Suuntaa antava ohje vanteen kääntöön.
Otetaan vaikka tavallinen pyöreä reikänen takavedon vanne, etuvetosen vannekkin käy. kannattaa käyttää vannetta jossa ei pistehitsejä.
Rälläköidään hitsisaumat pois keskiön ja kehän saumasta. Jos omistat prässin paina sillä, muuten joudut lekalla puun kanssa lyömään keskiön pois..

Hiotaan pikkasen keskiöstä ja kehästä hits saumoja, ettei ahista takasin laittaessa.
Tasaisella pöydällä tai lattialla asettellaan keskiö toisinpäin kehään, alle kannattaa laittaa akselin pätkä tai vastaava millä määrität haluamasi etäisyyden eli ET lukeman.. tosiasentaja tekee pyörän navasta jigin jolla tekee tuhat samanlaista käännettyä vannetta.
Heftataan kehä keskiöön muutamasta kohtaa. jos teit sen pyörän napa jigin, laita sen alle vaikka 20mm levy ja kokeile vanteen kehältä toisella 20mm levynpalalla heittoja. Kuparivasaralla tai kumi nuijalla kopautellaan heitot pois.
Tasapainotuskoneessa käsin pyörittämällä ja käyttämällä jalallista tikkua näkee myös erittäin hyvin heitot. Älä lyö vannetta painotuskoneessa, ellei se ole oma

Hitsaa harkiten kappaleet toisiinsa, ja vasta sen jälkeen kun ne ovat varmasti suorat ja heitottomat.
yhteen vanteeseen ja kaikkiin työkaluihin yms jigeihin menee tekijästä riippuen oma aikansa, mutta kuka tunteja laskee kunhan itse tykkää siitä mitä tekee.

tarkkuudella ja huolellisuudella voit saada suoremmat ja heitottomammat vanteet mitä alkuperäset.


Näissä vielä lisäksi 2" soiro toisesta vanteesta
T:
