Autoracing  KL-varaosat

Äänestys

Uudessa / uudehkossa autossani on/ei ole Driver Support -varustepaketti

on, ja pidän sitä hintansa väärtinä
30 (29.7%)
on, mutta joissain kohdin se toimii ei-tovotusti
2 (2%)
on, mutta se ei tarjoa vastinetta sijoitetuille rahoille
2 (2%)
ei ole, enkä kaipaa
24 (23.8%)
ei ole, mutta olisi kannattanut ottaa
5 (5%)
ottaisin, jos olisin ostamassa uutta autoa nyt
38 (37.6%)

Äänestäjiä yhteensä: 87

Driver Support

  • 77 Vastauksia
  • 45098 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7099
  • Kaikkee sitä...
Vs: Driver Support
« Vastaus #60 : 07.01.2012, 23:33:53 »
Näinpä. Näytöstä havaitsee peesausmoodin, vak.nop.säätimen kuvan yhteyteen ilmaantuu autonkuva, jolloin on syytä vaihtaa kaistaa, mikäli haluaa 'heittämällä' ohi, mutten hetkenpäästä rupeaa hidastelemaan.

Tuota huomannutkaan mitä noilla uudemmilla ajanut. :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
  • www.vrcf.fi
Vs: Driver Support
« Vastaus #61 : 08.02.2012, 11:08:34 »
Kärry käväisi pajalla, kun BLIS on pari kertaa heittänyt hanskat tiskiin 'vaatimalla huoltoa'.
Pois ja päälle kytkemällä homma on kuitenkin kuittautunut.

Arvatenkaan mitään vikakoodia se ei ollut jälkeensä jättänyt, joten tehtaalle oli omatoimisesti laitettu kyselyä asiasta. Vastaukseksi oli tulliut vaihtaa palikat peileineen, kun ei selkeää vikaa ole löytynyt.

Tuossa tuli pyyntö tuoda auto uudestaan, ja sijaisautokin oli varattu. Näin sen jälkimarkkinoinnin pitää toimia  :)

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
  • www.vrcf.fi
Vs: Driver Support
« Vastaus #62 : 22.02.2012, 17:36:48 »
Yllättävän helposti adaptiivisen vak.nop.säätimen tutka menee tukkoon. 0-asteen tienoilla pöllyävä lumi, tai räntäsade saa tutkan pintaa muutaman millin kerroksen parin kymmenen kilometrin matkalla. Mälsintä on, ettei vak.nop. säädin toimi edes perinteisenä, vaan on pysähdeltävä joka toisella bussipysäkillä, tai ajettava kaasujalka jäykkänä esim. 400 km  :-\

Kuinkahan tuo tutkan saisi pysymään paremmin auki??

Muuten on kyllä annettava V70:lle 10+ ajo-ominaisuuksista auraamottomilla pääteillä, vaikka onkin 'vajaa' vetonen. Korkeat ajourien paanteet ja tupuraiset ohituskaistat menevät läpi tuosta vain.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2012, 17:54:17 kirjoittanut JPN_V70D3OR »

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Driver Support
« Vastaus #63 : 22.02.2012, 20:42:24 »
Yllättävän helposti adaptiivisen vak.nop.säätimen tutka menee tukkoon. 0-asteen tienoilla pöllyävä lumi, tai räntäsade saa tutkan pintaa muutaman millin kerroksen parin kymmenen kilometrin matkalla. Mälsintä on, ettei vak.nop. säädin toimi edes perinteisenä, vaan on pysähdeltävä joka toisella bussipysäkillä, tai ajettava kaasujalka jäykkänä esim. 400 km  :-\

Kuinkahan tuo tutkan saisi pysymään paremmin auki??

Muuten on kyllä annettava V70:lle 10+ ajo-ominaisuuksista auraamottomilla pääteillä, vaikka onkin 'vajaa' vetonen. Korkeat ajourien paanteet ja tupuraiset ohituskaistat menevät läpi tuosta vain.

Heitä dstc sport asenolle niin se hyppää pois, mutten kyllä nyt tähän hätään muista että menikö perinteinen vakkari samalla off  :idiot2:
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Driver Support
« Vastaus #64 : 14.03.2012, 10:58:26 »
Uusimmassa TM:ssä on S60 D3 aut. 60 000km käyttötestissä mainintoja myös Driver support tingeltangeleista.

Miinusta saavat kuolleenkulman varoitin, edessä oleva tutka, joka menee helposti tukkoon (lumi, hyttyset, sade/lika) ja automaattijarrutus, joka nosto-ovia lähestyttäessä johtaa helposti automaattiseen äkkijarrutukseen.

Pitävät parhaana ominaisuutena "adaptiivista vakkaria", kunhan se vain toimii (tutkat ei tukossa).

Ishvan

  • Vieras
Vs: Driver Support
« Vastaus #65 : 14.03.2012, 12:09:46 »
Uusimmassa TM:ssä on S60 D3 aut. 60 000km käyttötestissä mainintoja myös Driver support tingeltangeleista.

Miinusta saavat kuolleenkulman varoitin, edessä oleva tutka, joka menee helposti tukkoon (lumi, hyttyset, sade/lika) ja automaattijarrutus, joka nosto-ovia lähestyttäessä johtaa helposti automaattiseen äkkijarrutukseen.

Pitävät parhaana ominaisuutena "adaptiivista vakkaria", kunhan se vain toimii (tutkat ei tukossa).

Itsellä mennyt tänä talvena kerran tutka tukkoon pirullisessa räntäsateessa. Eli ei se mitenkään "helposti" kyllä mene tukkoon. Kura ja hyttyset eivät tuota kyllä tukkoon kovin helposti saa  :o Automaattijarrutus toimii juuri niin kuin kuuluu. Tottakai auto jarruttaa jos edessä on nosto-ovi vielä nousuvaiheessa. Itsekin oman tallini oven kanssa tähän ominaisuuteen tutustunut. Auto ei jarruta kunhan ovi on tarpeeksi ylhäällä. Aino mikä hälyttelee joskus turhaan on tuo kuolleenkulman varoitin. Itse en lukisi tekniikanmaailman kommentteja miinuksiksi vaan käyttäjien "maalaisjärjen" puuttumiseen kuten tuo ominaisuus nosto-ovien kanssa. Jos on pakko tunkea konepelti oven alle heti sen ollessa vähänkin ylhäällä niin minusta se ei ole auton vika.

Tavallinen vakkari tuntuu täysin turhalta kapistukselta, kun kerrankin on käyttänyt mukautuvaa vakkaria. Niin hieno se on + toimiva kaikin puolin. Itsellä kyllä tutka toiminut 99% varmuudella.
« Viimeksi muokattu: 14.03.2012, 12:17:21 kirjoittanut Ishvan »

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: Driver Support
« Vastaus #66 : 14.03.2012, 12:51:06 »
Se on kyllä totta, että tollanen mukautuva vakkari on sellanen, että siihen kun tottuu, niin ei haluais kyllä luopua.

Ainakin Mersun vastaava systeemi on myös hyvin herkkä lumelle. Tai no herkkä ja herkkä, mutta ei ainakaan kestä ajamsita räntä/kurakelissä Helsingistä Itä-Suomeen ilman puhdistamista.
Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Driver Support
« Vastaus #67 : 14.03.2012, 13:11:00 »
Itsellä mennyt tänä talvena kerran tutka tukkoon pirullisessa räntäsateessa. Eli ei se mitenkään "helposti" kyllä mene tukkoon. Kura ja hyttyset eivät tuota kyllä tukkoon kovin helposti saa  :o Automaattijarrutus toimii juuri niin kuin kuuluu. Tottakai auto jarruttaa jos edessä on nosto-ovi vielä nousuvaiheessa. Itsekin oman tallini oven kanssa tähän ominaisuuteen tutustunut. Auto ei jarruta kunhan ovi on tarpeeksi ylhäällä. Aino mikä hälyttelee joskus turhaan on tuo kuolleenkulman varoitin. Itse en lukisi tekniikanmaailman kommentteja miinuksiksi vaan käyttäjien "maalaisjärjen" puuttumiseen kuten tuo ominaisuus nosto-ovien kanssa. Jos on pakko tunkea konepelti oven alle heti sen ollessa vähänkin ylhäällä niin minusta se ei ole auton vika.

Kirjoitin vain mitä TM:stä luin, heillä on aika usean käyttäjän kokemukset kirjattuna, joten luotan heidän näkemyksiin asiasta vahvemmin kuin nimimerkkeihin palstalta.

Mitä tulee nosto-oveen, niin ymmärsin asian olevan niin, että kun lähestyy nosto-ovea, ei pääse tarpeeksi lähelle oven nousemiseksi ennen kuin Volvo lyö liinat kiinni. Tuohon tietenkin auttaa se, että automaattinen nosto-ovi säädetään avautumaan auton ollessa kauempana, mutta kova on savotta jos haluaa muuttaa jokaisen rakennuksen nosto-ovet "volvo turvallisiksi" ;)

Ishvan

  • Vieras
Vs: Driver Support
« Vastaus #68 : 14.03.2012, 13:13:11 »
Kirjoitin vain mitä TM:stä luin, heillä on aika usean käyttäjän kokemukset kirjattuna, joten luotan heidän näkemyksiin asiasta vahvemmin kuin nimimerkkeihin palstalta.

Mitä tulee nosto-oveen, niin ymmärsin asian olevan niin, että kun lähestyy nosto-ovea, ei pääse tarpeeksi lähelle oven nousemiseksi ennen kuin Volvo lyö liinat kiinni. Tuohon tietenkin auttaa se, että automaattinen nosto-ovi säädetään avautumaan auton ollessa kauempana, mutta kova on savotta jos haluaa muuttaa jokaisen rakennuksen nosto-ovet "volvo turvallisiksi" ;)

Volvohan ei lyö liinoja kiinni jos jalka on edes vähän jarrulla. Auto jarruttaa automaattisesti ainoastaan jos kuljettaja ei tee mitään. Eli ryömiminen onnistuu normaalisti vaikka seinää päin halutessaan. Eli kyllä käyttäjässä on tässäkin tapauksessa se ongelma ollut.
« Viimeksi muokattu: 14.03.2012, 13:19:45 kirjoittanut Ishvan »

Romeo

  • Vieras
Vs: Driver Support
« Vastaus #69 : 26.03.2012, 20:36:23 »
Vilkkuuko muilla BLIS tunnistin ylimääräistä vesisateella ajaessa enemmän kuskin kuin repsikan peilissä? Voisiko johtua siitä että pyyhkijät ajavat vettä enemmän kuskin puolen A-pilariin ja edelleen BLIS kameran eteen?

Ishvan

  • Vieras
Vs: Driver Support
« Vastaus #70 : 26.03.2012, 23:11:59 »
Kyllä, itsellä täysin sama homma.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 577
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Driver Support
« Vastaus #71 : 07.01.2018, 07:18:59 »
Vanha ketju mutta kun liippaa niin läheltä... räntäkelissä tuo tutka menee tosiaan helposti tukkoon mutta saako tuossa tilanteessa perinteisen vakkarin jotenki päälle? En ole oikein vielä hiffannu mitä pitäisi ao. auton antaman infon mukaan tehdä?



Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6618
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Driver Support
« Vastaus #72 : 07.01.2018, 09:34:14 »
Sitä vakionopeussäätimen on/off- nappia täytyy pitää pohjassa, niin vakkari muuttuu tavalliseksi. Siis se ratin vasemmalla reunalla olevista napeista oikea yläkulma.

Tämä ominaisuus tuli -12, tai -13 malleihin ja sitä vanhemmissa ei toimi. Sulla näyttää kuitenkin olevan uudempi auto, kun on tuollainen mittaristo.
« Viimeksi muokattu: 07.01.2018, 10:46:03 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 577
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Driver Support
« Vastaus #73 : 07.01.2018, 10:38:08 »
Melkein väittäisin että olen kokeillut mutta aina tulee tuo sama ilmoitus. Auto on tosiaan 2013 vuosimallia.

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: Driver Support
« Vastaus #74 : 07.01.2018, 10:47:06 »
Sitä pidetään pohjassa ehkä pari, kolme sekuntia, niin cruise menee "tyhmään" tilaan.
Tesla S75D '17

 

Carcom Oy  Elekma