Elekma  Autoracing

v40 2002 2.0t käynnistys ongelma

  • 23 Vastauksia
  • 486 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vappen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
v40 2002 2.0t käynnistys ongelma
« : 23.05.2019, 15:59:52 »
Joo elikkäs, auto ei käynnisty ilman että antaa kaasua mutta pysyy  käynnissä kunhan vaan pitää kaasua vähän. Vastaa mielestäni kaasuun aivan normaalisti. Kaasun kun päästää pois niin sammuu. Mistäköhän tuota vikaa lähtis paikallistamaan. Ja tosiaan tämä ilmeni aivan kuin salama kirkkaalta taivaalta. Emäntä ajoi kauppaan ja toimi normaalisti, mutta sieltä lähtiessä ei enää pysynyt käynnissä. Lisätään veilä se että ei tollasella bluetooth obd härpäkkeellä antanu mitään vikakoodeja

Kiitos jo etukäteen!
« Viimeksi muokattu: 23.05.2019, 16:09:59 kirjoittanut vappen »

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2128
Vs: v40 2002 2.0t käynnistys ongelma
« Vastaus #1 : 23.05.2019, 22:31:18 »
Mittaisin bensapaineet. Saattaa olla joko bensapumppu tai paineensäädin hajoamassa/hajonnut. Tai sitten joku alipaineletku alkanut vuotamaan ja aiheuttaa imuvuodon.

Poissa vappen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: v40 2002 2.0t käynnistys ongelma
« Vastaus #2 : 24.05.2019, 05:56:52 »
Oolrait! Eikös tuo paineensäädin ole tossa bensakiskon päässä? Siitä varmaan kannattaa alottaa. Ja jos etelä-karjalan alueella joltain löytyy pumppua tai paineensäädintä niin voisin ostaa.

Poissa vappen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: v40 2002 2.0t käynnistys ongelma
« Vastaus #3 : 24.05.2019, 06:22:49 »
Ja mistäs vuosmalleista ja koneista käy esim nuo varaosat keskenää?

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 732
  • Hi Tech, Low Life
Vs: v40 2002 2.0t käynnistys ongelma
« Vastaus #4 : 24.05.2019, 12:12:07 »
Noita ei kannata alkaa summittain vain vaihtelee, tulee hintoihin. Kattosin kuten Kovalchuck33 laitto bensapaineen mittauksen, ja alipaineletkut ja evap- takaiskuvenatkin.
Muuta vielä halpaa hommaa kaasuläppäkotelon puhdistus ja tk- moottorin puhdistus, noihin tiivisteet on 4-5€ kpl.

Katot mitä lukee säätimen päässä, -00 omassa Weber säädin. On mulla Imatralla yksi käytetty Weber ja kokeiltu et toimii  jos paineita ei omasi pidä..
Noita säätimen sisäkaluja saa myös siniseltä eikä kuorineen ole pakko uuttakaan ostaa.

Pumppu sulla on uudenpi systeemi 00> jos hintoja  kyselet,.
Omaan tyrkkäsin Walbro gss304 255lpt joka likii bollt on ja hinta 90€.
Tarvike joka siis ämpäreineen ja muutossarja johdoille ( bosch systeemillä muuttuva) kun walbroa ei enää tehdä) pyytävät paikallisissa noin 200€ tarvikkeena.
Biltema irto ei tietoa miten käy.

« Viimeksi muokattu: 24.05.2019, 12:39:57 kirjoittanut kupari s40 »
Omat autot Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00 ja Saab 9000 CS 2.3T -93 (customsoftalla)
Emännällä Volvo S60 t5 -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijal ja vgate scantool + torque pro

Poissa vappen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: v40 2002 2.0t käynnistys ongelma
« Vastaus #5 : 24.05.2019, 12:19:34 »
Oolrait, pitää yrittää tutkia. Tossa just imatran varaosakeskuksee soitin nii heiltä ei ainakaa paineensäädintä saa.
Sen verta katoin niitä paineensäätimiltä tulevia letkuja että aika haperon näköset. Että voisko niikin pienestä olla kiinni että niistä vain falskais?


Noita ei kannata alkaa summittain vain vaihtelee, tulee hintoihin. Kattosin kuten Kovalchuck33 laitto bensapaineen mittauksen, ja alipaineletkut ja evap- takaiskuvenatkin.
Muuta vielä halpaa hommas kaasuläppäkotelon puhdistus ja tk- moottorin puhdistus, noihin tiivisteet on 4-5€ kpl.

Katot mitä lukee säätimen päässä, -00 omassa Weber säädin. On mulla Imatralla yksi käytetty Weber ja kokeiltu et toimii  jos paineita ei omasi pidä..
Noita sisäkalujs saa myös siniseltä eikä kuorineen ole pakko uuttakasn ostaa.
Pumppu sulla on uudenpi systeemi 00> jos hintoja  kyseleyt.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 732
  • Hi Tech, Low Life
Vs: v40 2002 2.0t käynnistys ongelma
« Vastaus #6 : 24.05.2019, 12:24:08 »
Voi kun alipaineen sieltä imusarjalta ottaa niin alipainevuoto silloin.
« Viimeksi muokattu: 24.05.2019, 12:26:13 kirjoittanut kupari s40 »
Omat autot Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00 ja Saab 9000 CS 2.3T -93 (customsoftalla)
Emännällä Volvo S60 t5 -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijal ja vgate scantool + torque pro

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2128
Vs: v40 2002 2.0t käynnistys ongelma
« Vastaus #7 : 24.05.2019, 19:26:04 »
Nämä muuten toimivat ihan hyvin myös perus vaparikoneen bensapumpullakin. On noita laitettu jopa T4 Volvoihin ja toimivat ihan hyvin niissäkin. Se paineensäädin on tosiaan suutintukissa oleva pieni musta mötikkä, johon tulee alipaine ja bensaletku.

Poissa vappen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: v40 2002 2.0t käynnistys ongelma
« Vastaus #8 : 26.05.2019, 16:21:13 »
Tuob letkun kun otti irti imusarjasta niin oli märkä sisältä ja bensa hais vahvasti. Oli toisaa nuo kumi osatkin aika haperon näköset. Ja näyttää tuo säätimen alapuoline osa vähän märältä


Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 732
  • Hi Tech, Low Life
Vs: v40 2002 2.0t käynnistys ongelma
« Vastaus #9 : 26.05.2019, 16:52:35 »
Säätimessä on kalvot ja hajotessa alkaa vuotaa mm imusarjan letkuun, sisällä on myös joku o- rengas.
Letku säätimeltä ph2-3 meni jonnekin kaasuläpän luo, ph1-1.5 taas imusarjaan.
Sisäkalut muistaakseni uudemmassakin ph2 on sama kuin ph 1.5 ( säädin on siis mulla jo suutintukin päässä) ja pH 3 sisäkalut samat, kuori eri.
Ph1 säädin taisi olla jossain suuttimen välissä eikä siis käy.

Jos testata haluat säätimelläkin kun näytät täältäpäin olevan niin joutaa ilmaiseksi lainaan ( kuoret joudut irrottaa), jos ei korjaa annat vaan takaisin.
Jos korjsa voidaan kattoa vaikka myyntiä, ilman kuoria on halvempi mikäli ne mulle palauttaa.
0405033979 saa kiinni klo 23 ja huomenna  klo 12-23.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2019, 19:03:26 kirjoittanut kupari s40 »
Omat autot Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00 ja Saab 9000 CS 2.3T -93 (customsoftalla)
Emännällä Volvo S60 t5 -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijal ja vgate scantool + torque pro

