KL-varaosat  Carwist

volvo 360 jäärata-autosta Autoksi

  • 27 Vastauksia
  • 8237 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa v-n

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
« Vastaus #15 : 29.04.2011, 12:51:18 »
Huhhuijaa, olipa komia 300:nen! Tosi siistin näköinen. Täytyy omakin nyt viimein madaltaa kun tuon näin :pomo: Pitää pistää itsekkin sierran takajouset hankintaan.  ;) Olen myös kaavaillut korisatsin tekoa kuidusta, volvo GLT:n tapaiset, etu ja takahelmat menee lähiaikoina vaihtoon.

Älä käy kuidusta vääntämään, autos oli ainakin kuvissa todella komee noilla pellistä väännetyillä lirpakkeilla.. Ja jousituksesta, niin iskareita pitää lyhentää jonkun verran jos tuon korkuseks haluaa.
ja nuo tarvikeiskarit on turhan löysätkin. pitäis jotakin jämäkämpää hankkia, jouset on kyllä sopivan jämäkät eikä ollu paha sijoitus: 22,50€  :2funny:

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
« Vastaus #16 : 29.04.2011, 21:35:48 »
Hieno auto!

Osaako joku sano näistä 300:n takajousituksista sellaisen asian, että kummalle puolelle jousta tuo madalluspalikka takana olisi parempi sijoittaa? Netistä olen selaillut kuvia ja näyttää olevan molempia ratkaisuja ihmisillä. Omassani on muistaakseni nyt lehdet palikan alla, mutta toisinpäinkin olevia on näkynyt.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2546
Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
« Vastaus #17 : 29.04.2011, 21:38:55 »
Hieno auto!

Osaako joku sano näistä 300:n takajousituksista sellaisen asian, että kummalle puolelle jousta tuo madalluspalikka takana olisi parempi sijoittaa? Netistä olen selaillut kuvia ja näyttää olevan molempia ratkaisuja ihmisillä. Omassani on muistaakseni nyt lehdet palikan alla, mutta toisinpäinkin olevia on näkynyt.
Lehden yläpuolelle se palikka, ei auto muuten madallu. Ts. lehden ja akselin väliin.
Carpe jugulum

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1197
Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
« Vastaus #18 : 30.04.2011, 14:36:35 »
Älä käy kuidusta vääntämään, autos oli ainakin kuvissa todella komee noilla pellistä väännetyillä lirpakkeilla.. Ja jousituksesta, niin iskareita pitää lyhentää jonkun verran jos tuon korkuseks haluaa.
ja nuo tarvikeiskarit on turhan löysätkin. pitäis jotakin jämäkämpää hankkia, jouset on kyllä sopivan jämäkät eikä ollu paha sijoitus: 22,50€  :2funny:
Olen kyllä hyvin tyytyväinen nuihin tekemiini sivu ja taka peltihelmoihin. Etulippaan taas olen ollut jo pitemmän aikaa keskinkertaisen tyytyväinen, eli se on pakko tehä uusiksi. Lähinnä tuo alaosan suoruus siinä tökkää silmään kun auton oma keula on v muotonen ja lippa suora. Tämä siinä tarvii uudistutta, ja sivuilta hieman leveämpi kuten tässä GLE:ssä: http://www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic.php?f=13&t=11013 Tuon tapaisen olen meinannut väsätä. Lisäksi tuossa nykysessä meni massaus perseelleen sillon aikanaan, massa ei kuivunut ollenkaan, josta johtuu että maali on elänyt tuossa etulipassa. Eli fix and quick. 

Takalipareet on aivan ok, kun niitä hetki suunniteltiin ja 2 protoakin tehtiin ennen varsinaisia. Mutta ovat ruosteessa. Mekaaninen suojaus jäi/roiskeläpät puuttuneet. Vaikken tuolla sorateitä aja yms, rupesi kivet silti viemään massaa lipareitten takaa ja pintaruostuminen alko. Roiskeläpät oli jo puuhastelulistalla kunhan vaan saisin volvon talliin tässä keväällä. Mutta kevät tuli ja sitten yhtäkkiä ruoste hyppäs silmille nuissa lipareissa -> vesi oli päässy takakautta maalinkin alle vähän. On nuo vielä fiksattavissa, ja kohta alankin laittaan, kun kupla on jo ajokunnossa niin mahtuu volle talliin. Mutta taaksekkin olen alusta lähtien unelmoinu koko perän matkalta menevää lippaa, samon tyylistä kuin tuolla linkissä. Eli saman tapaset kuin nuo nykysetkin lipareet mutta menis koko perän matkalta.

Elikkä ei oo menny kaikki putkeen, mutta sehän se opettaa. Kuituversiot antaisi asteikolla 4-10, 10+ arvosen mekaanisen suojan auton alttiimmille alueille. Eihän sitä kuitua muuten. Nykyset peltihelmat suojaa kyllä lähes erinomaisesti auton kylkiä ja pohjaa kiviltä, iskuja ei ole tullut. Mutta takapyörän jälkeen kivet juhlii. Iskuja on takapuskurin edelläkin.

