuhun ja runkogeometria on paljon isompi tekijä, minulla on ollut kaksi erilaista 26" mallia sekä yksi 29" ja niistä vakain ei olekaan ollut isopyörä vaan tuo metsäpoluille suunniteltu 26". Sen kyllä myönnän että suunnilleen vastaavilla rungoilla 29" on vakaampi ja rauhallisempi, kun viimeisen kerran ajoin 26" jäykkäperää ennen sen myyntiä ihmettelin että miten sillä on pysynyt talvella pystyssä kun se lähti pienestäkin liikkeestä ohjuksena uuteen suuntaan mutta kyllä se oli taas tolkuttomasti bigfootia ketterämpikin. Sillä teki kesken kaarteenkin ihan mitä halusi mutta 29" laitetaan halutulle linjalle ja jos valinta meni pieleen niin sitten ollaan ojassa koska hyrrävoimaa on niin paljon enemmän että linjan muuttaminen menee vähän hankalaksi. Puolensa kummassakin, siksi minullakin on nyt molemmat.