Ateho  Elekma

XC70 D5 AWD Summum "ruskettuneet retkikalsarit"

  • 22 Vastauksia
  • 2230 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 953
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: XC70 D5 AWD Summum "ruskettuneet retkikalsarit"
« Vastaus #15 : 12.04.2019, 20:19:07 »
Joo kyllähän tota nyt taas innostuu kaikenlaista sipistelemään ja parantelemaan kun on "uusi" auto.. Katsotaan mitä kaikkea sitä keksii. Mutta alkaa olemaan taas se aika vuodesta että tulee vähän enemmän panostettua harrasteeseen kun käyttikseen..

Tuo wheeloutlet on kyllä kova. Tähänkin kiesiin tarjosi jotain tyyliin 500 eri vaihtoehtoa pelkästään 18-19" koossa? Toki samaa mallia saattaa olla paria eri kokoa ja väriä mutta silti tarjontaa on kyllä tosi paljon. Vaikka on aina tuntunut että 5x108 on vähän väliinputooja jako että vaihtoehtoja ei tahdo löytyä tarpeeksi.. Jos vertaa esim 5x112, 5x114,3 tai 5x120.. Ja oli ihan tosi halvoista vanteista ihan BBS/OZ akselille tarjontaa näihinkin. Ja vaikka hinta oli hyvin kilpailukykyinen niin tuli vielä ilmasilla toimituksilla tuli alle viikossa kotiovelle! Tuolta tulee varmasti jatkossakin kytättyä jos uusille vanteille tarvetta.

Ja tosiaan joo montaa Gyeon tuotetta on itselläkin ollut käytössä. Ja voi sanoa että ei ole kyllä yhtään huonoa tuotetta tullu vastaan. Itsellä ollut käytössä:
-Foam
-Glass
-Iron
-Bathe+
-Tar
Ja sitten lisäksi nämä itselle uutuudet mitä nyt tuli. Ja muutamat liinat yms. Tuo Foam ihan perus ok vahaturvallinen esipesu. Plussaa riittoisuudesta, sillä lantraus-suhde hyvä. Ja myöskin sen takia vie vähemmän säilytystilaakin kun litran pullosta saa 5L lanceen laitettavaa tavaraa. Tietysti pesutehossa jää vähän esim legendaariselle BH AF:lle niinkun kaikki muutkin lantrattavat foamit mitä itsellä ollut. Mutta etenkin kesäpesuun sopii ja valmiin tavaran litrahintakaan ei ole paha etenkään jos ostaa isossa pakkauksessa. Glass on ihan hyvä ikkunaputsi, ja olen ite tykännyt enemmän kun perus vaahdoista yms. Iron ja tar hyvin toimivia tuotteita, joskin pienemmissä pakkauksissa litrahinta aika kova. Bathe+ taas on sitten ihan kunkku shampoo, ja en ole noista pinnoittavista shampoista vielä parempaa löytänyt. Wetcoat vielä itsellä testaamatta, kun on ollut hyllyssä vastaavia tuotteita muilta valmistajilta. Mutta tuo wetcoat ja muitakin Gyeon tuotteita varmasti vielä löytää paikkansa mun hyllystä.

EDIT: Renkaan suoja/kiillotusainettakin pitäis jossainkohtia hommailla, mutta en vielä uusia tilannut siltä saralta kun löytyy vielä ikivanhaa mequn rengaskiilloketta. Ei oo niin hirveen aktiivisella käytöllä itsellä ollut tuon genren tuotteet.

Sain myös tarkempaa faktaa tuosta mitä varusteita on perus summumin lisäksi. Eli sähköluukku, "webasto" ajastimella ja alumiinisomisteet on sellasia mitä tiedossa olikin mitä ruksittu lisäksi. Sen lisäksi selvisi että ikkunoiden tummennukset on tosiaan tehtaalta lähtöisin ja sen lisäksi etulasit ovat myös laminoidut? Ja uutuutena myös tuli tietoon lämmitetyt pesurinsuuttimet ja private locking. Tuosta jälkimmäisestä en ole vaan varma miten se toimii ja mitä kaikkea se varuste kattaa. Hälyt tässä on ainakin mutta ilmeisesti tuo private lockin tarjoaa vielä jotain hanskalokeron ja takaluukun avaamisen estävää toimintoa?
« Viimeksi muokattu: 12.04.2019, 20:23:47 kirjoittanut Likonen »
XC70 D5 AWD Summum -08. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa mhaimi

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: XC70 D5 AWD Summum "ruskettuneet retkikalsarit"
« Vastaus #16 : 12.04.2019, 20:28:44 »
Nuo gyeonin kuivausliinat on kyllä ihan huippuja :) Wetcoatin kanssa kannattaa olla varovainen annostelun kanssa, melkeen yks suihkasu per paneli piisaa. Ja huuhtelu painepesurilla.

