Sama aamujäykkyys vaivaa myös omaa rattoria. Eilen vaihdoin öljyt tyhjäämällä säiliön ja lisäämällä uutta öljyä tilalle. Uutta meni ~7 desiä. Eilen oikein ihmettelin, että eikö sinne menny yhtään ilmaa, kun kävin koeajolla ja kaikki pelasi ihan moitteetta. Tänään aamulla sitten kurnutti oikein kunnolla, joten sitten ilmausta ensin kone sammuksissa rattia vääntelemällä ja sitten 45 astetta oikealle / vasemmalle ja sitten äärilaidasta toiseen. Säilöön ilmaantui muutama kupla, eli jotain sieltä ainakin tuli pihalle. Öljyä lorahti pikkusen yli maksimin näköjään, joten pitää varmaan vaihtaa vielä tuo loppukin sinne.
Yks asia tossa aamusella jäi mietityttämään, eli kun sitä rattia alkuunsa kääntelin sen 45 astetta, niin sen keskilinjan (kun pyörät on suorassa) ylityksessä tuntu alkuunsa semmonen pykälä. Ruuvasin sitte niin kauan, että se noin niinkun katos siitä ja sitten vasta ääriasentoihin. Mistähän moinen pykälä mahtaa johtua? Ja mitä tulee noihin kuluneisiin osiin, niin kuin hemmetissä noi sitten toimii lämpimänä? Eli laajeneeko venttiili sen verran, että se pitää taas vai onko siellä vaan jotain törkyä välissä, joka kylmänä jaksaa pitää sen venttiilin auki? Itsellänihän ei ole siis mitään havaintoa, että miten tehostin toimii

, mutta tässä noita fiideoita kattelen:
HowStuffWorks - PowerSteering Youtube - Power Steering part 1 Youtube - Power Steering part 2 Youtube - Power Steering part 3 Enkä mää ny oikein ymmärrä lämpötilan vaikutusta (niinkun en montaa muutakaan asiaa). Mutta kylmemmällä ilmalla tuo on jäykempi tuo ohjaus, muttei aina ja auto on saanu seistä parikin päivää ja silti ei välttämättä jumita.