Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Maxxecu moottorinohjauksena

  • 139 Vastauksia
  • 44983 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RTP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #120 : 13.08.2024, 19:39:53 »
Mistäs pitää lähteä etsimään vikaa kun MaxxEcu ei tunnista RPM:ää mutta kuitenkin lukee triggeriä? Eli osaa laskea että hampaita menee, mutta RPM näyttää koko ajan 0.
B5244S4 ja MaxxEcu Sport. Logit on tallessa.
« Viimeksi muokattu: 13.08.2024, 20:49:30 kirjoittanut RTP »

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #121 : 14.08.2024, 13:38:52 »
Mistäs pitää lähteä etsimään vikaa kun MaxxEcu ei tunnista RPM:ää mutta kuitenkin lukee triggeriä? Eli osaa laskea että hampaita menee, mutta RPM näyttää koko ajan 0.
B5244S4 ja MaxxEcu Sport. Logit on tallessa.
Nokan anturi/asetukset?

Poissa RTP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #122 : 14.08.2024, 19:20:25 »
Nokan anturi/asetukset?
Lukee myöskin ihan ongelmitta ja siihen osaa armingin tehdä. Tässä suhteessa tein raa'an oletuksen että B5244S ja B5244S4 jakaisi saman nokan patternin...
Mutta ei kai se nyt vaikuta siihen ettei kampiakselilta saa RPM tietoa muodostettua?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #123 : 14.08.2024, 19:42:27 »
Onhan ne kampiakselin triggerin asetukset oikein? Eli hampaiden määrät, mahdolliset puuttuvat hampaat ym ym. Vaikka pulssit tulisikin eculle niin eihän se osaa siitä kierrostietoa muodostaa jos sille ei kerrota miten niitä pulsseja pitäisi tulkita.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa RTP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #124 : 14.08.2024, 20:16:12 »
Onhan ne kampiakselin triggerin asetukset oikein? Eli hampaiden määrät, mahdolliset puuttuvat hampaat ym ym. Vaikka pulssit tulisikin eculle niin eihän se osaa siitä kierrostietoa muodostaa jos sille ei kerrota miten niitä pulsseja pitäisi tulkita.
60 ja 2 puuttuvaa, 84 astetta ennen TDC. Tälläiset Volvon materiaaleista kaivoin.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #125 : 14.08.2024, 23:40:59 »
Triggerianturissa piuhat oikein päin? Onko sulla Falling vai Rising edge? Jos näistäkään ei oo apua niin kokeile muuttaa se trigger arming voltage automatic trackingistä manual tableksi ja laske raja-arvoa starttikerroksilla vaikka 0.30 volttiin
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa RTP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #126 : 15.08.2024, 21:23:34 »
Onko sulla Falling vai Rising edge? Jos näistäkään ei oo apua niin kokeile muuttaa se trigger arming voltage automatic trackingistä manual tableksi ja laske raja-arvoa starttikerroksilla vaikka 0.30 volttiin
Falling edge, taisin kerran koittaa myös rising edgeä.
Koitin myös tuota voltagen alennusta nimenomaan 0.3, eikä vaikutusta. 0.8 - -0.8V väliä menee starttaus kierroksilla.
Triggerianturissa piuhat oikein päin?
Noh tämähän on aina vaihtoehto. Pystyykö sitä päättelemään jostain mitä tuo nyt piirtää vai vaan testata? Ajattelin joka tapauksessa käyttää irti ja putsata anturiakin.

Poissa PTP

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #127 : 18.08.2024, 15:07:22 »
Mistäs pitää lähteä etsimään vikaa kun MaxxEcu ei tunnista RPM:ää mutta kuitenkin lukee triggeriä? Eli osaa laskea että hampaita menee, mutta RPM näyttää koko ajan 0.
B5244S4 ja MaxxEcu Sport. Logit on tallessa.

Laitas logi johonkin luettavaksi
245 vinossa jo vuodesta -92

Poissa RTP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #128 : 18.08.2024, 19:29:51 »
Laitas logi johonkin luettavaksi

Liitetiedostoa ei taida viestihin saada, joten paketoituna tästä sekä nokan että kampiakselin logit.

Poissa mikkeee7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #129 : 19.08.2024, 19:37:47 »
kuva

Nokka liipaisee sekä rising että falling edge. Maxxecun jossain viimeisimmissä firmispäivityksessä meni 5cyl volvon nokkatriggeri sekaisin ja käyttäytyy juuri noin.
Laita mailia maxxecun tuotetukeen niin saat sieltä korjatun firmiksen. Tai sitten lataat manuaalisesti sinne vanhemman firmiksen.
MS-Koneistuspalvelut

Poissa RTP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #130 : 19.08.2024, 19:48:22 »
Nokka liipaisee sekä rising että falling edge. Maxxecun jossain viimeisimmissä firmispäivityksessä meni 5cyl volvon nokkatriggeri sekaisin ja käyttäytyy juuri noin.
Laita mailia maxxecun tuotetukeen niin saat sieltä korjatun firmiksen. Tai sitten lataat manuaalisesti sinne vanhemman firmiksen.
Tän päivityslogin mukaan juurikin 1.150 versiossa ois korjattu "Fix for the following CAM patterns: VOLVOT5, VOLVOT5ALT, VOLVO_B5244S, RENAULT_K4M, 2GR, 2GR_ALT."
Vai onko tuo korjausversio nyt se missä on pielessä?   :D

Poissa RTP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #131 : 20.08.2024, 19:42:31 »
Pikkusen edistystä:
Nokan edge oli väärin, piti olla rising -> nyt hörähtää jo olevinaan käymään mutta sammuu myös aivan heti. RPM tietoakin saadaan ja triggerien logit muuttuivat vihreäksi.
Silti tämä "oscilloscope" näyttää aika väärältä  :idiot2: ? Tiuhentunut on se "hörähdys".

Eli vieläkään kampiakselilla ei ole armingia ja nokka laukkoo mennen tullen... Laitan nyt MaxxEculle kyssärin onko mulla oikeat firmwaret.

Poissa RTP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #132 : 23.08.2024, 18:25:01 »
MaxxEculta saatu vastausta ja niiden perusteella päädyin katsomaan polttoaine asetuksia. Injection angle pielessä ja nyt lähti käymään.
Mitään kommenttia ei noihin outoihin oscilloscope näkymiin ei tullut, että kai ne sitten oli ok...

Poissa RTP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #133 : 27.08.2024, 21:46:35 »
Palataampa aiheen pariin taasen. Noh nythän se käy, mutta tyhjäkäynti pyörii koko ajan 2000-3000 tietämillä. Kaasuläppä väittää olevansa 0,9% auki. Lambda 0.7-0.8 tietämillä, jos säädän autotunella VE taulukkoa (=vähentää bensaa), kierrokset kasvaa. Nyt ei omaan järkeen mahdu, että mistä ihmeestä saa ilmaa vai onko joku muu säätö niin pielessä? Vai vielä vaan tiputtaa raa'asti kaasuläpän tavoitetta tyhjäkäynnillä? Imuvuotojen mahdollisuus tarkistettu.
Innokkaimmille täydellinen LOG

Poissa NP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #134 : 27.08.2024, 22:09:51 »
Palataampa aiheen pariin taasen. Noh nythän se käy, mutta tyhjäkäynti pyörii koko ajan 2000-3000 tietämillä. Kaasuläppä väittää olevansa 0,9% auki. Lambda 0.7-0.8 tietämillä, jos säädän autotunella VE taulukkoa (=vähentää bensaa), kierrokset kasvaa. Nyt ei omaan järkeen mahdu, että mistä ihmeestä saa ilmaa vai onko joku muu säätö niin pielessä? Vai vielä vaan tiputtaa raa'asti kaasuläpän tavoitetta tyhjäkäynnillä? Imuvuotojen mahdollisuus tarkistettu.
Innokkaimmille täydellinen LOG

Kaasuläpän kalibrointi?

 

Futurez  Kulkukoira