Carcom Oy  Elekma

Team Recycle Racing Finland - 940 B230FT --> D5252T "MYYTY"

  • 523 Vastauksia
  • 264147 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #330 : 23.12.2011, 16:53:32 »
Ei tartte vinokoneella yrittää samaa.  :2funny:
Riippuu ihan tankin koosta  ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10033
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #331 : 23.12.2011, 17:00:10 »
Riippuu ihan tankin koosta  ;D

Aivan juu, en ottanutkaan tätä huomioon. Kärry perään ja kuution kontti sinne, kyllä sillä sitten pääsee pidemmällekkin.  :2funny:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #332 : 23.12.2011, 17:17:09 »
Eikös jossain lehdessä (Volvo-viesti?) ollut artikkeli kun ajoivat Helsingistä Italiaan vakiolla diesel-850:llä ja kulutukseksi tuli muistaakseni 3,9 litraa/100 km. Toki oli ammattimaisen löpönsäästäjän pihistelyajoa maantiellä, mutta Alpitkin ylitettiin.

Mäkin muistan ton. Rapiat 2000km meni tankillisella.

940 taitaa olla useamman satakiloisen kevyempi kuin v70, voisi mennä pienemmälläkin kuin ravitsemuspäällikön auto?

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3436
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #333 : 23.12.2011, 17:39:07 »
75 litraa :juhau:

Meidän talouden ravitsemuspäällikön V70 tdi:ssä on sellainen tehoboksi ja siinä on keskikulutus aika tarkaan 5 litraa.

ne tehoboxit yleisesti on riistohintaisia EVRYjä :)
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19 => Bmw 225XE
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #334 : 23.12.2011, 17:51:45 »
Tänään töihin huristellessani alkoi pikkuhiljaa olla polttoainemittarin viisari puolenvälin merkin paikkeilla ja trippimittari näytti 550km. Aika maireaa, vaikka peräkin on vielä vaihtamatta.

Mitäköhän joku lastu saisi aikaan kulutukselle... V:>
Nyt alkaa kiinnostamaan  :nälkä:. Tuossa eräänä kesänä, kun ajelin työmatkaa 35km/suunta, josta 5km parin kyläpahasen läpite ja loput 80 maantieta, 945 tdic vei tuommosta vajaata kutosta kolme peräkkäistä tankkausta(ja jokusia yksittäisiä sitten myöhemmällä, mutta jossitteluvaraa jää kun ei ole monta tankkausta peräperää), sisältäen muutaman reisun pitemmällekin eli pätkiä satasta ja muuta isompaa tietä. Että nähdään kohta, onko merkittävää eroa kulutuksessa ehjä tdic vs tdi... Satasta ajaen tdic vie matkassa tre-ylitornio 6.2 ja ylitornio-tre 6.1, vissiin alamäki takaspäin tullessa  :P
« Viimeksi muokattu: 23.12.2011, 17:53:48 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #335 : 23.12.2011, 20:17:03 »
Nyt alkaa kiinnostamaan  :nälkä:. Tuossa eräänä kesänä, kun ajelin työmatkaa 35km/suunta, josta 5km parin kyläpahasen läpite ja loput 80 maantieta, 945 tdic vei tuommosta vajaata kutosta kolme peräkkäistä tankkausta(ja jokusia yksittäisiä sitten myöhemmällä, mutta jossitteluvaraa jää kun ei ole monta tankkausta peräperää), sisältäen muutaman reisun pitemmällekin eli pätkiä satasta ja muuta isompaa tietä. Että nähdään kohta, onko merkittävää eroa kulutuksessa ehjä tdic vs tdi... Satasta ajaen tdic vie matkassa tre-ylitornio 6.2 ja ylitornio-tre 6.1, vissiin alamäki takaspäin tullessa  :P

Mä uskoisin, että tdi:n pienen kulutuksen takana on alunperin matalat kierrokset. Näissä takavetoasennuksissa ei ole järkevästi mahdollista päästä niin mataliin kierroksiin. Tässä 940:ssä on tällä hetkellä kierrokset 100km nopeudessa noin 2500-2600r. Etuvetoversiossa on muut vaihteet samoilla välityksillä, mutta vitonen on niin pitkä, että 100km nopeudessa kierroksia on vain 2000r. Tämähän saa aikaan jo merkittäviä eroja kulutuslukemissa. Loppujen lopuksi kulutuksella ei ole mitään merkitystä, kun ajomukavuus pesee 100-0 bensaversion :)

