Tämä on saanut vähän osakseen fixailua ja kunnostelua tulevaa talvikautta varten. Lähinnä vanhojen jälkien fixailua ja osien entisöintiä.
Ajovalot ja toisen kulmavalon kunnostin. Ajovalojen muovit oli himmenneet kiveniskuista ja kulmavalo oli himmennyt ja heijastinpinta pilalla.
Myös ajovalojen muovit että kulmavalon muovi oli melkein kokonaan irti umpion liimauksesta ja siksi myös umpiot olivat pölyisiä. Muovilasit
on hiottu ja lakattu. Umpiot on pesty ja kulmavaloon tein uuden heijastinpinnan kontaktiliiman ja folion avulla.
Kulmavaloja metsästelin myös uusia mutta eipä niitä enään mistään tuntunut löytyvän. Ei ole enään Skruvatin sivuilla ja ruotsista tilatessakin
postikulut olivat huimat joten ei auttanut kuin tyytyä kunnostukseen. No tuo kuskinpuolen kulmavalo ei kunnostusta tarvinutkaan. Kävi ilmi että
se on valmistettu vuonna 2003. Ajovalo oli vuosimallia 1995 ja muutenkin keulasta löytyi kolarin jälkiä kun oikein alkoi katsomaan. Varmaan
parkkipaikalla joskus kolahtanut?
Parit kuvat kunnostetuista valaisimista.


Ulkopuolelta fixasin myös kaikki kiveniskut mitä tässä on ollut aina oman omistusajan. mm konepeltiin ja kylkilistojen alle jääviin koriosiin tein
paljon siistimistä. Onhan se nyt tasaisen sävyinen kun ei ole ruskeita pisteitä vaikka kuopat jäi tietysti muistoksi. Kiveniskemät ajelin dremellillä
peltiin asti, pohjalle sinkkiä ja sen päälle sävy ja lakka.
Yksi merkittävimmistä korjauksista oli myös ilmastoinninkennon puhdistaminen. P11S1:n topicissa olleista kuvista sain myös innostuksen oman
kennon tarkistamiseen. Ja ei ollut turha homma, nimittäin kun kennon sai näkyviin oli näky kuin jostain uponneesta hylystä:

Melkeen koko kenno oli pölyttynyt tukkoon. Muuten ei kyllä ollut lehtiä tai muutakaan moskaa tuolla. Kenno tuli puhdistettua ja kyllä muuten nyt
puhaltaa! Lämpötilan vaihto kylmästä kuumaan ja toisinpäin on myös todella nopea ja systeemi reagoi heti lämpötilan säätimeen. Varmaan nyt
poistuu myös hidas lämpeneminen talvella! Tuo lämppärinpohjallisen paikalleen laitto olikin sitten melko tympeä homma. Aion myös tehdä suodattimen
tuonne rintapellin alle ilmanottoaukkoon jottei kenno pölyty uudestaan.
Muuta pikkulaittelua:
Kattoluukun reunus oli sammaloitunut joten se tuli jynssättyä puhtaaksi. Melkoinen homma tuossakin, varmaan tunti meni kiertää koko luukku kun
oli niin tiukassa. Ja ei lähtenyt pinttynyt lika kuin kromitahnalla.
Yksi rengas tapasi tyhjetä pikkuhiljaa. Rengaskoneelle ja vanteen reuna puhtaaksi hapettumista. Olikin paljon happamaa. Putsaus puukolla ja lopuksi
hionta, maalia suojaksi ja rengas paikalleen. Josko nyt ilmat pysyisi. Tämä oli nyt toinen vanne jolle sama homma.
Peräpäätä tuli taas nostettua yhden jääkiekollisen verran jotta taka-akseli tulisi keskemmäs eikä enään kuluisi rapamuovi puhki. Rapamuovi siis myös
uusittu oikealle puolen, samalla kaareen tuli ruiskittua lisää ruostesuojaa ennen rapakaaren asennusta.
Kaupunkiin lähti mukaan takasivuikkunoiden listat kiillotusta varten ja takalasinpyyhkijä maalausta varten.
Vielä on edessä jakopään huolto, moottorin öljyvuoto, öljynvaihto, vahaus, sisustan siivous ja nahkojen hoito ennen talvea.