Paikalla jonze

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 573
    • AM Asennustiimi Oy
Vs: XC70 D5 AWD Summum "ruskettuneet retkikalsarit"
« Vastaus #17 : 12.04.2019, 20:31:43 »
Nuo gyeonin kuivausliinat on kyllä ihan huippuja :) Wetcoatin kanssa kannattaa olla varovainen annostelun kanssa, melkeen yks suihkasu per paneli piisaa. Ja huuhtelu painepesurilla.
Itel meni eka purkki viime kesänä "hukkaan" kun suihkin liikaa. Toki mulla nanolex si3d pinnoite ja se kuulemma hylkii noita
Xc60 D5 Awd R-design 2011

Poissa mhaimi

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: XC70 D5 AWD Summum "ruskettuneet retkikalsarit"
« Vastaus #18 : 12.04.2019, 20:39:12 »
Itel meni eka purkki viime kesänä "hukkaan" kun suihkin liikaa. Toki mulla nanolex si3d pinnoite ja se kuulemma hylkii noita

Joo se tuskin pysyy tuon nanolexin päällä. Muuten kyllä hyvää kamaa ja kesäpölyt lähtee kyllä helposti. Kestää myös esim. Korrekin tarexilla pestä, ainakin lancesta leviteltynä.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 953
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: XC70 D5 AWD Summum "ruskettuneet retkikalsarit"
« Vastaus #19 : 14.04.2019, 17:56:23 »
Eilen tuli auton kanssa touhuttua ihan hyvä tovi. Elikkäs jarrulevyt ja palat vaihtuivat jokanurkkaan ja samalla tietysti uudet pyörätkin. Jarrujen vaihdossa ei sinänsä mitään ihmeellistä sillä kaikki lähti hyvin auki jne.. Vähän pelkäsin että niiden kanssa saa tapella kun ei ole hetkeen ollut auki mutta lähinnä ainut ihmetys oli nuo etujarrut. Tuo satula kun on rakenteltaan hieman erikoinen. Mutta sen kun tajusi niin helppo oli purkaa ja kasata. Takajarrut ajelin huoltoasentoon Vdash softalla. Edessä oli levyistä kulunut jo 4mm, tai jopa hieman yli. Mutta silti sinne oli joku suht hiljattain vaihtanut uudet palat loppu oleville levyille. Takapäässä levyistä oli hävinnyt n.3mm ja palatkin oli jo aika lopussa.



Uudet kesäpyörät istui tosi hienosti sekä fyysisesti että ulkonäöllisesti. Täytyy vähän itseä kehua ja sanoa että nappivalinta oli. Eikä edes näytä mitenkään liian pieneltä nuo 18". Kyllähän olis vielä 19" menny ulkonäöllisesti mutta noilla on nyt kyllä tosi hyvä ajaa. 215/65 kitkarenkaaseen verrattuna vakaus ajossa ja tarkkuus ohjauksessa kasvoi todella paljon parempaan suuntaan. Mutta ei ole vielä kumminkaan pintakova tuolla 50profiililla. Vaikka semi jämäkältä tuntuu tuo Falkenin fk510 SUV -versio. Mutta 5/5 omaan makuun.



XC70 D5 AWD Summum -08. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Paikalla jonze

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 573
    • AM Asennustiimi Oy
Vs: XC70 D5 AWD Summum "ruskettuneet retkikalsarit"
« Vastaus #20 : 14.04.2019, 18:53:50 »
Sopii toi musta vanne mustaan helmalinjaan  O0
Xc60 D5 Awd R-design 2011

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1226
Vs: XC70 D5 AWD Summum "ruskettuneet retkikalsarit"
« Vastaus #21 : 14.04.2019, 20:18:05 »
...ainut ihmetys oli nuo etujarrut. Tuo satula kun on rakenteltaan hieman erikoinen. Mutta sen kun tajusi niin helppo oli purkaa ja kasata.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Nyt saat kyllä selvittää tuon erikoisen rakenteen. Tuo kiristysjousi saattaa lähteä huolimattomasti irrotettaessa lentoon johonkin epämääräiseen suuntaan.
Youtuubin pätkissä jotkut tekee palojen vaihdon sillä vaikeemmalla tavalla eli halkaisevat koko hiton satulan.  :o
"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
 
KIITOS!

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 953
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: XC70 D5 AWD Summum "ruskettuneet retkikalsarit"
« Vastaus #22 : 15.04.2019, 18:10:22 »
Nyt saat kyllä selvittää tuon erikoisen rakenteen. Tuo kiristysjousi saattaa lähteä huolimattomasti irrotettaessa lentoon johonkin epämääräiseen suuntaan.
Youtuubin pätkissä jotkut tekee palojen vaihdon sillä vaikeemmalla tavalla eli halkaisevat koko hiton satulan.  :o

Eikoinen rakenne siinämielessä että kaikissa liukusatuloissa mitä olen touhunnut niin napaan pultattava, paloja pitävä rauta on satulan ulkopuolella, ja satula liukuu siinä sisällä. Niinkun tässäkin on takana. Mutta edessä se pultattava paloja pitävä rauta on ikäänkuin satulan sisällä, ja siihen tulee päälle tuo jäätävän kokoinen alumiinihökötys. Itsekkin tein tuon lopulta niin että vedin satulan halki. Todella helppo ja nopea se oli niin tehdä sillä ei se ole kuin 4pulttia jotka kaikki pääsi nätisti pulttipyssyllä avaamaan. Eli meni pari minuuttia niin oli satula levällään ja palat irti. Samalla sai hieman putsailtua tuota isoa möykkyä. Ja ainakin tuolla tyylillä se jousilevyn irroitus ja takasinlaitto oli helppoa ja hallittua.
XC70 D5 AWD Summum -08. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

 

Autotähti  Futurez