KL-varaosat  Race.fi

740 vm 90 TRW ohjaustehostin jumissa aamuisin

  • 22 Vastauksia
  • 10654 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 vm 90 TRW ohjaustehostin jumissa aamuisin
« Vastaus #15 : 11.11.2011, 21:52:57 »
Mitäs jos jättää yöksi ratin käännetyksi aavistuksen vasemmalle? Sullon pesunkestävä riistokapitalisti ja mulla on kommarivolvo, kun se taas kampeaa enemmänkin vasemmalle, jos kampeaa  ;D Turasin muuten sitten perjantain kunniaksi ton öljyn kanssa säiliön tyhjäksi ja se perhana loppu kesken. Onneksi on Teboil ja reippaalla fillaroinnilla sain lisää öljyä. Sen jälkeen ilmaus pariin kertaan putkeen ja ainakin kauppareissulla pelasi hyvin. Kertaalleen ihan niinkun olis kurnuttanu vähäsen ja vähän sen suoran linjan ylityksessä olis ollu jossain vaiheessa pykälää. Mutta siis ihmettelen, ettei tuon enempää ilmaa koneistossa tai sitte se on huomenna aamulla ihan jumissa :)
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

The moose

  • Vieras
Vs: 740 vm 90 TRW ohjaustehostin jumissa aamuisin
« Vastaus #16 : 11.11.2011, 21:56:05 »
sillon kääntyy oikeelle kivuttomasti mut vasemmalle ei yhtään.

huomasin kaupas tässä välissä käydes et on tehostajaan tullu väljää sellanen 1cm tolla mun pikkuratilla, kuinkakohan paljon sillä volvon omalla ?

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 vm 90 TRW ohjaustehostin jumissa aamuisin
« Vastaus #17 : 11.11.2011, 22:48:13 »
Kääntyykö ne pyörät vasemmalle, jos et laita autoa käyntiin? Jos ei käänny, niin silloinhan vika ei välttämäti ole tehostajassa, kun se ei sammutettuna mihinkään tehosta tahi öljyjä pumppaa. Tosin siellä kyllä lienee kuitenkin hydraulipaine koko ajan, joka hyvinkin voi vuotaa suuntaan tahi toiseen. Mut on se silti hämmällistä ja kummallista, että miten se venttiili - joka lämpösenä toimii ok ja palauttaa ohjauksen keskelle, pyöriä kääntelemättä painetta tyhjäkäynnillä nostamalla alkaa pelaamaan - tekee semmosen tempun menee yöllä jumiin. Ufo-juttu, Volvossasi on mörkö :) Mulla toi ohjaus on ollu enimmäkseen (muutamaa kunnon kampeamista lukuunottamatta) tasasen jäykkä kumpaankin suuntaan. Voimalla on kääntyny kuitenkin. Tää kyllä kiinnostaa, kun mullakin on 740 vm 90 raktori ja tehostinhäiriöitä. Ens viikolle on luvattu kylmempää, joten silloin huomaa, onko tuosta öljynvaihdosta aamujäykkyyteen apua.

Mulla ei muuten ainakaan huomaa, että olis väljää. Tulppaanipuimurissa oli koko ajan ihan selkeesti välystä. Pitääkö toi tehostin muuten ihan selkeesti ääntä sulla? Mulla näes pitää ihan selkeesti kuultavan äänen, kun kääntää rattia paikallaan.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 vm 90 TRW ohjaustehostin jumissa aamuisin
« Vastaus #18 : 11.11.2011, 23:12:29 »
Ja mitä tulee pyörien jättämiseen käännetyiksi, niin se venttiilihän ei jää kuitenkaan "tehosta vasemmalle" asentoon, vaan lopettaa tehostamisen. Muutoinhan se kääntäminen takasin olis aika tuskallinen tapahtuma. Loogisesti siis tuo torsion bar päästäis sen vuotamaan ja tehostamaan oikealle. Kääntyykö se muuten aamujäykkänä herkästi oikealle, jolloin tehostus oikealle olis oikeasti käynnissä?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

The moose

  • Vieras
Vs: 740 vm 90 TRW ohjaustehostin jumissa aamuisin
« Vastaus #19 : 12.11.2011, 10:03:28 »
tehostuksen äänikin puuttuu kun vasemmalle yrittää väkisin vääntää, oikealle kääntäes tehostin ääni on ihan tavallinen.

pitänee yrittää ilmata tuota tänään.

letku pois pumpun päästä ja tyhjäksi. tilalle kaadoin jotain MAG1 power steering treatment ainetta, jonka pitäis turvottaa kumia ja vaimentaa ja pehmentää ohjausta.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2011, 16:23:24 kirjoittanut The moose »

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 vm 90 TRW ohjaustehostin jumissa aamuisin
« Vastaus #20 : 12.11.2011, 20:00:45 »
Mäkin olen tuota MAGia kattellu Motonetin hyllyssä, mutta nyt vaikuttais ettei semmosta tartte. Auton käsikirja sanoo, että täyttömäärä on 0,5 litraa - voiko se tosiaan olla noin alhanen? Säiliö vois vetää sen verran ja sieltä tuli tosiaan imasemalla aina ~3dl kerrallaan. Mä olen tuonne lykkiny uutta öljyä toista litraa ja nyt on väri vaalean punainen eikä enää mustan törkystä. Tänään pelasi aamulla ihan suht ok, vaikkei se nyt mikään herkkis ollutkaan. Sanoisin, että toi ilmaaminen (jonka mä oon tehny kolme kertaa nyt sille) lienee auttanu kaikkein eniten.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

The moose

  • Vieras
Vs: 740 vm 90 TRW ohjaustehostin jumissa aamuisin
« Vastaus #21 : 12.11.2011, 21:05:36 »
motonetistä sitä nappasin 2 pulloa mukaan. laitoin 1½ pullollista sen jälkeen ku säiliö ja letku oli tyhjä.

litralla saa varmaankin min rajaan sen tehostajan.

toka ilmaus takana ja kylmästä tuntu ratti kääntyvän helpommin lämmittyään toimi niinkun kuuluukin eli yhellä sormella sai pyöritellä. mitähä huominen tuo tullessaan ?

The moose

  • Vieras
Vs: 740 vm 90 TRW ohjaustehostin jumissa aamuisin
« Vastaus #22 : 30.06.2012, 14:03:46 »
kerrotaas tännekkin kun luulen et vika olis paikallistettu ja korjattu..

juu elikkä vaihdoin yläpään laakerit ihan varmuuden vuoks ja jousilautaset. ne ovat käytetyt tosin mut volvolaiset kuten ne vanhatkin oli. silminnähden ihan samanlaiset mut repsikan puolen laakeri oli selvästi pyöriny tyhjää siinä pellikupissaan.


 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron