Carcom Oy  Elekma

Takaisinkutsu

  • 501 Vastauksia
  • 139909 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa riparapa87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 534
  • www.vrcf.fi
Vs: Takaisinkutsu
« Vastaus #300 : 15.05.2020, 17:46:54 »
V60 -14 menossa takaisinkutsuhuoltoon ja jakohihnan vaihtokin taitaa olla ajankohtainen.

Fiksummille kysymys: saako näitä yhdistettyä eli mahdollistaako takaisinkutsukorjaus samalla helpon jakohihnan vaihdon? Onko töissä samoja elementtejä vai onko kyseessä kaksi ihan eri työtä? Taka-ajatuksena siis saada edullinen jakohihnan vaihto.
Eri työmäärääräin.Eli voidaan tehdä samalla kertaa jos aikataulu antaa myöten,mutta alennuksiin en usko.Tämä siis puhtaasti oma mielipide.
Vi*tullako vihellät,kun huuli on halki. ::)

Poissa riparapa87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 534
  • www.vrcf.fi
Vs: Takaisinkutsu
« Vastaus #301 : 15.05.2020, 17:51:14 »
Tästä on jo muutama tapaus myös foorumilla. Todennäköisesti vika on egr jäähdyttymessä minkä takia hukkaa nesteet ja kerää painetta järjestelmään. ALkanut nimenomaan takaisinkutsukorjauksen jälkeen.  Sulla tais olla melkein 400tkm ajettu niin tuskin tulee maahantuoja vastaan.  Ei kannata kyllä myöskään lähteä heidän neuvoihin, että "koneessa" vika. Nehän ehdottaa, että vaihetaan koko motti ja todennäköisesti sitten vika edelleen päällä. Näin on ainakin ruotsissa tiettävästi käynyt. Joku puhui siitä foorumilla.

EDIT: Aaa sulla olikin jo egr cooleri vaihdettu päivityksen yhteydessä. Kyllähän tuossa voisi olla joku asennusvirhe sattunut tai sitten muuten vaan huono tuuria ja muu vika tullut samaan aikaan.

Välikuulumiset.Auto kävi Tammer Diselissä.Ei havaintoo pakokaasusta jäähdytysnesteen seassa.Viikkonloppuna varmaan räjäytän järjestelmän palasiksi hallin lattialle.
Edit. Vaan EGR letkutuksen.
Vi*tullako vihellät,kun huuli on halki. ::)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Takaisinkutsu
« Vastaus #302 : 15.05.2020, 18:48:28 »
Eri työmäärääräin.Eli voidaan tehdä samalla kertaa jos aikataulu antaa myöten,mutta alennuksiin en usko.Tämä siis puhtaasti oma mielipide.

Ei mitään saumaa.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Tetu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Takaisinkutsu
« Vastaus #303 : 15.05.2020, 18:59:40 »
Oma 2015 d4 kävi tänään takaisinkutsuhuollossa, egr oli Tampereella otettu pois käytöstä, muuta en tehnyt kuin laitoin egr liittimen paikoilleen ja vein pajalle, eivät siellä mitään kyselleet eikä ole kuin 10km kokemus joten vielä en osaa sanoa toimivuudesta, täytyy varmaan sopia aika että otetaan egr uudestaan pois, ainakin näin olen ymmärtänyt että tulevaisuus olisi turvatumpi näin.

Poissa MSantala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Takaisinkutsu
« Vastaus #304 : 19.05.2020, 14:53:42 »
Onkos nyt viimeaikoina foorumilaiset käyttänyt ohjelmoituja ja EGR off -autoja päivitettävänä?
Miten homma mennyt käytännössä, ja toimiiko autot ok?
Tarkimmat ilmeisesti palauttanut ensin vakioksi, sitten Volvolle takaisinkutsu päivitykseen, ja sen jälkeen taas ohjelma takaisin.
Mutta kuulemma takasinkutsu ohjelmia on ajettu suoraankin virin päälle?

Oma V60 -14 kävi pari viikkoa sitten takaisinkutsu päivityksessä. Autosta oli EGR ohjelmoitu pois jumiutumisen takia. Ennen liikkeeseen vientiä palautettiin auto vakioksi ja ajoin huoltoon sen vikavalojen kera. Volvo korvasi uuden EGR:n ja EGR:n jäähdyttimen.

Päivityksen jälkeen auto tuntui toimivan hyvin, eikä ole vienyt jäähdytysnestettä, mitä osalla ilmeisesti ollut. Noin 400km päivityksen jälkeen kuitenkin softautin EGR:n pois siinä valossa, että ei tule nyt siitä heti kohta ongelmia (+ pysyy toimintakuntoisena jos haluaa sellaiseksi sen joskus palauttaa). Nyt päivityksen jälkeen ajettu noin 1000 km ilman ongelmia.
« Viimeksi muokattu: 19.05.2020, 22:30:23 kirjoittanut MSantala »

Poissa V40_D2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Takaisinkutsu
« Vastaus #305 : 28.05.2020, 22:53:52 »
Terve. Uusi tulokas foorumilla kyselee, että oletteko saaneet mitään ratkaisuja näihin nesteenhukkaamisongelmiin.
Itsellä VEA moottorinen D2 joka on myös alkanut hukkaamaan tuota pakkasnestettä.
Autoon on tuo egr-kampanja tehty ja oireilee nyt samalla tapaa kuin täällä jo aiemmin on kuvailtu.
Pari kertaa herjannut liian alhaisesta nestepinnasta. Moottorin ollessa lämmin nousee nesteen pinta huomattavasti paisuntasäiliössä kun korkkia avaa, samalla pulputtaa ilmaa pienestä letkusta josta neste paisuntasäiliöön tulee. Auto ei pölläytä valkoista putkesta, eikä jätä lätäkköä alle, puolen tunnin koeponnistuksessa paine ei järjestelmästä kadonnut minnekkään.
Autolla ajettu nyt n. 59000km

Poissa riparapa87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 534
  • www.vrcf.fi
Vs: Takaisinkutsu
« Vastaus #306 : 28.05.2020, 23:47:41 »
EGR oli palasina.Ei löytynyt syytä.Jakopää rempan tein ei löytynyt sieltäkään syytä.Oli ihan aiheellinen vaihto.Uusi termostaatti ja korkki on tulossa.Korkki aukesi koe ponnistuksesaa vasta 1,6 bar kohtaalla.Sen jälkeen toimi normaalisti.Alipaine venttiilit koe ponnistettu.Samoin päin,kun ennen egr remonttia.Oletus asetus auki.Ei takaiskua.
« Viimeksi muokattu: 28.05.2020, 23:57:17 kirjoittanut riparapa87 »
Vi*tullako vihellät,kun huuli on halki. ::)

Poissa Tumetek

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Takaisinkutsu
« Vastaus #307 : 31.05.2020, 11:26:06 »
No niin. Uutena täällä, muttei niin onnellisena Volvon omistajana.

Kyseessä vuoden 2015 S60 D4, mittarissa 125tkm. Takaisinkutsuhuolto tehtiin, ongelmat alkoi. Maksanut tähän mennessä 1550€

Viikon verran huollosta alkoi ilmottaa satunnaisesti jäähdytysnesteen määrästä. Ohjeistin seuraamaan lämpöjä ja satunnaisesti tsekkasin nesteen tason. Kovan paineen jälkeen palas normaaliks. Aikansa rouva sitä katteli (koronahässäkän aikana ajomatkat lyheni eikä sitä joka päivä ilmaantunu), jonka jälkeen vietiin korjaamolle. Autosalvalla tsekkasvat tilanteen, mut tarkemmat tutkimukset yli 2vko päähän. No auto saatava nopeammin ajoon ja vein toiseen paikkaan. Diaknoosi:
Kerää painetta säiliöön--->pakokaasun hajua----> kansipahvi palanut.

Nyt pari viikkoa pahvin vaihdosta kerran käyty lisäämässä korjaamolla nestettä valon ilmaannuttua, tänää taas sama homma. Toinen havaittu vika pahvin vaihtamisen jälkeen nykiminen.

Neuvoa tarvittais miten maahantuojaa pitää lähestyä et joku muu maksaa tän hässäkän mikä takaisinkutsusta aiheutuu.
« Viimeksi muokattu: 31.05.2020, 11:46:05 kirjoittanut Tumetek »

Poissa paavomp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • www.vrcf.fi
Vs: Takaisinkutsu
« Vastaus #308 : 31.05.2020, 15:58:48 »
No niin. Uutena täällä, muttei niin onnellisena Volvon omistajana.

Kyseessä vuoden 2015 S60 D4, mittarissa 125tkm. Takaisinkutsuhuolto tehtiin, ongelmat alkoi. Maksanut tähän mennessä 1550€

Viikon verran huollosta alkoi ilmottaa satunnaisesti jäähdytysnesteen määrästä. Ohjeistin seuraamaan lämpöjä ja satunnaisesti tsekkasin nesteen tason. Kovan paineen jälkeen palas normaaliks. Aikansa rouva sitä katteli (koronahässäkän aikana ajomatkat lyheni eikä sitä joka päivä ilmaantunu), jonka jälkeen vietiin korjaamolle. Autosalvalla tsekkasvat tilanteen, mut tarkemmat tutkimukset yli 2vko päähän. No auto saatava nopeammin ajoon ja vein toiseen paikkaan. Diaknoosi:
Kerää painetta säiliöön--->pakokaasun hajua----> kansipahvi palanut.

Nyt pari viikkoa pahvin vaihdosta kerran käyty lisäämässä korjaamolla nestettä valon ilmaannuttua, tänää taas sama homma. Toinen havaittu vika pahvin vaihtamisen jälkeen nykiminen.

Neuvoa tarvittais miten maahantuojaa pitää lähestyä et joku muu maksaa tän hässäkän mikä takaisinkutsusta aiheutuu.

Edit: Alla oleva perustuu oletukseen, että kansiremontin tehnyt paja ei ole merkkihuolto.

Valitettavasti voi olla vähän hankalaa saada maahantuojalta korvausta toimenpiteistä, jotka joku toinen liike on tehnyt omalla diagnoosillaan. Voit toki yrittää keskustella kansiremontin tehneen pajan kanssa, josko he suostuisivat tulemaan vastaan kustannuksissa, kun diagnoosi kerran oli väärä. Vähän kyllä epäilen, että sekään ei tule onnistumaan - merkkiliikkeeltä voisi olettaa, että osaavat diagnosoida auton oikein, mutta muilla pajoilla se on vähän niin ja näin, ja siinä vaiheessa kun homman aloituksesta tehdään päätös, asiakkaan pitäisi olla se asiantuntija joka osaa sanoa onko ehdotettu toimenpide oikea. (näinhän se ei tietenkään saisi olla...)

Volvo kyllä todennäköisesti tulee vastaan EGR-jäähdyttimen vaihtokustannuksissa, se tuossa autossasi lienee vikana, jos kansiremontti on tehty oikein ja varmistettu, ettei ole halkeamia lohkossa tmv.

Ihan mielenkiinnosta, haluatko kertoa missä tuo kansiremontti tehtiin? Minullakin lienee se jossain vaiheessa edessä, mutta en ole vielä kysellyt hintoja muualta kuin merkkiliikkeestä, siellä hinnaksi epäiltiin noin 2,5t€.

« Viimeksi muokattu: 31.05.2020, 16:03:31 kirjoittanut paavomp »

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2900
Vs: Takaisinkutsu
« Vastaus #309 : 31.05.2020, 16:17:08 »
No niin. Uutena täällä, muttei niin onnellisena Volvon omistajana.

Kyseessä vuoden 2015 S60 D4, mittarissa 125tkm. Takaisinkutsuhuolto tehtiin, ongelmat alkoi. Maksanut tähän mennessä 1550€

Viikon verran huollosta alkoi ilmottaa satunnaisesti jäähdytysnesteen määrästä. Ohjeistin seuraamaan lämpöjä ja satunnaisesti tsekkasin nesteen tason. Kovan paineen jälkeen palas normaaliks. Aikansa rouva sitä katteli (koronahässäkän aikana ajomatkat lyheni eikä sitä joka päivä ilmaantunu), jonka jälkeen vietiin korjaamolle. Autosalvalla tsekkasvat tilanteen, mut tarkemmat tutkimukset yli 2vko päähän. No auto saatava nopeammin ajoon ja vein toiseen paikkaan. Diaknoosi:
Kerää painetta säiliöön--->pakokaasun hajua----> kansipahvi palanut.

Nyt pari viikkoa pahvin vaihdosta kerran käyty lisäämässä korjaamolla nestettä valon ilmaannuttua, tänää taas sama homma. Toinen havaittu vika pahvin vaihtamisen jälkeen nykiminen.

Neuvoa tarvittais miten maahantuojaa pitää lähestyä et joku muu maksaa tän hässäkän mikä takaisinkutsusta aiheutuu.
Kansipahvin vaihto oli aivan turha. Egr-jäähdytin vuotaa nestettä ja rikkinäinen egr-venttiili aiheuttaa nykimisen. Ja ainakin ensimmäinen liittyy takaisinkutsuun, jälkimmäistä vaivaa esiintyy muutenkin tosi paljon.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Tumetek

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Takaisinkutsu
« Vastaus #310 : 31.05.2020, 16:23:47 »
Edit: Alla oleva perustuu oletukseen, että kansiremontin tehnyt paja ei ole merkkihuolto.

Valitettavasti voi olla vähän hankalaa saada maahantuojalta korvausta toimenpiteistä, jotka joku toinen liike on tehnyt omalla diagnoosillaan. Voit toki yrittää keskustella kansiremontin tehneen pajan kanssa, josko he suostuisivat tulemaan vastaan kustannuksissa, kun diagnoosi kerran oli väärä. Vähän kyllä epäilen, että sekään ei tule onnistumaan - merkkiliikkeeltä voisi olettaa, että osaavat diagnosoida auton oikein, mutta muilla pajoilla se on vähän niin ja näin, ja siinä vaiheessa kun homman aloituksesta tehdään päätös, asiakkaan pitäisi olla se asiantuntija joka osaa sanoa onko ehdotettu toimenpide oikea. (näinhän se ei tietenkään saisi olla...)

Volvo kyllä todennäköisesti tulee vastaan EGR-jäähdyttimen vaihtokustannuksissa, se tuossa autossasi lienee vikana, jos kansiremontti on tehty oikein ja varmistettu, ettei ole halkeamia lohkossa tmv.

Ihan mielenkiinnosta, haluatko kertoa missä tuo kansiremontti tehtiin? Minullakin lienee se jossain vaiheessa edessä, mutta en ole vielä kysellyt hintoja muualta kuin merkkiliikkeestä, siellä hinnaksi epäiltiin noin 2,5t€.

Remontin teki Renkomäen Autoexpert Lahdessa

Poissa Tumetek

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Takaisinkutsu
« Vastaus #311 : 31.05.2020, 17:26:51 »
Niin ja kiitoksia vastaajille. Ens viikolla sit maahantuojaan yhteys ja koitetaan saada homma valmiiksi.

Sylinteri #3 oli ollut täysin kaput. Jotenkin syöpynyt. Liittyykö edes EGR:ään? Huolto oli ollut mieltä että tällaista tapausta ei ole ennen nähty.

Kilometrejä en tiedä. En aio kysyäkään. Volvoista ei parane hänen kuullen enää puhua.. :-[


Mainitaan vielä, että edellämainittuun liittyvääkin löytyi, kolmosesta ja nelosesta, sain ihan kuvat muistoksi. Siellä on näin amatöörinkin silmin havaittavissa "syöpymistä ja ruostetta".
Jäähdytyspuoli kun saadaan kuntoon, ni taitaapa lähteä perheen eka volvo aika nopeasti vaihtoon.
« Viimeksi muokattu: 31.05.2020, 17:41:17 kirjoittanut Tumetek »

Poissa Gebes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Takaisinkutsu
« Vastaus #312 : 31.05.2020, 20:58:58 »
Hmmm. Mamman autostahan jäi egr jumiin viime talvena. Maksoi 800 kun korjasivat. (uus egr). Oiskohan tämäkin kuulunut sit tähän otsikkoon? Tuo on -15 vuotinen 181hv Diisseli.

Poissa riparapa87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 534
  • www.vrcf.fi
Vs: Takaisinkutsu
« Vastaus #313 : 31.05.2020, 21:01:37 »
EGR oli palasina.Ei löytynyt syytä.Jakopää rempan tein ei löytynyt sieltäkään syytä.Oli ihan aiheellinen vaihto.Uusi termostaatti ja korkki on tulossa.Korkki aukesi koe ponnistuksesaa vasta 1,6 bar kohtaalla.Sen jälkeen toimi normaalisti.Alipaine venttiilit koe ponnistettu.Samoin päin,kun ennen egr remonttia.Oletus asetus auki.Ei takaiskua.
Termostaatti ja korkki vaihdettu.Lyhyen koeajon 48km jälkeen vaikuttaa,että ei vaikutusta.
Vi*tullako vihellät,kun huuli on halki. ::)

Poissa V40_D2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Takaisinkutsu
« Vastaus #314 : 31.05.2020, 21:13:44 »
Ihan ennakkoon kyselen jo, että onko täällä tietoa miten Volvolla / Biliassa suhtaudutaan näihin hajonneisiin EGR jäähdyttimiin. Meneekö asiakkaan piikkiin, vai ns. takuuseen, vaikka auto ei takuuikäinen enää ole.
Oma auto 2016, 59000km ja kaikki huollot on tehty Biliassa.

 

RallyBaron  Samppasport