Jotain pikku projektia tämänkin parissa taas vaihteeksi.
Ilmojen lämmetessä kokeilin ilmastointia, mutta se pahus ei suostunut toimimaan

Päättelin sitten näppärästi, että kylmäaineet on talven aika haihtuneet ja kokailin täyttää järjestelmän uudelleen. Ihmetyksekseni ainetta oli 910g, kun täysi määrä on 950g, eli ei se ollutkaan vuotanut. Täytön jälkeen ilmastointi kuitenkin alkoi toimimaan, mikä lisäsi hämmennystä entisestään. Tarkemmin asiaa mietittyäni tulin siihen lopputulokseen, että kompressori on liikaa vinossa!! Täytön yhteydessä järjestelmään meni myös 10g lisää öljyä ja tämä varmaan ratkaisi sen, että laite alkoi toimimaan. Kompressorissa on öljyanturi ja nyt kun kompura on paljon enemmän kallellaan, mitä bensakoneen kupeessa se on ollut, niin öljyanturi on väärässä paikassa. Anturi varmaan luuli, että öljy on loppu ja siksi magneettikytkimelle ei mennyt virtaa. Se 10g öljyn lisäys auttoi sen verran, että anturi oli taas öljyn pinnan alla. En tiedä pitäisikö tuo anturi ohittaa, kun mahtaakohan siellä olla nyt liikaa öljyä??
Vaihdoin myös varaosa autosta huomattavasti napakammin toimivan virtalukon ja samalla piti tietysti sitten vaihtaa myös ovien ja hansikaslokeronkin lukot. Plussana tällä operaatiolla oli, että nyt sain autoon myös vara-avaimen. Ajoneston sirut piti toisin ottaa vanhasta avaimesta ja toinen siru moottorin luovuttaneen 850:n ylimääräisestä avaimesta. Takaluukun lukkoa en vaihtanut, kun pitäisi koko luukku vaihtaa varaosa-autosta, kun tuo nykyinen on reunastaan aika pahasti ruosteessa.