Bosch car servicellä katsottiin vanhasta(alkuperäinen) mulikasta numero jonka mukaan hyllystä löytyi samanlainen, muistaakseni tämäkin oli Bosch -merkkinen, ei kuitenkaan mikään unipointti kun sellainen ois jääny hyllyyn..
Noh, ongelma on nyt tämä (ollut siis osan vaihdosta asti), että puhallussuulakkeista ei kämmenellä tunne ilmavirtaa 1 ja 2 -nopeuksilla lainkaan. 3, 4 ja 5:lla ilmavirran tuntee mutta puhallus ei kyllä päätä huimaa. Eli onko kädestä mennyt tunto vai onko uudessa etuvastuksessa liian suuret kivet?
Bosch car service....hmmm.... joo, ei siinä uures oo välttämättä sama napajärjestys kun alkuperäisessä, tämä asia pitää tarkistaa vastusmittauksella.
Tuon selostuksesi mukaan napajärjestys ei olisi sama.
4 vastusta sarjassa ja vastusten välistä ne nopeudet otetaan, sekä 5 nopeus täysillä eli suora 12V.
Vastus mötikäs olis kaavion mukaan 8 nastaa, onko??
Puhallinmoottorin maadoitus kiertää myös sieltä vastusmötikän kautta.
Jos kaavioista jotaki ymmärrät, niin täs olis:

Kuvan mukaan ku mittaa pois ottamatta, niin selviää totuus.
Jos pois otat, niin otappa kuva vanhasta ja uudesta, avattuna mielummin.
Jos joku tai jotkut nastat väärin, niin saattaa imeä se moottori, kun maa ei mene niin kuin on tarkoitettu.