Tehdäänpä tästä nyt sitten oma aiheensa. Autona siis 163tkm ajettu manuaali V70 T5 -00 (pullea poskinen).
Eli ongelmana on siis ainoastaan tuo moottorihäiriövalon palaminen. Valo on syttynyt nyt ~1kk sisällä kolme kertaa.
Ensimmäisellä kerralla nollasin valon ottamalla akunkengän irti, mutta viikon jälkeen valo syttyi uudestaan. Tuon jälkeen en ole valoa itse nollannut, vaan se on sammunut aina muutaman päivän jälkeen syttymisestä. Eilen valo taas syttyi uudestaan.
Mitään kunnon nykimisiä en ole huomannut (mitä nyt joskus kylmällä koneella saattaa nykiä jyrkkään ylämäkeen, jos ei anna kierroksia tarpeeksi).
Valo on aina syttynyt kesken tasaisen matka-ajon, eikä siitä ole seurannut nykimisiä tms. Muutaman kerran valo on syttynyt kun vakkari on ollut päällä, eikä sekään ole hypännyt pois pelistä.
Ilmamäärämittarin olen ottanut irti ja puhdistanut sen siihen tarkoitukseen tehdyllä aineella. Marketin vikakoodinlukijalla olen saanut seuraavanlaisen vikakoodin P0134 - Oxygen (A/F) Sensor No Activity Detected (Bank 1 Sensor 1)
Lambdaanhan tuo vikakoodi viittaisi, mutta eihän tuo silti välttämättä kerro mistä vika oikeasti tulee.
Olen ymmärtänyt, että kaasuläppäkotelon viat aiheuttaisivat vakkarin temppuilua. Onko kaasuläppäkotelo mahdollisena vikakohteena siis pois suljettu tässä tapauksessa, kun vakkari toimii ihan moitteetta?
Osaisiko joku auttaa ongelman kanssa, vai pitäisikö auto viedä suoraan siniselle?
Ongelma ei ilmeisesti ole jatkuvasti päällä, kun tuo vikavalo kuitenkin sammuu aina muutaman päivän sisällä syttymisestä