Carcom Oy  Elekma

Polkupyörä Topicci

  • 1000 Vastauksia
  • 352726 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12379
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #360 : 05.12.2013, 10:17:08 »
http://www.motonet.fi/fi/tuote/381796/Polkupyoran-1-LED-valaisinotsalamppu-ladattava

Hyvä ja halpa (no, ainakin halpa), näyttää olevan ihan samaa kamaa kuin DealExtremen kiinaihmeet. En voi väittää että luotto tuon laatuun olisi huipussaan niin Motonetistä ostamalla saa ainakin uuden jos se sanoo poks.

Katselin netistä sellaistakin jossa oli kaksi Creetä vierekkäin mutta mahtaisi olla tajuton ylilyönti varsinkin kun siinäkään ei ole minkäänlaista kuvion suuntausta. Saahan sellaisen toisaalta ostaa jos tuo nykyinen ei jostain käsittämättömästä syystä riitä.
Tuohon maksaa muutaman euron se linssi joka leventää sitä pistemäistä valokuviota. Itse en siitä tykännyt, mutta kaveri taas tykkää siitä linssistä. Itsellä on toinen valo sarvessa ja toinen kypärässä. Aika hyvä kombinaatio. Saa valoa sinne minne  katsoo, mutta myös sinne minne sarvet osoittaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1181
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #361 : 05.12.2013, 15:00:19 »
Mjoo, se on niin halpa että on ainakin kokeilun arvoinen. Tokihan se vähän heikentää valotehoa mutta tuo on täysillä tehoilla muutenkin lähinnä naurettavan kirkas eli ei paljoa haittaa jos vähän katoaa matkalle.

Ja piti jo aiemmin mainitsemani että aamulla tuli kokeiltua ekan kerran pikainen maastoutuminen 29erin kanssa. Jo itsessään naurettavan liukas parkkihallin betonipäällyste joka on vieläpä päällystetty jollain lähinnä lasia vastaavaksi ja siihen huurre päälle, eturengas kivikovalla pinnalla pelkkien nastojen varassa ja eipä siihen muuta tarvittu. Kaartaessa kuului nastojen rahina ja seuraavaksi saikin pyörän vieressä istuen ihmetellä että mitä helkuttia juuri tapahtui. Kohtapuoliin pääsee kotiin ajaessa tutkimaan ottiko takavaihtaja kipeää kun rysäys tuli oikealle puolelle, toivottavasti ei mutta jos se on solmussa niin saapahan hyvän syyn päivittää pitkähäkkisen X7 vaihtajan mediumiin X9:een.

On muuten ihan älyvapaata millaisilla paineilla tällainen varjoaan kevyempi heppu voi ajaa, renkaat edessä 29x2.25 ja takana 29x2.1 ja nyt taitaa olla edessä 1,5 bar ja takana joku 1,75 bar. Mitähän jos kesäksi vääntäisi vielä tubelessasennuksen...
« Viimeksi muokattu: 05.12.2013, 15:09:57 kirjoittanut Greycap »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4346
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #362 : 08.12.2013, 13:47:53 »
Muistutuksena fillaristeille:
http://yle.fi/uutiset/otsalamppu_ei_kelpaa_pyoran_valoksi__sakot_tuli/6971391


Lainaus
Otsalamppu ei kelpaa pyörän valoksi – sakot tuli
Poliisit pysäyttivät hämärän aikaan liikenteessä olleen kemiläispyöräilijän. Pyörässä ei ollut valoa, mutta pyöräilijällä oli päässään otsalamppu. Lopputuloksena oli kahdenkymmenen euron rikesakko.

Pyöränvalo jopon keulassa Hämärässä pyöräilevän on syytä varustaa ajokkinsa oikeanlaisella valolla. Kuva: Kalle Purhonen / Yle

Pimeällä tai hämärällä pyöräillessä tulee lain mukaan olla pyörän runkoon kiinnitettynä eteenpäin valkoista tai vaaleankeltaista valoa näyttävä valaisin. Valaisimen tulee olla kiinnitettynä vähintään 30 senttimetrin korkeudelle maasta ja korkeintaan 1,3 metrin korkeuteen.

– Otsalamppu on todennäköisesti mennyt tuon määreen yli ja valaisin ei ole ollut pyörässä kiinni. Valon tarkoitus on myös se, että muut pystyvät päättelemään mikä kulkuväline on kyseessä, kertoo tapauksesta Peräpohjolan poliisilaitoksen ylikonstaapeli Jari Seppälä..................