Mullahan oli samaan aikaan Amazon D24TIC:llä ja Express Tdi:llä. Amassa oli 3,54 perä ja Expressissä 3,31, mutta muuten välitykset sekä renkaat olivat samanlaiset. Amazon meni pienemmällä polttoaineella, mutta voihan se kuitenkin osittain johtua Expressin ladonoveen verrattavasta ilmanvastuksesta.
« Viimeksi muokattu: 23.12.2011, 20:18:36 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #336 : 23.12.2011, 22:29:53 »
Onkohan mahdollista ottaa 850:n laatikosta vitosvaihteen rattaita M90:iin jos siinä kerran on vitonen pidempi? Kun samaa sukuahan ne laatikot on :P

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #337 : 23.12.2011, 23:21:58 »
Onkohan mahdollista ottaa 850:n laatikosta vitosvaihteen rattaita M90:iin jos siinä kerran on vitonen pidempi? Kun samaa sukuahan ne laatikot on :P

Jonkun villin huhun mukaan välitykset käy ristiin mutta lupaamaan en uskalla mennä.
Muuten voisi kokeillakin jopa omaan lootaan mutta tolla d24tic:llä ison ahtimen kanssa joutuisi jo maantienopeuksissa pykältelemään pienempää ylämäkiin :D

Tuolta: http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_M90_transmission
« Viimeksi muokattu: 23.12.2011, 23:25:18 kirjoittanut J_Lanttola »
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #338 : 23.12.2011, 23:29:07 »
Ainaskin bensa M90:siä löytyy eri välityksillä.  Pidempi femma ja jotain muuta. Jostain netin syövereistä löytyy laatikoiden tyypit.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #339 : 24.12.2011, 00:41:12 »
ajomukavuus pesee 100-0 bensaversion :)
Voisin kuvitella että tähän voisi joku vaikka tarttua.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #340 : 24.12.2011, 00:47:45 »
Voisin kuvitella että tähän voisi joku vaikka tarttua.

Kukaan muu ei ole päässyt ko asiaan toteamaan :juhau:

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #341 : 24.12.2011, 09:21:15 »
Ainaskin bensa M90:siä löytyy eri välityksillä.  Pidempi femma ja jotain muuta. Jostain netin syövereistä löytyy laatikoiden tyypit.

Joo tämä on tiedossa. Ne on niitä L2 ja H2 laatikoita. Ovat vaan niin uusista autoista, että löytyminen aika hankalaa. Tuollaisella pitkällä vitosella oleva laatikko ja 3,31 perävälitys, niin kierrokset olisivat 2000r 100km nopeudessa. Mulla on yksi ylimääräinen, ilmeisesti epäkuntoinen dieselin M90, johon voisi vaihtaa tuollaiset uudemman laatikon sisukset, kunhan sellaiset vaan löytäisi jostain.

Voisihan sen 850:n laatikonkin teurastaa ja kokeilla sopiiko osat :P Epäilen tosin aika vahvasti, kun rattaat yksistään eivät ole vaihdettavissa, vaan pitäisi vaihtaa koko akselit.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9512
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #342 : 24.12.2011, 13:00:58 »
Voisihan sen 850:n laatikonkin teurastaa ja kokeilla sopiiko osat :P Epäilen tosin aika vahvasti, kun rattaat yksistään eivät ole vaihdettavissa, vaan pitäisi vaihtaa koko akselit.

Sopiva aattopäivän ajankuluprojekti kinkun kypsymistä odotellessa.  :tonttu: :nälkä:
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1061
  • Lensu Power Shop
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #343 : 25.12.2011, 10:53:29 »
Koko akseleita ei pysty vaihtamaan m56 laatikosta, on purettuna tallin lattialla tuommoinen, siirtäjä hässäkkäkin on eri. Muutama ratas on sama ja synkat melko lailla kaikki.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #344 : 25.12.2011, 11:00:59 »
Koko akseleita ei pysty vaihtamaan m56 laatikosta, on purettuna tallin lattialla tuommoinen, siirtäjä hässäkkäkin on eri. Muutama ratas on sama ja synkat melko lailla kaikki.

Onko kuvassa näkyvät kaksi alimmaista akselia siis erilaisia? Ja eikös nuo päätymäiset rattaat ole vitosvaihteelle?

« Viimeksi muokattu: 25.06.2012, 11:00:10 kirjoittanut Kulmamies »

 

Elekma  Autoracing