Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Team Recycle Racing Finland - 940 B230FT --> D5252T "MYYTY"

  • 523 Vastauksia
  • 264256 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #90 : 07.11.2011, 20:00:12 »
Onko tuo vakaaja nyt auton alin kohta :o ???

Jaa, voi melkein muuten olla. Ehkä taka-akselin pohja saattaa olla vielä alempana ???

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #91 : 07.11.2011, 20:13:23 »
Öljypohjan läpi poikittain alumiini putki jonka sisällä kallistuksenvakaaja tai vaan upotus jossa perus vakaaja mahtuu olemaan :D. Siinä olisi ollut sellainen Kulmamiesmäinen ratkaisu -H-

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9512
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #92 : 07.11.2011, 21:23:25 »
Onko tuo vakaaja nyt auton alin kohta :o ???

Miksi se sen alempana olisi kuin 760:ssä, vai onko 940 kori jotenkin erilainen tuolta osin?

mutta ei siinä ole minkäänlaisia merkkejä mistään muokkauksista. Miten sille mitään olisi voitu tehdä, jos ei minkäänlaisia jälkiä ole jäänyt?

Niinpä niin...  ::)  Sinunhan sen luulisi tietävän :D
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #93 : 07.11.2011, 22:19:45 »
Miksi se sen alempana olisi kuin 760:ssä, vai onko 940 kori jotenkin erilainen tuolta osin?
Emmä sitä kun mietin vaan kun kuvassa näyttää, että tulee tuon eturungon alapuolelle. Ei kait sillä muuten merkitystä mut jos offroadia harrastaa :D
Ja saahan senkin suojattua kun tekee koneelle pohjapanssarin (öljynkeräyskipon)  :D
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Helttuska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #94 : 08.11.2011, 22:11:04 »
Tässä ihan offtopiccia lähin kirjottelemaan, kun mieleeni tuli kuningasehdotus! Muodissa kun on "projektia projektin perään", niin rakennappa Kulmamies seuraavaksi veteraaniautojen edustusmalli, 164.

Tässä vähän inspiraatiovideota vaikkapa:

http://www.youtube.com/watch?v=lSEtz8JnuAQ&feature=related

 :buck2:

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #95 : 09.11.2011, 07:34:33 »
Tässä ihan offtopiccia lähin kirjottelemaan, kun mieleeni tuli kuningasehdotus! Muodissa kun on "projektia projektin perään", niin rakennappa Kulmamies seuraavaksi veteraaniautojen edustusmalli, 164.

Tässä vähän inspiraatiovideota vaikkapa:

http://www.youtube.com/watch?v=lSEtz8JnuAQ&feature=related

 :buck2:

 ;)http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3104336.jpg Tuo yksilö on vielä tallessa. Tosin voi olla, että ei ole pelastettavissa museoinnilta.

Poissa Maukki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • www.vrcf.fi
    • Galleria
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #96 : 09.11.2011, 16:31:34 »
;)http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3104336.jpg Tuo yksilö on vielä tallessa. Tosin voi olla, että ei ole pelastettavissa museoinnilta.
Spoilerikin tuo downforcea vähintään riittävästi..  :)
940 Stw Classic
242 2.3 tic -75

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #97 : 17.11.2011, 19:00:14 »
Päädyin sitten ostamaan ruttutukusta V40 Classicin ja jos se ei ole hirmuisesti valokuvista tutkittua pahempi, niin se täytyy varmaan laittaa välihommana kuntoon. Sitten saa rauhassa laitella dieseliä ja sitten sen 40:n voi myydä hyvin koeajettuna pois.

Tänään oli se suuri päivä, kun sain tähän tilapäiskulkineeseen kilvet ja nyt näyttää vahvasti siltä, että huomenna ajetaan B230FT:n voimin viimeiset kilometrit.

To be continued.... 8)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #98 : 17.11.2011, 21:15:46 »
On se kone, ekana korjaa yhden projektiauton että voi toisen projektin pistää palasiksi :)

Meneekö 940:nen joulukirkkoon dieselin voimalla? :tonttu:
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14949
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #99 : 18.11.2011, 13:34:04 »
Tänään oli se suuri päivä, kun sain tähän tilapäiskulkineeseen kilvet ja nyt näyttää vahvasti siltä, että huomenna ajetaan B230FT:n voimin viimeiset kilometrit.

To be continued.... 8)
Ei sulla olis tosta classicista kuvia... mehr information...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #100 : 18.11.2011, 16:45:47 »
On se kone, ekana korjaa yhden projektiauton että voi toisen projektin pistää palasiksi :)

Meneekö 940:nen joulukirkkoon dieselin voimalla? :tonttu:

Pikkujouluihin meinasin mennä ;)

Ei sulla olis tosta classicista kuvia... mehr information...

Projektikuvia luonnollisesti löytyy. Valmiista autosta en ole vielä ehtinyt ottaa, mutta voisin vaikka koostaa jonkun kuvakollaasin tuonne Showroomiin.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14949
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #101 : 18.11.2011, 17:45:24 »
odottelen niitä...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #102 : 18.11.2011, 20:42:45 »
Tulin töistä kotiin klo 16, menin talliin klo 17 ja tulin takaisin sisälle klo 20.30.



Koneen irrotus meni kuin elokuvissa, mutta muuten ei oikein mennyt. Mittausten ja tarkastusten jälkeen totesin, että etupalkin ja kumityynyn välissä olevat moottorinkorvakkeet ovat bensa- ja dieselmalleissa erilaiset. Tdi ei siis sujahda heittämällä paikalleen, vaan pitää hommata nuo toiset korvakkeet jostain.... ja äkkiä.
« Viimeksi muokattu: 25.06.2012, 10:32:21 kirjoittanut Kulmamies »

Paikalla TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #103 : 19.11.2011, 00:38:23 »
Eikös nuista korvakkeiden eroista ollut juttuakin joskus aiemmin, että etupalkki on sama, mutta korvakot tuskin, eikös sulla ole vieläpä kumityynyllisen deekun korvakkeet siinä vai muistelenko omiani? Ja lisähauskuuden soppaan tuo moottorinpuolen korvien ero 200 vs 7/9... Siis oletan, että koneiden asentoero on tehty nimenomaan moottorinpuoleisilla korvakoilla, minusta 240:ssä ne on eri kulmassakin ne tyynyt ???
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #104 : 19.11.2011, 08:36:07 »
Eikös nuista korvakkeiden eroista ollut juttuakin joskus aiemmin, että etupalkki on sama, mutta korvakot tuskin, eikös sulla ole vieläpä kumityynyllisen deekun korvakkeet siinä vai muistelenko omiani? Ja lisähauskuuden soppaan tuo moottorinpuolen korvien ero 200 vs 7/9... Siis oletan, että koneiden asentoero on tehty nimenomaan moottorinpuoleisilla korvakoilla, minusta 240:ssä ne on eri kulmassakin ne tyynyt ???

Olihan siitä pohdintaa, mutta varmuutta asiaan ei saatu. Oikeanpuoleinen korvake on todennäköisesti sama, mutta vasemmalla puolella kumityyny on dieselissä pystymmässä. Vaihdan kuitenkin varoiksi molemmat.

Hydrauliset tyynyt on tulossa ja sen mukaan olen tehnyt korvakot tuohon moottoriin. Koneen kallistus on huomioitu, eli sotketa 200-sarjaa tähän, niistä saa näppylöitä jo muutenkin ;D

Oikeanlaiset korvakkeet pitäisi olla tulossa, joten asia lienee niltä osin kunnossa :)

 

Elekma  Autoracing