Mikähän on kotterossani (-99 V70), kun se puoltaa ojaan päin heti kun tiessä on vähänkin kallistusta, tai oikeastaan tasaisellakin.
Tähän mennessä tehty: väljä tukivarsi vaihdettu eteen, risat takajouset vaihdettu ja tämän jälkeen nelipyöräsuuntaus. Suuntauspöytäkirjan mukaan kulmat ei alun alkaenkaan olleet kovasti pielessä, pientä hienosäätöä ja nyt ne ovat tehtaan lukemissa. Silti edelleen kottero kampeaa ojaan päin, niin että rattia pitää koko ajan vähän pitää vasempaan. Voin skannata mittauspöytäkirjan, jos joku voisi siitä analysoida jotain?
Vertailun vuoksi tuo 9 vuotta vanhempi 940 kulkee samalla tiellä suoraan vaikka ratista heittäisi irti.
Onkohan renkaissa vikaa? Takana on yhden kesän ajetut Hankookit ja edessä vähän vanhemmat Nordmanit. Edessä on ihan vähän tasapainossa heittoa, ratti heiluu ihan aavistuksen, mutta ei häiritsevästi.
Auto on vasta leimattu, silloin esim, etupään iskareissa tai nivelissä ei ollut vikaa, ja nyt ne tarkastettiin vielä ennen suuntausta.
Onko ainoa vaihtoehto vaihtaa autoa?