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1181
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #363 : 08.12.2013, 13:58:01 »
Tavallaan ymmärrän mutta toisaalta en kyllä ollenkaan. Toki, pyörässä pitää olla valo ja otsalamppu ei sitä ole mutta jos joku vakavissaan väittää että "ei kiinteää valoa ja otsalamppu" on huonompi vaihtoehto kuin "ei valoa ollenkaan" niin eipä siihen enää voi paljoa sanoa.

Jos sakottavat kaikki pimeinä ajavat niin sitten tuo on minun puolestani täysin OK.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12379
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #364 : 08.12.2013, 14:15:55 »
Muistutuksena fillaristeille:
http://yle.fi/uutiset/otsalamppu_ei_kelpaa_pyoran_valoksi__sakot_tuli/6971391
Tuo on vain muistutus kuinka ajasta jäljessä suomen lainsäädäntö on.  :nohnoh
Tästä syystä monella maastopyöräilijällä on sarvessa euron ledi ja kypärässä sitten se oikea valo. Ei voi virkaintoinen konstaapeli sanoa mitään  :pomo:. Tai ainakaan en ole löytänyt pykälää joka kieltäisi kypärävalon.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #365 : 08.12.2013, 14:22:20 »
" Valon tarkoitus on myös se, että muut pystyvät päättelemään mikä kulkuväline on kyseessä, kertoo tapauksesta Peräpohjolan poliisilaitoksen ylikonstaapeli Jari Seppälä"

Mitä väliä sillä on mikä kulkuneuvo sieltä tulee, eikös kaikkia pitäisi varoa (ja kaikkien, jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden eritoten)
Valoa kansalle joka pimeydessä vaeltaa... Ja heijastimet on muuten kova sana kanssa.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4346
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #366 : 08.12.2013, 14:29:41 »
Tuo on vain muistutus kuinka ajasta jäljessä suomen lainsäädäntö on.  :nohnoh
Tästä syystä monella maastopyöräilijällä on sarvessa euron ledi ja kypärässä sitten se oikea valo. Ei voi virkaintoinen konstaapeli sanoa mitään  :pomo:. Tai ainakaan en ole löytänyt pykälää joka kieltäisi kypärävalon.

No, on ja ei ole. 
Valaisin siinä kulkineessa on siksi, että tietäisi mikä se on. Aivan sama kuin autossa ei eteenpäin saa näyttää punaista valoa jne...
Tai että autossa pitää olla päivällä ne ajovalot kun autoliikkuu tai päiväajovalot.

Mikään pykälä ei kielleä kypärävaloa, mutta nimenomaisesti pyörässäkin pitää olla se valo kiinteästi siinä ilmoitetutussa korkeusvälissä (30-130cm).
Pointti on siinä, että se pyörän kiinteä valo osoittaa sinne, minne ollaan menossa ja muut näkevät sen. Otsalamppu näyttää sinne, minne kuski sattuu katsomaan.

Mitä väliä sillä on mikä kulkuneuvo sieltä tulee, eikös kaikkia pitäisi varoa (ja kaikkien, jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden eritoten)
Valoa kansalle joka pimeydessä vaeltaa... Ja heijastimet on muuten kova sana kanssa.

Tähän voisi sanoa, että tule nähdyksi tai kuole!  :-[

Jahka saan editointi projektini valmiiksi, niin kuvailin tuossa syksyn aikana reilut 2 tuntia materiaalia, joka kertoo kuinka autoilija näkee fillaristin tai ei näe, riippuen valoista ja heijastimista....
Moni fillaristi/jalankulkija kuvittelee, että esim kirkkaan oranssi takki näkyy pimeästä hyvin, vaikka se näkyy vasta sitten kun siinä on se heijastinnauha (huomioliivi).


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12379
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #367 : 08.12.2013, 15:17:41 »
Mikan kun oot testannut niin tunnistatko 1m korkeudella näkyvästä valosta että mihin valo on kiinnitettynä? ;) tai jos näet 1.5m korkeudessa valon niin ajatko sitä päin koska et tiedä mikä se on? Omaa kypärä valoa jos ei huomaa niin saa luovuttaa sokeuden takia kortin pois. Kerran Mikanin hengen heimolainen leikki kotipoliisia pimeällä tiellä ja vilkutteli valoja. Minä kuittasin kohdistamalla kaksi ledi spottia kuskiin ;D

Itse en käytä heijastin liiviä mutta taaksepäin on kypärässä punainen 4 ledin valo ja eteen kaksi. Tiedän että moni pyöräilijä ajaa pimeänä, mutta ne on harvemmin pyöräharrastajia.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1181
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #368 : 08.12.2013, 15:55:17 »
Kerran Mikanin hengen heimolainen leikki kotipoliisia pimeällä tiellä ja vilkutteli valoja. Minä kuittasin kohdistamalla kaksi ledi spottia kuskiin ;D

