Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Polkupyörä Topicci

  • 1000 Vastauksia
  • 353052 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1317
  • www.vrcf.fi
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #300 : 24.08.2013, 13:33:14 »
älkää lynkatko, mutta menin viikolla tilaamaan feltin kuuskymppisen.
vaakakupissa painoi kuitenkin kevyempi rengastus ja parempi sulautuvuus muiden pyörien sekaan, ökymaasturi suattaa aiheuttaa kateutta kaupungilla.
vaihteiston osalta heikkouksia verrattuna kalliimpiin, mutta kai tuolla pärjää.???
http://www.bike-discount.de/shop/k647/a86157/qx60-matte-black.html

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1181
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #301 : 24.08.2013, 16:23:04 »
[...] ökymaasturi suattaa aiheuttaa kateutta kaupungilla.

Ei aiheuta. Kukaan ei tunnista sellaista. ;D Ja tuossa on totta toinen puoli, ei ihmiset tunnista näitä todellisia high tech vehkeitä vaan katsovat että joku Bilteman kahden markan halpis kun ei ole laatumerkki kuten Tunturi tai Nishiki.

Ja ei me ketään lynkata, tämä ei ole mikään fillarifoorumi.fi jossa tulee saunantauskeikka välittömästi jos edes mainitsee hybridin puhumattakaan että pyörä ei täyty tiettyjä virallisen mielipiteen vaatimia kriteerejä. Itse asiassa tämä kerran itse kirjoittamani avautuminen kertoo varmaan kaiken tarpeellisen niiden valopäiden touhusta - ja kyllä, kirjoittelen sinne itsekin aina silloin tällöin.

Lainaus käyttäjältä: Greycap
Jos tällä foorumilla ilmoittaa haluavansa ostaa maastopyörän se on tilattava netistä näkemättä ja varsinkaan koeajamatta, sen on oltava saksalainen 29" ja osasarjan on riitettävä vähintään SM-kisatasolle. Myös silloin kun kyseessä on ensimmäistä pyöräänsä ostava harrastaja joka tarvitsee pyörän koulu/työmatkoihin ja jolla ei ole mitään hajua siitä mitä termit stack tai reach merkitsevät, puhumattakaan siitä mitä niiden pitäisi olla jotta pyörä sopisi käteen edes jotenkin. Auta armias jos siinä havitellussa mallissa on keulana Suntour tai halvemman pään RockShox, se tuhoutuu eeppiset mittasuhteet omaavasti ja aiheuttaa käyttäjälle elinikäiset traumat jos sitä erehtyy edes katsomaan. Sama koskee halvemman pään Shimanon voimansiirto-osia. Maastopyörällä ei saa ajaa asvaltilla kuin äärimmäisessä hädässä, täysjoustomallilla ei edes silloin.

Jos taas valinta kohdistuu maantiepyörään sen on oltava mielellään käsintehty italialainen ja siinä on oltava sielu. Itse en ole kyllä vielä tajunnut miten metallista tai hiilikuidusta väännetyssä esineessä (venttiileitä lukuunottamatta) voi olla sielu mutta foorumitietäjien mukaan asia on niin. Taas kerran osasarjan on oltava kisakelpoinen ja pyörän tärkein ominaisuus on paino, ei se onko ihmisellä varaa ostaa se. Tämäkin pätee myös niihin ensimmäistä pyöräänsä ostaviin jotka eivät edes vielä kunnolla tiedä onko pyöräily juuri se oikea harrastus mutta silti täytyy aloittaa heti vähintään kaksi tonnia maksavalla mallilla.

Ai niin, voimansiirrosta puhuttaessa Shimano on muuten yleisesti lähinnä kirosana ja paha sellainen. SRAM sen olla pitää.

Pyörää ostettaessa on välttämätöntä ostaa heti lukkopolkimet ja niihin sopivat kengät sekä puoli vaatekaapillista pyöräilyvaatteita. Myöskin pulloteline ja high tech juomapullo ovat välttämättömyyksiä.

(Terveisin täysjousitetulla Shimanon osilla varustetulla äärimmäisen epämuodikkaalla 26" Specializedilla shortseissa ja T-paidassa vaelluslenkkarit jalassa asvalttilenkkiä heittävä harrastaja. Pitäkää elitistit tunkkinne.)

Ostamallasi Feltillä pärjää ihan varmasti. Jos jonain päivänä alkaa tuntua ettei se riitä niin kaupastahan noita saa uusia.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1317
  • www.vrcf.fi
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #302 : 24.08.2013, 16:34:54 »
hieno avautuminen  ;D

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12379
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #303 : 24.08.2013, 19:07:44 »
Aika hyvin Greycap kirjoittaa. Samaa itsekkin ihmetellyt kun fillarifoorumia lueskellut, ekana suositellaan aloittelijalle sitä malliston huippua. Kukaan lynkkaa vaikka ostaa halvemman maasturin, tuolla pääsee kaupungissa yhtä hyvin muillakin. Ja varmasti maastossakin menee paremmin kuin joku bilteman malli.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1181
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #304 : 24.08.2013, 23:24:08 »
Joo hieman paloi hiili niihin urpoihin, ilmeisesti niin kauas vieraantuneita "tavallisista" ihmisistä ettei enää maalaisjärki ihan pelaa. Toki täälläkin väännetään joskus joistain asioista ihan asenteella mutta yleensä kuitenkin joku tolkku säilyttäen.

Toki itselläkin on mopo karannut pahasti harrastuksen kanssa mutta sattuuhan sitä. Silti, vaikka kallein tähän asti ajamani värkki oli reilun neljän tonnin maantiepyörä - ei sentään oma - olen edelleen sitä mieltä että ekaksi pyöräksi ei kannata ostaa paljoa yli 500€ maksavaa koska se riittää jo kertomaan a) onko pyöräily yleensäkään kivaa, b) mihin suuntaan kalustoa pitää kehittää ja c) tarvitseeko itse asiassa tehdä muuta kuin ajaa sillä mitä tuli ostettua. Itse aloitin 300€ maksaneella Hobby Hallista tilatulla (samaa kamaa kuin ne Bilteman vehkeet) Raleighilla, ajoin sillä kahdessa kesässä yhteensä 1500 km ja olin toisen kesän lopulla varma että nyt rahaa tiskiin niin paljon kuin tarve vaatii ja kunnon rauta alle. Päivääkään en ole päätöstä katunut koska sen seurauksena taloon tuli tuo valkoinen täysjousto.

Lähti siis vähän tavallaan vääriltä raiteilta tuo minun kalustohankinta, yleensä ostetaan aina vähän kalliimpi ja vähän parempi ja sitten vähän kalliimpi ja ja ja... no, meni se näinkin ja ihan hyvin vielä. Ajettuani sillä ekan kesän totesin että tarvitsen maasturin myös talveksi ja ilmatäysjoustoa ei viitsi rääkätä pakkasessa joten ostin 600€ 26" jäykkäperän. Se ehti olla minulla huikeat kaksi kuukautta ennen kuin vaihdoin sen 930€ jäykkäperään, sama runko mutta paljon paremmat osat. Oli hyvä pyörä, ajoin sillä viime talven ja tarkoitus oli ajaa seuraavakin ja vaihtaa ehkä ensi kesänä 29" jäykkäperään mutta vaihto tulikin jo nyt kiitos hyvän tarjouksen, 1500€ pyörä irtosi vähän reilun 1200€ hintalapulla joten mukaan vaan ja vanha myyntiin.

Nyt tuolla täysjoustolla on ajettu kaksi vuotta lumien lähdöstä lumien tuloon ja siinä ajassa vaihtoon on mennyt kädensijat, satula, renkaat, jarrut, kammet rattaineen ja takapakka eli ei se enää ihan sama ole kuin millaisena sen kaupasta ostin mutta minulla kohta b) osoitti että mainituissa osissa oli parantamisen varaa. Tämän kesän jälkeen se pääseekin eläkkeelle jokapäiväisen käyttöpyörän tehtävistä ja 29er ottaa sen paikan, täysjousto jää harrasteleluksi nyt kun se on vihdoinkin "valmis" ja alkaa vuorostaan jäykkäperän rakentaminen viimeisen päälle nyt kun siihenkin saatiin riittävän hyvä lähtökohta. Veikkaan että iso osa samoista parannuksista tulee tehtyä siihenkin koska joku valopää laittaa näihin tehtaalta ihan älyvapaita välityksiä. Viikonloppukisailuun helposti riittävään XC-ohjukseen 36-22 eturattaat ja 11-36 takapakka, ei hyvää päivää. Jos joku rapakuntoinen Eino-Jalmari tarvitsee 22-36 välitystä niin ostakoon jotain muuta kuin tällaisen. Eiköhän tuosta ensi keväänä löydy 36-26 eturattaat ja 11-28 takapakka niin saa tiheämmät välitykset tiellä ajamiseen ja 26-28 välityksellä nousee kuitenkin jokainen mäki joka yleensä on ajettavissa muutenkaan.

Ai niin, ja yksi perusväittämähän on että huono pyörä tappaa innon harrastaa. Edes se 18 kilon umpirauta-Raleigh ei siihen minun kohdalla pystynyt joten joko into on todella kova tai väittämässä on vähän vikaa. Veikkaan jälkimmäistä, korkeintaan huono pyörä antaa vähän "nyt perkele" tyylin motivaatiota yrittää kovemmin ja jonain päivänä ostaa sellaisen kuin mitä kohdassa b) oli saatu selville.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12379
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #305 : 24.08.2013, 23:41:44 »
Itse ajelin kahden vuoden aikana Z-biken hybridillä 5000km. Sen jälkeen ostin tarjouksesta nykyisen trekin, jolla viime vuonna ajoin 5300km. Tuo eka hybridi oli raskas, huonolla joustokeulalla oleva, mutta se riitti koukuttamaan pyöräilyyn :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1317
  • www.vrcf.fi
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #306 : 26.08.2013, 16:59:42 »
komento takas, ilmesty pyörärahat tilille ja sähköpostiin valittelukirje, ettei kyseistä kokoa enää saa.  Nyt tulee feltin qx 70 valkeana.  Ompahan lukittava etuhaarukka ja astetta parempi vaihteisto.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12379
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #307 : 27.08.2013, 10:23:49 »
Pitäisköhän alkaa valmistautua talveen ja tilata 29" nastat vielä kun niitä saa. Pikaisella Googletuksella Bike-Discount oli ainoa paikka missä oli nyt saatavilla 29" nastoja.
http://www.bike-discount.de/shop/k2016/a84969/ice-spiker-pro-402-spikes-29-x-225-tl-ready-folding.html
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1181
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #308 : 27.08.2013, 17:43:50 »
Kyllähän sitä varmaan pitäisi. Viime talven kokemuksista voin sanoa että ISP ei ole rengas tästä maailmasta, tein paniikkijarrutuksen kiillottuneella jäisellä lumella ja lensin saman tien Teräsmies-tyylillä tangon yli. :idiot2:

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12379
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #309 : 27.08.2013, 20:31:59 »
Kyllähän sitä varmaan pitäisi. Viime talven kokemuksista voin sanoa että ISP ei ole rengas tästä maailmasta, tein paniikkijarrutuksen kiillottuneella jäisellä lumella ja lensin saman tien Teräsmies-tyylillä tangon yli. :idiot2:
Itsellä ollu cyclossa Marathon winterit ja nekin pitäny tosi hyvin. Uskaltaa lasketella viittäkymppiä jäistä maantietä alamäkeen :). Vielä kun kusti polkee pyörän valon kiinasta niin näkyvyyskin ratkaistu kun sitten on kaksi 1000 lumenen valoa pyörään  :pomo:
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa artturi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • Saatanan Tunarit - UKK 1975 VisVitaVeritas-IS 2003
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #310 : 01.09.2013, 22:21:26 »
Joo hieman paloi hiili niihin urpoihin, ilmeisesti niin kauas vieraantuneita "tavallisista" ihmisistä ettei enää maalaisjärki ihan pelaa. Toki täälläkin väännetään joskus joistain asioista ihan asenteella mutta yleensä kuitenkin joku tolkku säilyttäen.

Toki itselläkin on mopo karannut pahasti harrastuksen kanssa mutta sattuuhan sitä. Silti, vaikka kallein tähän asti ajamani värkki oli reilun neljän tonnin maantiepyörä - ei sentään oma - olen edelleen sitä mieltä että ekaksi pyöräksi ei kannata ostaa paljoa yli 500€ maksavaa koska se riittää jo kertomaan a) onko pyöräily yleensäkään kivaa, b) mihin suuntaan kalustoa pitää kehittää ja c) tarvitseeko itse asiassa tehdä muuta kuin ajaa sillä mitä tuli ostettua. Itse aloitin 300€ maksaneella Hobby Hallista tilatulla (samaa kamaa kuin ne Bilteman vehkeet) Raleighilla, ajoin sillä kahdessa kesässä yhteensä 1500 km ja olin toisen kesän lopulla varma että nyt rahaa tiskiin niin paljon kuin tarve vaatii ja kunnon rauta alle. Päivääkään en ole päätöstä katunut koska sen seurauksena taloon tuli tuo valkoinen täysjousto.

Lähti siis vähän tavallaan vääriltä raiteilta tuo minun kalustohankinta, yleensä ostetaan aina vähän kalliimpi ja vähän parempi ja sitten vähän kalliimpi ja ja ja... no, meni se näinkin ja ihan hyvin vielä. Ajettuani sillä ekan kesän totesin että tarvitsen maasturin myös talveksi ja ilmatäysjoustoa ei viitsi rääkätä pakkasessa joten ostin 600€ 26" jäykkäperän. Se ehti olla minulla huikeat kaksi kuukautta ennen kuin vaihdoin sen 930€ jäykkäperään, sama runko mutta paljon paremmat osat. Oli hyvä pyörä, ajoin sillä viime talven ja tarkoitus oli ajaa seuraavakin ja vaihtaa ehkä ensi kesänä 29" jäykkäperään mutta vaihto tulikin jo nyt kiitos hyvän tarjouksen, 1500€ pyörä irtosi vähän reilun 1200€ hintalapulla joten mukaan vaan ja vanha myyntiin.

Nyt tuolla täysjoustolla on ajettu kaksi vuotta lumien lähdöstä lumien tuloon ja siinä ajassa vaihtoon on mennyt kädensijat, satula, renkaat, jarrut, kammet rattaineen ja takapakka eli ei se enää ihan sama ole kuin millaisena sen kaupasta ostin mutta minulla kohta b) osoitti että mainituissa osissa oli parantamisen varaa. Tämän kesän jälkeen se pääseekin eläkkeelle jokapäiväisen käyttöpyörän tehtävistä ja 29er ottaa sen paikan, täysjousto jää harrasteleluksi nyt kun se on vihdoinkin "valmis" ja alkaa vuorostaan jäykkäperän rakentaminen viimeisen päälle nyt kun siihenkin saatiin riittävän hyvä lähtökohta. Veikkaan että iso osa samoista parannuksista tulee tehtyä siihenkin koska joku valopää laittaa näihin tehtaalta ihan älyvapaita välityksiä. Viikonloppukisailuun helposti riittävään XC-ohjukseen 36-22 eturattaat ja 11-36 takapakka, ei hyvää päivää. Jos joku rapakuntoinen Eino-Jalmari tarvitsee 22-36 välitystä niin ostakoon jotain muuta kuin tällaisen. Eiköhän tuosta ensi keväänä löydy 36-26 eturattaat ja 11-28 takapakka niin saa tiheämmät välitykset tiellä ajamiseen ja 26-28 välityksellä nousee kuitenkin jokainen mäki joka yleensä on ajettavissa muutenkaan.

Ai niin, ja yksi perusväittämähän on että huono pyörä tappaa innon harrastaa. Edes se 18 kilon umpirauta-Raleigh ei siihen minun kohdalla pystynyt joten joko into on todella kova tai väittämässä on vähän vikaa. Veikkaan jälkimmäistä, korkeintaan huono pyörä antaa vähän "nyt perkele" tyylin motivaatiota yrittää kovemmin ja jonain päivänä ostaa sellaisen kuin mitä kohdassa b) oli saatu selville.

Tietty onhan siinä vähän kakspuolta... Alussa itsekkin ajattelin jotta ostan alkuun max sen 600€ maasturin... No forumilla asiahan sai tietysti huonoa kannatusta kun erehdyin kysymään vinkkejä :)... Tuli sitten päädyttyä tuohon Cuben Ltd Raceen 8). Eikä kyllä kaduta yhtään. Toivottavasti sillä pääsee alkuun ja on sitten mahdollista päivittää noita osasarjoja... Esim jos ostaa alkuun huonon pyörän ja tulee ongelmia kaluston kanssa niin siinä voi jollain loppua harrastus heti alkuun... Ja toinen hyvä vaihtoehto on jos löytyy käytettynä joku pyörä... Alkaa niitäkin olla aikasen hyvin tarjolla...
Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys.
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin.
Niin metsä vastaa kun hallusinaatiot haluaa.

Poissa Elek

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #311 : 02.09.2013, 00:06:47 »
Tässäpä tämän hetkinen pyörä, hyvin pääsee ja edellinen loistavasti toiminut radoni on myynnissä, ostakaa pois :) http://www.nettimarkkina.com/radon-zr-team-50-2012-maastopyora/1153600


264
V70XC
Ex: 740 B230F, 740 B200E, 850 T5, 940 B230FB, 740 ruumari B200F, 940 B230F, V70 Mk1 TDI, 740 D6, V70 Mk2 TDI, 343 1,8,

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 773
  • www.vrcf.fi
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #312 : 02.09.2013, 07:32:06 »
Fillaritori on hyvä myyntipaikka. Oikeestaan kaikki tavarat oon saanu myytyä sitä kautta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12379
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #313 : 05.09.2013, 17:26:14 »
Tänään hain postista, n. 50€ toimitettuna. Hyllyssä on nyt noita kaksi, jospa niillä näkisi lähteä pimenevään syksyyn. :pomo:


Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1317
  • www.vrcf.fi
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #314 : 10.09.2013, 17:31:24 »
komento takas, ilmesty pyörärahat tilille ja sähköpostiin valittelukirje, ettei kyseistä kokoa enää saa.  Nyt tulee feltin qx 70 valkeana.  Ompahan lukittava etuhaarukka ja astetta parempi vaihteisto.
  Komento vielä kerran takas  ;D

neljä päivää tosta ja tuli sama viesti, että nyt ois malli loppu kyseisessä koossa, joten taas uutta malli  hakuun ja lopulta tilasin cuben ltd cls:sän
http://www.bike-discount.de/shop/k647/a81482/ltd-cls-pro-grey-red-print.html

mitat sattu just kohdilleen runkoa valitessa ja tuo istuu ku nenä päähän allekirjoittaneelle.

Kilometrejä kertyny 24h sisällä 60, joista 39km eilisellä iltalenkillä kylmiltään. ~1h 20 min meni kys suoritukseen  ja tänään tuli rällättyä töihin ja töiden jälkeen asiolle yhteensä reilun 20 km edestä.
42c ei ihan paras valinta rengaskokona asvaltille, mutta eipähän tartte varoa kanttareita liikaa.

tilasin pyörän kanssa lokarit ja seisomatuen, mutta nuo varusteet vielä matkalla :(

 

Elekma  Autoracing