Katsastuksessa tuli pyörähdettyä tässä huhtikuun alussa, kolmas päivä, kaikki meni muuten oikein hienosti mutta tuli hylky
Vasen etuiskari oli heikkotehoinen joten ei muuta kuin hartiat lysyssä kotiin ja sitten tilailemaan uusia etutolppia maailmalta.
Tilaus sisään 3.4.2020, 7.4 tuli viesti että lähetys on matkalla, 8.4 lähetys Turussa, 9.4 jakeluterminaalissa Vantaalla. Siitä sitten kestikin siihen 17.4 saakka että paketti saapui noutopisteeseen. Eli nopeasti Suomeen ja sitten loppui kiireet, no olihan tässä pääsiäinen ja kaikki muu sähellys kun tuo koronakin jyllää joka puolella.
Kun muillakaan ei ollut kiire asian suhteen niin vasta eilen sain itseäni sen verran niskasta kiinni, että päätin sitten kesärenkaiden vaihdon yhteydessä vaihtaa nuo uudet tolpat alle. Vielä kun parempi puoliskokin sattui olemaan kotosalla, niin apukädet jotka minun tapauksessani ovat korvaamattoman arvokas apu, auttoivat suoriutumaan hommasta tuossa kauniissa kevätsäässä.
Tuohan ei sinällään ole mikään teknisesti vaikea rakenne, rengas pois, kolme mutteria ja neljä pulttia auki niin tolppa on kourassa. Suurin väkertäminen näissä on aina se että saa jouset puristeltua mukavan tasaisesti kasaan että jousijalka on sitten helppo poistaa ja uusi saada hollille. Tässä kohden ei voi kuin haikailla ns. ammattilais kamppetta jonka avulla jousen kokoonpainaminen on kuin leikkiä vaan. Youtuben opetusvideossa semmoista ihastelin. Noilla omassa käytössä käsivehkeillä on mukana aikamoinen askartelun maku.
Kääntölaakerit todettiin hyväkuntoisiksi joten homma oli pura, vaihda osa ja kokoa. Iskunvaimentimiksi valikoitui KYB Excel-G kaksiputkinen vetojousella varustettu OEM-laatuinen kampe. Samalla alle menivät sitten nuo uudet kesätossut, Hankook K125 Ventus Prime 3 215/60R17 96V, jotka toimitti nykysuositusten mukaisesti paikallinen yrittäjä LAR.fi
Assistentti otti jopa pari kuvaa työmaalta