Se on todennäköisesti vilkutellut siksi että sitä häikäisee aivan helvetisti. Tuon kiinalampun tehossa ja vakiovalokuviossa ei ole mitään järkeä normiliikenteessä, jätin pyörän parkkiin ja kävin katsomassa jonkun matkan päästä edestäpäin miltä näyttää. Näytti siltä että joku ajaa auringolla vastaan ja se oli sillä köyhällä 300 lumenin säästöteholla. Voin vain kuvitella miten pahasti näkö lähtisi jos vastaan tulisi joku kahdella täystehoisella, varmaa on että itseltä löytyisi siinä kohdassa ainakin valojen korkeussäädön yläasento ja koko patteri pitkiä kaupan päälle.

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 773
  • www.vrcf.fi
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #369 : 08.12.2013, 16:17:24 »
Olen ihan samaa mieltä. Tehokkaissa pyörävaloissa ei ole minkäänlaista rajattua valokuviota ja ne häikäisee ihan hemmetisti kun niitä tulee vastaan työmatkalla pyöräillessä.
On mullakin kaksi ~1000lm valoa (Hope ja DIY) ja ei niitä voi täydellä teholla pitää liikenteessä. Tangossa valo pitää olla suunnattuna ihan eteen ja teho korkeintaan puolikkaalla. Kypärästä sitten vilautan valoa jos joku meinaa ajaa päälle tmv.  Maastossa sitten kaikki tuikut täysillä ja edemmäs suunnattuna.

Fillarifoorumillahan joku teki kiinavaloon modauksen jolla valokuviota saa rajattua yläosasta. Tavoitteena taisi olla että kaikki valo tulee maasossa polulle, mutta hajavalon määräkin vähenee samalla kanssakulkijoille. Taisi olla ihan sopiva peili heijastimen ja suojalinssin väliin.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4346
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #370 : 08.12.2013, 17:10:05 »
Mikan kun oot testannut niin tunnistatko 1m korkeudella näkyvästä valosta että mihin valo on kiinnitettynä? ;) tai jos näet 1.5m korkeudessa valon niin ajatko sitä päin koska et tiedä mikä se on? Omaa kypärä valoa jos ei huomaa niin saa luovuttaa sokeuden takia kortin pois.

Aika hyvin voi tehdä päätelmiä siitä valosta ihan logiikalla. Yksi valo -> polkupyörä/mopo/moottoripyörä. Nopeus ja liikkeen tasaisuus kertoo pyörä/moottorilla kulkeva ja kuten valon muoto/tyyli. Moottorilla kulkevat omaavat yleensä lähivalot. Tämä taas kertoo siitä, miten vastaantuleva kapine liikkuu tai voi liikkua. Mopo ei tee äkkinäistä 90 asteen käännöstä suojatien yli, kuten fillari voi tehdä jne.
Jalankulkijan otsalampulla, tunnistaa siitä keikkumusesta, mitä normaalisti kävelevä ihminen tekee. Otsalampullista fillaristia voi olla vaikea erottaa pyöräilijästä.

Jos katsot taakse, niin se sinun otsalamppusi ei paljoa kulkusuuntasi tangentin suuntaan valaise. Tätä ei pitäisi olla vaikea tajuta?   :buck2:
Pyörän kiinteä valo sentään osoittaa pystyssä olevalla pyöräilijällä aina sinne kulkusuunnan tangentin suuntaan, mitä se otsalamppu ei tee.

Hyvin huomaa, että juttusi ovat oikopäätelmiä, ilman, että olet pysähtynyt katselemaan asiaa kaikilta kanteilta ihan havannoidaksesi näitä asiaoita.

Kerran Mikanin hengen heimolainen leikki kotipoliisia pimeällä tiellä ja vilkutteli valoja. Minä kuittasin kohdistamalla kaksi ledi spottia kuskiin ;D

Mistäs tiedät, että mainitsemasi valojen vilkuttelija on hengenheimolaiseni? Voin myöntyä tähän oikopäätelmääsi, jos tämä "kotipoliisiksi" mainitsemasi henkilö on aivoillaan ajatelleva henkilö ja arvostaa loogisuutta ja älyn käyttöä.

Pieneen mieleesi ei selvästi välähtänyt, että se lamppusi saataa häikäistä aivan stanasti autoilijaa?  :idiot2:
Ja reaktio oli seuraus siitä! Älylliseksi en voi tekoasi arvostella, idioottimaiseksi kylläkin! :facepalm:

Mitäs sitten jos minä olisin tullut vastaan autolla ja läimässyt koko patteriston päin näköäsi?  :pomo:
Voin sanoa, että lumen/luksi kisassa, jäät jälkeen tuhansia lumeneita (n. 12000lm vähintään) ja lukseissakin kymmeniä tuhansia. :juhau:

No, olisit päässyt astronomiksi!  :2funny:

Itse en käytä heijastin liiviä mutta taaksepäin on kypärässä punainen 4 ledin valo ja eteen kaksi. Tiedän että moni pyöräilijä ajaa pimeänä, mutta ne on harvemmin pyöräharrastajia.

Soisin sinun käyttävän niitä heijastinliivejä, niin tulet nähdyksi huomattavasti paremmin. Nimittäin ne ledi valot eivät erotu niin selvästi kuin ajattelet, ellei niiden valaiseva pinta-ala ole riittävän suuri.

Ja ymmärsinkö oikein, että sinulla on punaista valoa eteenpäin näyttävä valaisin kypärässäsi?  :o


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 773
  • www.vrcf.fi
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #371 : 08.12.2013, 18:13:26 »

Mitäs sitten jos minä olisin tullut vastaan autolla ja läimässyt koko patteriston päin näköäsi?  :pomo:
Voin sanoa, että lumen/luksi kisassa, jäät jälkeen tuhansia lumeneita (n. 12000lm vähintään) ja lukseissakin kymmeniä tuhansia. :juhau:

No, olisit päässyt astronomiksi!  :2funny:


offtopic.
Mites sun valot noin hurjasti loistaa Volvon nokalta? Olettaen että löytyy vähintään 14klm (2 + 12 vähintään kuten kirjoitit). Sinullahan ei ollut ksenoneita, lisäpitkiä tai ei tieliikennekäyttöön olevia ylitehokkaita polttimoita? Varmaankin ajovalot, sumarit ja apupitkät. No kovalla ylijännitteellä taitaa joutua polttamaan että noin hurjiin lumeneihin pääsee.

Todellisuudessahan autosta ei pitäisi tuossa tapauksessa kuitenkaan häikäistä kuin pitkät valot. Ja voin sanoa että kyllä ne polkupyörienkin tehovalot häikii ihan törkeesti, niitä kun on helpompi suunnata väärin ja häikäisevästi kuin autonvaloja lennosta...

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12379
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #372 : 08.12.2013, 18:21:14 »
Se on todennäköisesti vilkutellut siksi että sitä häikäisee aivan helvetisti. Tuon kiinalampun tehossa ja vakiovalokuviossa ei ole mitään järkeä normiliikenteessä, jätin pyörän parkkiin ja kävin katsomassa jonkun matkan päästä edestäpäin miltä näyttää. Näytti siltä että joku ajaa auringolla vastaan ja se oli sillä köyhällä 300 lumenin säästöteholla. Voin vain kuvitella miten pahasti näkö lähtisi jos vastaan tulisi joku kahdella täystehoisella, varmaa on että itseltä löytyisi siinä kohdassa ainakin valojen korkeussäädön yläasento ja koko patteri pitkiä kaupan päälle.
Käänsiin päätäni sivulle joten tehokkain alue ole metsään päin. Tiedän että häikäisee. Katuvalo-osuuksilla käytän  pienempää tehoa, mutta valottomilla osuuksilla pidän surutta täysillä. Sarvessa olevaa valoa kohdatessa käännän alaspäin ja päätä käännän sivulle metsään päin. Tätä teiden ritaria tämä haittasi niin päätin olla välittämättä hänestä.

Mistäs tiedät, että mainitsemasi valojen vilkuttelija on hengenheimolaiseni? Voin myöntyä tähän oikopäätelmääsi, jos tämä "kotipoliisiksi" mainitsemasi henkilö on aivoillaan ajatelleva henkilö ja arvostaa loogisuutta ja älyn käyttöä.

Soisin sinun käyttävän niitä heijastinliivejä, niin tulet nähdyksi huomattavasti paremmin. Nimittäin ne ledi valot eivät erotu niin selvästi kuin ajattelet, ellei niiden valaiseva pinta-ala ole riittävän suuri.

Ja ymmärsinkö oikein, että sinulla on punaista valoa eteenpäin näyttävä valaisin kypärässäsi?  :o
Kotipoliisiksi olen sinut päätellyt munakuski ja valotopicin mukaan kun jaksat raportoida jokaisen rikkeen mitä näet ja vielä videollisten todisteiden kera.
Kyllä se valo on ihan taaksepäin.

Tiedän että nuo pyörien valot voi häikäistä, mutta itse pyrin kääntämään ne pois kohdatessa. Kuitenkin jotkut herkkä silmäiset haluavat vilkutella.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4346
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #373 : 09.12.2013, 01:41:53 »
[OT]
offtopic.
Mites sun valot noin hurjasti loistaa Volvon nokalta? Olettaen että löytyy vähintään 14klm (2 + 12 vähintään kuten kirjoitit). Sinullahan ei ollut ksenoneita, lisäpitkiä tai ei tieliikennekäyttöön olevia ylitehokkaita polttimoita? Varmaankin ajovalot, sumarit ja apupitkät. No kovalla ylijännitteellä taitaa joutua polttamaan että noin hurjiin lumeneihin pääsee.

No, valot ovat kuten sanoit (halogeenit). Jokainen polttimo on E-hyväksytty tieliikennekäyttöön ja täysin laillinen.
Wattimääräisesti siellä loistaa liki 400W verran sähkötehoa käytetyillä jännitteillä.
Lumenit on laskettu valmistajan ilmoittamista arvoista ja vaikka ne lumenit olisivat noilla jännitteillä vain se mitä valmistaja ilmoittaa normaalijännitteelle, tulee tulokseksi 9900 lm. Luksimäärän olen mitannut ja 5lx lukemalla pitkilläni pääsee yli 200m matkaan.
[/OT]

Käänsiin päätäni sivulle joten tehokkain alue ole metsään päin. Tiedän että häikäisee. Katuvalo-osuuksilla käytän  pienempää tehoa, mutta valottomilla osuuksilla pidän surutta täysillä. Sarvessa olevaa valoa kohdatessa käännän alaspäin ja päätä käännän sivulle metsään päin. Tätä teiden ritaria tämä haittasi niin päätin olla välittämättä hänestä.
Eli olet fillaristien ksenon Tero-petteri! :facepalm:

Oletko itse katsonut mille valosi näyttävät muiden näkökulmasta?

Kotipoliisiksi olen sinut päätellyt munakuski ja valotopicin mukaan kun jaksat raportoida jokaisen rikkeen mitä näet ja vielä videollisten todisteiden kera.
Kyllä se valo on ihan taaksepäin.

Oikopäätelmäsi on väärä! Kotipoliisi en ole.  :D
Ja jokaista rikettä en todellakaan jaksa raportoida ja varsinkaan editoida, mitä näe, sillä näen niitä niin paljon, ettei sitä ehdi/jaksa kirjoittaa kukaan...

Hyvä, sillä kirjoituksestasi ei käy ilmi, ettei punaista valoa näytetä eteenpäin.

Tiedän että nuo pyörien valot voi häikäistä, mutta itse pyrin kääntämään ne pois kohdatessa. Kuitenkin jotkut herkkä silmäiset haluavat vilkutella.
Ovatko he herkkäsilmäisiä, vai oletko sinä hämäräsokea?  :o   :nuhtelu

Kas siinäpä kysymys, sillä 1000lm on huikea valovirta edes siedettävästi suunnattuna!  :o :o
1000lm on 1/3 siitä mitä laillisille ksenon polttimoille luvataan!    :nohnoh 
Huono suuntaus/valokuvio on sitä Tero-petterointiä! :knuppel2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1181
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #374 : 09.12.2013, 02:18:44 »
Tulinpa sitten ihan itse kokeilleeksi miten suurelle alueelle tuo lamppu työntää voimakasta valokeilaa.



Keskellä kirkkain läntti (tälle on tehtävä jotain jotenkin) mutta tuo seuraava ympyrä on se joka kiinnostaa koska sekin on vielä helposti häikäisevän kirkas. Kuten kuvasta näkyy se ulottuu jopa yli katon korkeuteen, mittanauha käteen ja tutkimaan. Katto on 255 cm korkeudella, lampun keskikohta noin 104 cm korkeudella ja lampun etäisyys seinästä 230 cm.

Jos laskin edes sinne päin se tarkoittaa että häikäisevää valoa lähtee 33 asteen kulmassa niin alas, sivuille kuin ylöskin. Jos jatkolaskutoimitus oli sekään sinne päin se tarkoittaa että sadan metrin päässä edessä on vielä häikäistymisen mahdollisuus vaikka olisi 65 metriä sivussa keskilinjasta ja se on muuten paljon. Täytyy tosiaan kehitellä joku viritys jolla saisi leikattua tuota yläosaa pois, ei tarvitse kuitenkaan valaista oravaa puunlatvasta vaan se tie. Alumiiniteippiä varmaan löytyy jostain.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron