Kulkukoira  Proturbo

Team Recycle Racing Finland - 940 B230FT --> D5252T "MYYTY"

  • 523 Vastauksia
  • 264290 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Matson66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Amazonilla vuodesta -67 lähtien
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #480 : 06.02.2012, 20:53:40 »
Joo... tätä mä vähän pelkäsinkin ;D, paineet tuon 960:n dieselöimiseksi vain kasvavat :-\
Nyt kotona: Amazon -66, 740GL -88, 740GLE -91, 745 Tdi -92, 745 GLE-91, .   44 Volvon historia

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #481 : 15.02.2012, 17:54:59 »
Joo... tätä mä vähän pelkäsinkin ;D, paineet tuon 960:n dieselöimiseksi vain kasvavat :-\

Lisätään vähäsen vielä niitä paineita :)

Tänään kävin taas tankilla, kun takana oli 730km pääosin pelkkää matka-ajoa. Kulutuslukemat olivat mairittelevat 5,47 litraa satasella.

Jottei mene ihan pelkäksi tankkaustopikiksi, niin sen verran on tullut myös projektoitua, että vaihdoin laatikkoon takastefan, kun se alkoin talvimiittireissulla tihkuttamaan öljyä pakoputken päälle. Miitistä tarttui matkaan myös 960:n ovenkahvat, kylkilistat ja helmamuovit. Niistä iso kiitos Lankulle :)

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #482 : 15.02.2012, 21:38:30 »
Kulutuslukemat olivat mairittelevat 5,47 litraa satasella.

Täähän on melkoinen eko-volvo  O0 Pari kertaa oonki auto parkissa bongannu varaosia hakiessa :)
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #483 : 06.04.2012, 11:24:06 »
Jotain pikku projektia tämänkin parissa taas vaihteeksi.

Ilmojen lämmetessä kokeilin ilmastointia, mutta se pahus ei suostunut toimimaan :( Päättelin sitten näppärästi, että kylmäaineet on talven aika haihtuneet ja kokailin täyttää järjestelmän uudelleen. Ihmetyksekseni ainetta oli 910g, kun täysi määrä on 950g, eli ei se ollutkaan vuotanut. Täytön jälkeen ilmastointi kuitenkin alkoi toimimaan, mikä lisäsi hämmennystä entisestään. Tarkemmin asiaa mietittyäni tulin siihen lopputulokseen, että kompressori on liikaa vinossa!! Täytön yhteydessä järjestelmään meni myös 10g lisää öljyä ja tämä varmaan ratkaisi sen, että laite alkoi toimimaan. Kompressorissa on öljyanturi ja nyt kun kompura on paljon enemmän kallellaan, mitä bensakoneen kupeessa se on ollut, niin öljyanturi on väärässä paikassa. Anturi varmaan luuli, että öljy on loppu ja siksi magneettikytkimelle ei mennyt virtaa. Se 10g öljyn lisäys auttoi sen verran, että anturi oli taas öljyn pinnan alla. En tiedä pitäisikö tuo anturi ohittaa, kun mahtaakohan siellä olla nyt liikaa öljyä??

Vaihdoin myös varaosa autosta huomattavasti napakammin toimivan virtalukon ja samalla piti tietysti sitten vaihtaa myös ovien ja hansikaslokeronkin lukot. Plussana tällä operaatiolla oli, että nyt sain autoon myös vara-avaimen. Ajoneston sirut piti toisin ottaa vanhasta avaimesta ja toinen siru moottorin luovuttaneen 850:n ylimääräisestä avaimesta. Takaluukun lukkoa en vaihtanut, kun pitäisi koko luukku vaihtaa varaosa-autosta, kun tuo nykyinen on reunastaan aika pahasti ruosteessa.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #484 : 06.04.2012, 11:42:31 »
No on se nyt kiva kun on toimiva ilmastointi.   :)
Nyt voi kesä tulla.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #485 : 06.04.2012, 12:38:50 »
. Takaluukun lukkoa en vaihtanut, kun pitäisi koko luukku vaihtaa varaosa-autosta, kun tuo nykyinen on reunastaan aika pahasti ruosteessa.

Siis onko 945:ssä palattu takaisin peltiseen takaluukkuun?

E: Eikun niin.. vähennetäänpä yksi ovi.  :-[

Poissa Matson66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Amazonilla vuodesta -67 lähtien
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #486 : 06.04.2012, 15:34:14 »
Tuntuu oudolle jos se 10g:n lisäys olisi ratkaisevasti liikaa, siellä on kuitenkin jotkut toleranssit ja niissä on otetty huomioon ylitäytön mahdollisuus. Ja kuitenkin järjestelmä oli hiukan vajaa ennen täyttöä.
Takaluukun lukkokin sopii samaan avainsarjaan jossain vaiheessa, kun vaihtokanteen tulee uusi väri pintaan. Jokos 960:sta kannibalisoidut kahvat yms palikat on asennettu ?
Mites talven aikana kulutuslukemat ovat asettuneet? Oli nuo koetankillisen lukemat niin alhaiset, että lienee osansa varovaisella kaasujalalla. ::)
Entä houkutteleeko kaksoismassan vaihto takaisin ?
Nyt kotona: Amazon -66, 740GL -88, 740GLE -91, 745 Tdi -92, 745 GLE-91, .   44 Volvon historia

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #487 : 06.04.2012, 17:18:32 »
Tuntuu oudolle jos se 10g:n lisäys olisi ratkaisevasti liikaa, siellä on kuitenkin jotkut toleranssit ja niissä on otetty huomioon ylitäytön mahdollisuus. Ja kuitenkin järjestelmä oli hiukan vajaa ennen täyttöä.
Takaluukun lukkokin sopii samaan avainsarjaan jossain vaiheessa, kun vaihtokanteen tulee uusi väri pintaan. Jokos 960:sta kannibalisoidut kahvat yms palikat on asennettu ?
Mites talven aikana kulutuslukemat ovat asettuneet? Oli nuo koetankillisen lukemat niin alhaiset, että lienee osansa varovaisella kaasujalalla. ::)
Entä houkutteleeko kaksoismassan vaihto takaisin ?

Siksi lähinnä pohdin, että onko liikaa öljyä, kun jos se öljyn pinta on nyt anturilla asti, niin sitä on kompuran asennosta johtuen jo huomattavasti enemmän. Vai onkohan tuo edes tasoanturi vai lieneekö vaan joku paineanturi??

960:n osia ei ole vielä asennettu, kun pitäisi samalla maalauskerralla saada myös etupuskuri uusittua, mutta siinä on niin paljon tuunaamista, että ei ole ollut riittävästi inspiraatiota.

Kulutus on ollut muuten samoilla seuduilla, mutta nyt menossa oleva tankillinen on ajeltu kesärenkailla ja kenties niiden suuresta koosta johtuen tuntuu, että nafta maistuisi hieman enemmän :P

Ajoittain tulee ikävä kaksoismassa, mutta joko tuohon on tottunut tai sitten se tärinä on oikeasti tainnut hieman laantua. Ainakin tulee ajettua melko pienillä kierroksilla, eikä tärinä aina häiritse.
« Viimeksi muokattu: 06.04.2012, 18:12:52 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 787
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #488 : 06.04.2012, 17:26:19 »
Ei kait niissä ole öljyntasoanturia, kumminkin niin pienistä määristä kyse siinä öljyssä? Luulen että jotenkin siihen paineeseen liittyvä anturi.
940 classic
Amazon -68

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #489 : 06.04.2012, 18:14:30 »
Ei kait niissä ole öljyntasoanturia, kumminkin niin pienistä määristä kyse siinä öljyssä? Luulen että jotenkin siihen paineeseen liittyvä anturi.

Oli pakko selvittää asia ja käväisin tallissa tutkailemassa varaosa-autosta irroittamaani kompuraa. Anturi lienee joku termostaatti??





« Viimeksi muokattu: 25.06.2012, 11:13:22 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 787
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #490 : 06.04.2012, 18:40:45 »
Jos vaan on ollut liian kylmä ja kompura ei lähtenyt päälle? Vai oliko auto lämpimässä?
940 classic
Amazon -68

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #491 : 06.04.2012, 20:08:56 »
Jos vaan on ollut liian kylmä ja kompura ei lähtenyt päälle? Vai oliko auto lämpimässä?
Kulmamies on itse niin cool, että jäähdyttää anturin  ;D
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #492 : 06.04.2012, 20:14:47 »
Jos vaan on ollut liian kylmä ja kompura ei lähtenyt päälle? Vai oliko auto lämpimässä?

Muistaisin, että auto oli tallissa, kun kokeilin ilmastointia. Magneettikytkin meni päälle noin sekunniksi ja sen jälkeen ei enää mitään. No pääasia, että kuitenkin nyt toimii :)

Kulmamies on itse niin cool, että jäähdyttää anturin  ;D

Juu, tänäänkin touhusin terassilla Reinot ja verkkarit jalassa 8)

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #493 : 06.04.2012, 20:16:50 »
Juu, tänäänkin touhusin terassilla Reinot ja verkkarit jalassa 8)
:o

Onkos se etupuskuri homma muuten edenny sitten viimenäkemän?   ::)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #494 : 06.04.2012, 20:19:36 »
:o

Onkos se etupuskuri homma muuten edenny sitten viimenäkemän?   ::)

Ei :-[ Inspiraatiota odotellessa. Haaveissa on myös ollut, että sitä saattaisi ehkä samalla kertaa maalata koko auton uudelleen.

 

Elekma  Autoracing