MUUTEN Tuningstudiolla taisi olla jopa jämäkämpiä sportti-iskareita satiaiseen kun kerran kysäsin. Oli valittavissa stock tai sport. Oli lyhyttä ja normi mallia.
Hintahaarukka taisi olla 350-600e satsi ETEEN, joten jäi sillon ostamatta kun opiskeluaikaa oli vielä sillon.
« Viimeksi muokattu: 30.04.2011, 14:39:35 kirjoittanut Customer »

Poissa v-n

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
« Vastaus #19 : 02.05.2011, 10:04:35 »
itsellä oli sportsaloon 626 mazda ja siinä korisarja, mikä oli jo uutena asennettu, niin ei kauheasti enää helmoja eikä etusiipien alareunoja enää ollut.. tietysti kunnon ruostesuojaus niin kestää varmasti  :)
On kyllä vähän turhan arvokasta alustaa.. eiköhän tuo etupääkin rakenneta itse säädettäväksi, niin saa halvalla semmosen kuin haluaa. rahaa pitäis olla  :D

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1197
Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
« Vastaus #20 : 02.05.2011, 21:37:12 »
Joo eihän tuo isohomma ois tehdä coileja kun niitä hitsattavia coilitarvikkeitakin sai muistaakseni rallyracesta. Oliko jotain 60e, luokkaa ruuvi-lautas-sarja. oisko ollu niin että sitten jouset piti ostaa erikseen. Niissä vain se että pitää sitten joka katastukseen pistää orginaalit-tolpat. Mutta eihän se iso homma ole vaihtaa jos valmiit paketit mitkä vaihtaa ::)

Ilman muuta levikkeiden alle ruostesuojaus, ja hengityshän pitäisi myös olla tuollaisilla kotelorakenteilla.

arpaarpa

  • Vieras
Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
« Vastaus #21 : 02.05.2011, 23:29:07 »
onko tuo dohc sierran kuinka paljon jäykempää tavaraa kuin volvon oma jousi?  :)

Poissa v-n

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
« Vastaus #22 : 03.05.2011, 15:37:35 »
onko tuo dohc sierran kuinka paljon jäykempää tavaraa kuin volvon oma jousi?  :)

Ei nyt tullut mittailtua paksuutta, mutta on kuitenkin huomattavasti jämäkämmät kun on vielä vahvistetut.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1197
Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
« Vastaus #23 : 03.05.2011, 23:59:49 »
Tunkkasin tuossa etukulman ilmaan laakerinvaihtoa varten, ajattelin että sipasis vähän kierrosta jousista samalla ::) Jousista otettu ennemmin jo puolikierrosta, muttei laskenut mihinkään.

Onko sulla kokemusta vakiojousien katkasusta, tapahtuuko mitään jos poistan vielä 1 ja varttikierroksen. Eli yht 1 ja 3/4 kierrosta? No kyllähän sen sitten viimestään näkee :P

Iskarit ja jouset on vakioluokkaa, mutta 5000km ajetut pakasta vedetyt, eli ei mitkään lerppanat. Jouset volvo orginal käyttämättömät ja iskarit spaxin punaset, nekin käyttämättömät.

arpaarpa

  • Vieras
Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
« Vastaus #24 : 04.05.2011, 00:25:23 »
Ei nyt tullut mittailtua paksuutta, mutta on kuitenkin huomattavasti jämäkämmät kun on vielä vahvistetut.

iha motonetistä? laittaisitko vielä osanumeron tai jotta voin itsellenikin tilata yhden fordin jousen  :hello:

Poissa v-n

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
« Vastaus #25 : 04.05.2011, 22:17:18 »
iha motonetistä? laittaisitko vielä osanumeron tai jotta voin itsellenikin tilata yhden fordin jousen  :hello:

Bilteman hyllystä löyty.
Nyt on tuplalehdetkin laitettu, jonkun datsunin vanhat :D
Tarvis iskaritkin päivittää vielä.

arpaarpa

  • Vieras
Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
« Vastaus #26 : 05.05.2011, 10:58:01 »
mulla on triplajouset :D jostakin cyslerin pakusta  :pomo:

e. millasta iskaria meinasit? tosiaan kun mulla on tuo perän jousitus tuommoinen sopivan jäykähkö niin perä jää pomppimaan vähäksi aikaan montun jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2011, 00:36:27 kirjoittanut arpaarpa »

Poissa v-n

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
« Vastaus #27 : 05.06.2011, 17:23:55 »
Nyt on penkit vaihdettu tyylikkäämpiin, takapenkin käytän verhoilussa ja ovipahvit vaihdan erilaisiin.. lattiamaton voisin huolia, jos jollakin on.. värillä ei väliä  :)
Pitäs tolle etupäällekin jotain tehdä, kun renkaat ottaa koteloihin kiinni aika herkästi... http://kuvablogi.com/nayta/3072728/

Tekniikan vaihto taitaa jäädä, koska on aikas kova jenkkiauto kuume päällä.. mutta teen nyt kuitenkin volvon "valmiiksi"  8)

 

Samppasport  Futurez