Poissa vappen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: v40 2002 2.0t käynnistys ongelma
« Vastaus #10 : 28.05.2019, 18:29:20 »
Nonnii, sain Kupari s40 käyttäjältä säätimen( iso kiitos! ) ja sitä vaihtaessa huomasin että omastani oli kuin olikin kalvo sökö. Noh vaihdoin tuon ehjän tilalle, mutta vieläkin sama ongelma. Huomenna käyn vielä hakemasta letkua siihen alipaine linjaan mikä menee säätimeltä kaasuläpän runkoon/imusarjaan. On nimittäin aivan todella hurjassa kunnossa se, mutta koitin puhaltaa letkun läpi siten että tulppasin toisen pään niin ei mennyt ilma läpi, voisiko silti johtua siitä. Ja huomenna myös yritän saada b-paine mittarin lainaan että voisin nekin tarkastaa. Mitäs sen painemittarin abaut pitäisi sitten näyttää?

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 732
  • Hi Tech, Low Life
Vs: v40 2002 2.0t käynnistys ongelma
« Vastaus #11 : 28.05.2019, 19:41:05 »
Paine 3bar + map arvo, jos ajat mittari kiinni niin 3.5bar ahdoilla matalapaineisessa 2.0T

Jos se letku on joko murtunut tai osittain/kokonaan tukossakin niin puuttuu säätimestä silloin alipaineita ja vaikuttaa kyllä käyntiin. 
TK moottorin alipaineletku toinen kohta josta yleensä mutkasta murtuu, kolmas ahtopaineanturin alipaineletku.

Uusinut omaan kaksi ensimmäistä tosin säätimestä mulla vanhempi niin menee isuoraan imusarjaan , kolmas oli joskus jo aikaisempien toimesta vaihdettu.
Omat autot Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00 ja Saab 9000 CS 2.3T -93 (customsoftalla)
Emännällä Volvo S60 t5 -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijal ja vgate scantool + torque pro

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2128
Vs: v40 2002 2.0t käynnistys ongelma
« Vastaus #12 : 28.05.2019, 20:14:31 »
Eikö se bensapaine pitäisi olla tyhjäkäynnillä jotain 2,5-3bar luokkaa. Ainakin tuollaisia muistelen että mittasin joskus T4 volvosta, johon vaihdettiin bensapumppu ja paineensäädin. Siitä oli kumpikin hajonnut yhtä aikaa.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 732
  • Hi Tech, Low Life
Vs: v40 2002 2.0t käynnistys ongelma
« Vastaus #13 : 28.05.2019, 20:33:44 »
Lisättynä map lukuhan tietenkin vähentää sen miinuksen verran juuri alipaineella  jos se lisätään peruspaineeseen, ahdoilla taas lisää eli siihen 3.4- 3.5bar. tasoon.

Pumpun on oltava 3bar pumppu jos uutta korviketta sille etsii, esim. gss304 walbro täytti omassa tuon kriteerin.
« Viimeksi muokattu: 28.05.2019, 20:38:26 kirjoittanut kupari s40 »
Omat autot Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00 ja Saab 9000 CS 2.3T -93 (customsoftalla)
Emännällä Volvo S60 t5 -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijal ja vgate scantool + torque pro

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2128
Vs: v40 2002 2.0t käynnistys ongelma
« Vastaus #14 : 28.05.2019, 21:23:05 »
Vakioautossa menee ihan hyvin vaikka perus vaparikoneen bensapumppu ja tuotto riittää hyvin. Se paineensäädinhän siellä rajaa sen paineen sinne 3bar kieppeille. Pumppu kyllä pystyy korkeimpiinkin paineisiin. Yhteenkin T4 on laitettu 2.0 vaparin bensapumppu ja toimii hyvin. Matalapainemalli 2.0T toimii varmasti myös ongelmitta. Tuo mainittu gss304 jaksaa tehdä myös 5bar paineen maximissaan. Esimerkkinä bensapumppu joka tuottaa  255l/h@3bar, riittäisi hyvin 400hv asti. Näin ollen 165hv riittää paljon vähempikin pumpulta.
« Viimeksi muokattu: 28.05.2019, 21:28:53 kirjoittanut Kovalchuck33 »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy