Futurez  Kulkukoira

Katsastuksessa vaadittavt korjaukset.. Apuja kiitos!

• 11 Vastauksia
  • 5160 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hukka

• Hukkapätkä
  • Turbo
    • Mun V70
Eli kävin hakemassa vikalistan volvooni, tällaisista korjauksista tarvisin lisätietoja:

Jousituksen laakerointi edessä takertelee. Mitä tarkoittaa? Katsastusmiehen mukaan pitäisi tarkistaa laakerin asento ja kunto.  Ohjeita kiitos!  8)

Mistä saisi edullisesti raidetangon pään? Tähänkin voin antaa asennusvinkkejä!

Vetonivelten suojakumet pitäisi vaihtaa. Vinkkejä siihenkin kiitos.

Kaikki apu on tarpeen! Linkkejä, kuvia, yms.

Niin ja autohan on 850 sedan vm:92. 2,5 20v.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa ESE

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Vs: Katsastuksessa vaadittavt korjaukset.. Apuja kiitos!
« Vastaus #1 : 11.10.2011, 20:02:34 »
suomeksi: iskareiden yläpäät uusiks..
motonet: Etuisk yläkumituki Volvo850/70   18-2026   850/70 ->00 YlätukiKUMI ETEEN (pyöreä) [1991 - 2000]                   21.90 €
           Etuisk ylätukilaak Vol850/70            18-2369   850/70 ->00 YlätukiLAAKERI ETEEN (3-pulttinen) [1991 - 2000]   74.50 €

Poissa haurala93

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 11.10.2011, 20:25:58 »
raidetangon pään ite hain fiksukselta 23.90e ja piti olla alkuperäis osa?
v70 mk2 -00/01 2.4 140hp

Poissa Koo Pee

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 11.10.2011, 23:13:29 »
Raidetangon pään kun vaihat katsothan ne kierteet (itse lasken montako kierrosta irrotetaessa menee kun irtoaa)>tangon pään kiinnityksen samalle kohdalle kuin edellisessä jos täsmälleen samanlainen tuo uusi versio nivelestä>ettei auraus mene pieleen ja rupea rengasta syömään ja että ratti on suoralla suoraan ajettaessa samassa asennossa kuin ennenkin jos vinossa tuo mitta tod. näk heittää...

Nuo vetarin kumit jos aivan puhki voipi olla menossa nekin vetarin laakerit pikkuhiljaa/(naputtaa ympyrää ajaessa ratti ääriasennossa) hiekan kanssa pyöriessä>jos ei kumi puhki pelkkä kumin  vaihto järkevämpää.>vaihtaa nivelenkin samalla vaivalla,kun kerran auki paikat>jos  pyörineet rikkinäisellä kumilla ja ääntävätkin.

Nosta sitten molemmat puolet ilmaan ennen kuin alat hommiin>irtoo alapallot ym.helpommin....eikä kallistuksenvakaajakaan vastusta auton suorassa ollessa...
Ei nuo kumit mansikoita maksa Löbro jotain 13,50kpl motonetissa.

Siihen vetarien kumin klemmarien kiristykseen on hyvä olla työkalu tai tehdä vaikkapa hohtimista itse viilaamalla, jotta saa tiukalle.
>ja sitä rasvaakin löytyy motonetista vetonivelrasva jota kannattanee lisätä ,kun kuitenkin joutuu putsaamaan/poistamaan kumin vaihdossa useimmiten>hiekkaa tms voi mennä siinä tohinassa väärään paikkaan...siihen rasvaan meinaan..

Kaikessa rauhassa ajatuksen kanssa tutkiskellen, varaa päivä jokaista kohtaa varten ettet tartte kiireen takia montaa kertaa uusiksi laitella on minun vinkkini projekteihin.
Mieluummin lämpöä/irrotusöljyä/teräsharjaa kierteet jne.. puhtaaksi kuin lekaa.

Tsemppiä projektiin ja rohkeasti kysymyksiä ,niin yritämme auttaa sen minkä osaamme  ;).

Poissa Elk

• Paalimaan vartija
  • Turbo
« Vastaus #4 : 12.10.2011, 00:35:51 »
suomeksi: iskareiden yläpäät uusiks..
motonet: Etuisk yläkumituki Volvo850/70   18-2026   850/70 ->00 YlätukiKUMI ETEEN (pyöreä) [1991 - 2000]                   21.90 €
           Etuisk ylätukilaak Vol850/70            18-2369   850/70 ->00 YlätukiLAAKERI ETEEN (3-pulttinen) [1991 - 2000]   74.50 €
Nuo vaan eivät kestä ainakaan 940:ssä. Itse hakisin siniseltä tiskiltä, kerran se vain kirpaisee.
Jäitä housuun!

Poissa Stade

• VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Sherwoodin iloinen veikko.
« Vastaus #5 : 12.10.2011, 07:55:45 »
Nuo vaan eivät kestä ainakaan 940:ssä. Itse hakisin siniseltä tiskiltä, kerran se vain kirpaisee.

Ääni tälle!!!
XC70 D4 MY2016

Poissa Axu85

• Grand Luxe Touring
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
« Vastaus #6 : 12.10.2011, 11:01:41 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=167.0

Tossa on kuvilla varustettu vetonivelenkumin vaihtoon, jos meinaat vaihtaa koko vetarinpään niin se kruunu on akselissa sokalla kiinni.
Itse halkaisin silloin kruunun 4-osaan laikalla jotta sain sen pois.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa ESE

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #7 : 12.10.2011, 18:06:46 »

mulla kesti niin kauan kuin oli toi volvo talossa mihin ne vaihdettiin, tietty sinisen kamat voi kestää kauemmin en sitä kiellä, noi oli muistaakseni scantechin.. ja tais olla sillo akuutti rahapula :P ( seliseli  :idiot2: )

Poissa Hurm0s

• Grand Touring
  • R = Refinement
« Vastaus #8 : 14.10.2011, 17:38:09 »
Näistähän hajoaa se jousen ylälautanen ajan mittaan, eli se metalli märäntyy sieltä kumin sisältä.
Tuohon aiheuttaa sen kupin retkahtamisen jolloin se alkaa ottamaan siihen kääntölaakerin runkoon kiinni --> ohjaus takertelee.

Itse ostin ne kupit biltemasta, aika suurella varmuudella uskalla väittää että ovat samasta tehtaasta kuin volvon omat.
Sen kääntölaakerinkin uskaltaisin kyllä ostaa motonetista tai biltemasta, JOS siinä siis jotain vikaa on.

Raidetangon pää on näissä aika heikko tarvikkeena, kestää yhkä vuoden, välillä jopa kaksi. Tuon hakisin kyllä siniseltä.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa hukka

• Hukkapätkä
  • Turbo
    • Mun V70
« Vastaus #9 : 14.10.2011, 18:54:05 »
Tilasin ajan kokkolan ammattiopistolle jotka tekevät osan töistä puolestani pelkkien osien hinnalla  :)

He tilaavat osat paikallisesta varaosaliikkestä. Tällaiset tilaavat: vetarin suojakumi, raidetangonpää ja jousien yläpäälaakerit. Pitää vielä soittaa sinne että vaihtavat samalla sinne ne lautasetkin!
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa hukka

• Hukkapätkä
  • Turbo
    • Mun V70
« Vastaus #10 : 17.10.2011, 20:46:53 »
Suunnitelmiin muutos:

Haen itse kaikki tarvittavat osat volvoon varaosaliikkeistä. Kaveri vie auton amikselle korjattavaksi sovittuna päivänä, koska olen itse silloin Tampereella luokka(ryyppy)retkellä. Toivotaan että LOLvo on kunnossa, kun palaan  ;)

Kysymys:
Sain käsijarrun ottamaan hyvin molemmilta puolilta suunnilleen samanverran. Mutta katsastus mies ja vaimoni on sitä mieltä että kahva on liian kankea nostaa. Löysäänkö vaijeria? Minkä verran?
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Koo Pee

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #11 : 17.10.2011, 21:52:03 »
Suunnitelmiin muutos:

Haen itse kaikki tarvittavat osat volvoon varaosaliikkeistä. Kaveri vie auton amikselle korjattavaksi sovittuna päivänä, koska olen itse silloin Tampereella luokka(ryyppy)retkellä. Toivotaan että LOLvo on kunnossa, kun palaan  ;)

Kysymys:
Sain käsijarrun ottamaan hyvin molemmilta puolilta suunnilleen samanverran. Mutta katsastus mies ja vaimoni on sitä mieltä että kahva on liian kankea nostaa. Löysäänkö vaijeria? Minkä verran?

Itse olen opiskellut ,jotta 5 naksausta kun kuuluu, että  jarru lukossa on hyvä perussäätö.>kireämpi voi laahata ja löysempi ei välttämättä pidä riittävästi ja paljon löysempi voi rikkoa sen keskikonsolin muovin johon ääriasennossa ottaa  jo kiinni.

(ps. tuo kässäri ei ole onneksi volvon vahvinta osaamista>vähän tuuripeliä jos insinööri haluaa voi melkein aina nakittaa korjauskehotuksen)

Kulkukoira  Proturbo