Samppasport  Futurez

Team Recycle Racing Finland - 940 B230FT --> D5252T "MYYTY"

  • 523 Vastauksia
  • 264106 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #390 : 31.12.2011, 19:07:50 »
Sopiskos Transporterin kiinteä vauhtis ja jousitettu levy (Valeo Kit 4P 835028) ?
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tai sitten T5:n kaksoismassa ja kytkin, sen pitäis kestää uutena +350hv/550Nm

Kyllä tuo varmaan sopisi? Mulla on kokemusta D24:n vauhtipyörästä ja kytkimestä tdi:n perässä ja tuntemukset ovat aivan karseita. En tosin ymmärrä, että miten se voi olla niin kamala, kun kutosdieselin perässä se kuitenkin toimii ihan nätisti. Voiko sillä yhdellä sylinterillä olla niin suuri vaikutus?? Tästä syystä haluan pitää tuon kaksoismassan, mutta se olisi jotenkin saatava kestämään paremmin. Jousitettun levyn kun saisi sen kaveriksi, niin voisi olla aika hyvä kokonaisuus. Jos ei keksi mitään järkevää ratkaisua, niin sitten ajetaan niin pienillä tehoilla, että ei jyrise, tämähän on kuitenkin käyttöauto.

T5 systeemit ovat jo ihan Volvon omia osia, niin ne ei taida sopia tähän VW-tuotteeseen.

Poissa MJF

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #391 : 31.12.2011, 19:33:45 »
Ei taija olla portterin paketissa muuta sopivaa kuin vauhtipyörän pulttijako? Starttikin tulee justiin päinvastoin mitä normaaliautoissa.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #392 : 31.12.2011, 20:00:58 »
Onko vw-vauhtipyörä samanlainen kuin volvon km-vauhtipyörä, eli se jousitettu osa on laakeroitu kytkinakselille? Onhan M90 kytkinakseli riittävän pitkä ja yltää sinne?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #393 : 31.12.2011, 20:07:47 »
Onko vw-vauhtipyörä samanlainen kuin volvon km-vauhtipyörä, eli se jousitettu osa on laakeroitu kytkinakselille? Onhan M90 kytkinakseli riittävän pitkä ja yltää sinne?

Ei näköjään.


Kuvasta on myös havaittavissa ongelman ydin, eli kiinnityspulttien vastinpinta on samalla tasolla kitkapinnan kanssa, joten jousitetun levyn sovittaminen melko visaista.
« Viimeksi muokattu: 25.06.2012, 11:04:35 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #394 : 31.12.2011, 20:35:12 »
Ojennuksen pasilta saat kutakuinkin minkälaisen tahansa levyn, mutta maksaakin sitten hiukan. :-[
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #395 : 31.12.2011, 21:07:19 »
Tokkopa löytyy kykyä laskea kaksoismassapyörän jousivakiot ja vaimennuskertoimet. Jyrinät voi saada kuriin myös muuttamalla moottorin kumityynyjä. Yksi jyrisevä Cadillac korjattiin pehmeämmillä kumityynyillä. Tarvittiin vain yksi tekniikan lisensiaatti ja kannettava värähtelymittauslaitteisto.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #396 : 01.01.2012, 00:37:20 »
T5 systeemit ovat jo ihan Volvon omia osia, niin ne ei taida sopia tähän VW-tuotteeseen.
Tarkoitin T5 Transporterin hiluja ;)
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #397 : 01.01.2012, 10:14:49 »
Tarkoitin T5 Transporterin hiluja ;)

 :facepalm: No niinpä tietysti. Onko niissä vielä tuota samaa konetta, vai mahtaisikohan olla sovitettavissa muuten?

Poissa MJF

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #398 : 01.01.2012, 13:59:09 »
Moottoriin kyllä varmaan sopii suoraan kiinni, mutta vaihteistoon sovittamisessa on ainakin vähän hommaa. T5 levyssä on 26 pooria, (T4 240mm levyssä 23) kun Volvossa 20 tai 22? Porttereissa startti on laatikon puolella, joten hammaskehä on vauhtipyörässä laatikon laidalla. Vauhtipyörän halkasijoista en osaa sanoa. Audin isoista kuutosdiisseleistä vois ennemminkin löytyä sovellettavissa olevaa pakettia, 23 poorisella levyllä nekin tosin on.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #399 : 02.01.2012, 09:35:57 »
Enpä huomannut tuota hammaskehää ollenkaan, kaksoismassassa sen siirtokaan ei taida onnistua. Levy ei varmaankaan olisi iso ongelma, jos ei muuten niin sopivan teettäminen varmaan onnistuisi
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #400 : 02.01.2012, 09:43:09 »
Levy ei olisi mikään ongelma, kun 850R:ssä olisi sopiva jousitettu 240mm levy. Pitäisi vaan saada se jotenkin sopimaan tuohon vauhtipyörään, kun kiinnityspulttien kannat tulevat niin pahasti tielle.

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #401 : 03.01.2012, 02:48:05 »
ongelmaan voi olla ratkaisu.
audi 100 tdi:ssä on suoraan paikalleen menevä vauhtipyörä eikä jyrise.
a6:ssa sen sijaan on kaksoismassa.
volvo 240 tdi :)

EVO8

  • Vieras
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #402 : 03.01.2012, 07:11:07 »
En välttämättä ihan ensimmäiseksi lähtisi hakemaan vikaa vauhtipyörästä. Tuliko uudet (oikean malliset) moottorin tyynyt laitettua?

Poissa gogo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #403 : 03.01.2012, 07:53:36 »
ongelmaan voi olla ratkaisu.
audi 100 tdi:ssä on suoraan paikalleen menevä vauhtipyörä eikä jyrise.
a6:ssa sen sijaan on kaksoismassa.

Tarkennettuna vielä että vp käy aat koneesta mutta mikä kytkin paketti kaveriksi?
s2:n paketti menee vauhtipyörään mutta taitaa olla volvoa ajatellen väärä boori...
850 2,3 T5

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #404 : 03.01.2012, 09:29:59 »
ongelmaan voi olla ratkaisu.
audi 100 tdi:ssä on suoraan paikalleen menevä vauhtipyörä eikä jyrise.
a6:ssa sen sijaan on kaksoismassa.

Lainaan tähän kohtaa itseäni.

Kyllä tuo varmaan sopisi? Mulla on kokemusta D24:n vauhtipyörästä ja kytkimestä tdi:n perässä ja tuntemukset ovat aivan karseita. En tosin ymmärrä, että miten se voi olla niin kamala, kun kutosdieselin perässä se kuitenkin toimii ihan nätisti. Voiko sillä yhdellä sylinterillä olla niin suuri vaikutus?? Tästä syystä haluan pitää tuon kaksoismassan, mutta se olisi jotenkin saatava kestämään paremmin. Jousitettun levyn kun saisi sen kaveriksi, niin voisi olla aika hyvä kokonaisuus. Jos ei keksi mitään järkevää ratkaisua, niin sitten ajetaan niin pienillä tehoilla, että ei jyrise, tämähän on kuitenkin käyttöauto.

En välttämättä ihan ensimmäiseksi lähtisi hakemaan vikaa vauhtipyörästä. Tuliko uudet (oikean malliset) moottorin tyynyt laitettua?

Moottorin tyynyt ovat käytetyt ja D24:stä peräisin olevat hydraulityynyt. Näissä tdi:ssä on virittämisen yhteydessä melko yleistä tämä vauhtipyörän jyristäminen, joten tuntuu aika kaukaa haetulta, että vika olisi jossain muualla.

Tarkennettuna vielä että vp käy aat koneesta mutta mikä kytkin paketti kaveriksi?
s2:n paketti menee vauhtipyörään mutta taitaa olla volvoa ajatellen väärä boori...

Tuo 850R:n levy voisi olla vaihtoehto, mutta uskaltaako kokeilla, se on sitten eri juttu. Voikohan oikeasti olla niin suuri vaikutus, että viisisylinterisestä kotoisin oleva levy toimisi paremmin, mitä kuusisylinterisen levy? Voi että on taas visaista...

 

KL-varaosat  Race.fi