RallyBaron  Samppasport

Takaisinkutsu

• 501 Vastauksia
  • 140112 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa riparapa87

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Vs: Takaisinkutsu
« Vastaus #345 : 26.06.2020, 21:14:28 »
Mun mielestä tuo ei nyt ole vielä mikään järjetön paine kuumaan moottoriin. Ilmeisesti puristat tuossa vesiletkua josta tuo ääni, onko jotenkin epänormaalia ?  Ettei tässä nyt yritetä korjata olematonta vikaa. Jos paine ei kasva niin suureksi, että nesteet tulevat ulos ja jos nestettä ei häviä minnekkään ?
Tuo oli keväällä kuvattu ja ollut yön yli parkissa.  :) Ja siellä ylävesi oli ilmaa mitä se korhisi.Nykyään se on paljon rauhallisempi,kun tarkistaa paineet kylmästä koneesta.Tulee ihan pikkasen ilmaa.Niin,kun pieni ujo pieru. :2funny:
Vi*tullako vihellät,kun huuli on halki. ::)

Poissa paavomp

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #346 : 27.06.2020, 08:11:22 »
Tuo oli keväällä kuvattu ja ollut yön yli parkissa.  :) Ja siellä ylävesi oli ilmaa mitä se korhisi.Nykyään se on paljon rauhallisempi,kun tarkistaa paineet kylmästä koneesta.Tulee ihan pikkasen ilmaa.Niin,kun pieni ujo pieru. :2funny:

Vaikka minun ongelma ei tullut takainkutsun jälkeen vaan aiemmin, oireet on ihan samat. Talvella nesteet painuu paineen vuoksi hälytysrajaan vaihtelevasti muutaman päivän tai viikon ajoilla ja systeemissä on ilmaa. Kesällä paineen synty näkyy loppuvan lähes kokonaan. Pitää vielä syksyllä tutkia lämmituslaitteeseen liittyvät osat. Veikkaan tosin että vika on lohkossa tai kannessa, minun järkeen kun ei oikein käy miten vuoto missään muualla voisi aiheuttaa tuollaista painetta.

Egr jäähdyttimen ohitin keväällä ja totesin ettei kyse ole siitä.

Poissa Volvosteri

• De Luxe
  • *
« Vastaus #347 : 27.06.2020, 10:09:03 »
Vaikka minun ongelma ei tullut takainkutsun jälkeen vaan aiemmin, oireet on ihan samat. Talvella nesteet painuu paineen vuoksi hälytysrajaan vaihtelevasti muutaman päivän tai viikon ajoilla ja systeemissä on ilmaa. Kesällä paineen synty näkyy loppuvan lähes kokonaan. Pitää vielä syksyllä tutkia lämmituslaitteeseen liittyvät osat. Veikkaan tosin että vika on lohkossa tai kannessa, minun järkeen kun ei oikein käy miten vuoto missään muualla voisi aiheuttaa tuollaista painetta.

Miten toteutit ton egr coolerin ohituksen? Itse suunnitellut samaa mutta en ole löytänyt mistään hyvää tietoa, että kuinka toi tehdään.
̶S̶6̶0̶ ̶D̶3̶ ̶2̶0̶1̶1̶
 ̶V̶6̶0̶ ̶D̶4̶ ̶2̶0̶1̶4̶
XC60 D4 AWD 2015

Poissa paavomp

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #348 : 27.06.2020, 15:54:48 »
Miten toteutit ton egr coolerin ohituksen? Itse suunnitellut samaa mutta en ole löytänyt mistään hyvää tietoa, että kuinka toi tehdään.

No ei se mitään ihmeempää vaatinut. Tulo ja lähtöletku yhteen sopivalla letkupätkällä ja parilla jatkoholkilla. Toinen  letku on vähän ikävässä paikassa, mutta kyllä sinne pääsi käsiksi ilman isompaa purkamista. EGR venttiilin sähköjohto irti.

EGR venttiilin virtojen katkaisu aiheuttaa vikavalon, jonka kuittaukseen tarvitsee VIDA:n sitten kun kokeilu loppuu.

Poissa Jussius

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #349 : 27.06.2020, 16:33:27 »

Miten se voisi olla kansi tai lohko, jos ongelmia on ainoastaan talvella, vaikka ajaisi koneen kuumaksi? Itse uskon että silloin jossain lämmityspuolella josta hukkaa nestettä ja kun nesteen tilavuus kierrossa pienenee niin ilman tilavuus kasvaa. Jos nestettä menisi kannen tai lohkon, tai jäähdyttimen kautta niin kyllä se menisi kesällä samalla tavalla  ::)
V70 D4 2014
Ex. VW Golf IV Variant 1.6 2005

Poissa paavomp

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #350 : 27.06.2020, 17:01:20 »
Miten se voisi olla kansi tai lohko, jos ongelmia on ainoastaan talvella, vaikka ajaisi koneen kuumaksi? Itse uskon että silloin jossain lämmityspuolella josta hukkaa nestettä ja kun nesteen tilavuus kierrossa pienenee niin ilman tilavuus kasvaa. Jos nestettä menisi kannen tai lohkon, tai jäähdyttimen kautta niin kyllä se menisi kesällä samalla tavalla  ::)

Voihan se olla noinkin. Itselleni järkeilin asiaa siten, että hiushalkeama voisi toimia siten että falskaa pakokaasua jäähdytysnesteeseen vain moottorin ollessa kylmä, ja lämmetessä halkeama tiivistyy.

Mutta pitänee aloittaa tutkailu lämppärin kennosta. Merkkihuolto ei osannut sanoa mitään muuta kuin että kansi pitäisi ottaa irti. Ei ne kyllä oikein sitä suostuneet tutkimaankaan, vaan diagnoosi perustui puhtaasti paineeseen paisarissa.

Poissa Jussius

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #351 : 28.06.2020, 16:56:53 »
Noniin, 400 km happotesti maalle. Pinta paisarissa sama kuin lähtiessä. Eli nyt mennyt noin 650 km ilman ongelmia ja polttoaineenkulutus pysynyt samana. Väkisin tulee mieleen että nestettä meni kylmemmillä keleillä, eli olisiko lämmityksen puolella vuotoa.

Nyt olis reilu 1200 km kovaa ajoa takana edellisen täytön jälkeen (maaliskuun alkupuolella) ja pinta pysynyt samassa, eikä tunnu myöskään ylävesiletku kovalta. Toki tulee joka päivä tarkkailtua. Pitäisiköhän suosiolla odotella kun kelit kylmenevät ja katsoa alkaako nestettä hävitä taas.
V70 D4 2014

Poissa Jussius

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #352 : 28.06.2020, 17:01:17 »
Voihan se olla noinkin. Itselleni järkeilin asiaa siten, että hiushalkeama voisi toimia siten että falskaa pakokaasua jäähdytysnesteeseen vain moottorin ollessa kylmä, ja lämmetessä halkeama tiivistyy.

Mutta pitänee aloittaa tutkailu lämppärin kennosta. Merkkihuolto ei osannut sanoa mitään muuta kuin että kansi pitäisi ottaa irti. Ei ne kyllä oikein sitä suostuneet tutkimaankaan, vaan diagnoosi perustui puhtaasti paineeseen paisarissa.

Odotan mielenkiinnolla mitä seuraa. Toivottavasti ei kannessa tai lohkossa vikaa. Ei ole oikein faktoja millä kiistää teoriaasi mahd. hiushalkeamasta, mutta toisaalta jos olisi kansivika niin luulisi että ensiksi menee tiiviste ja se oireilee jatkuvasti.
V70 D4 2014

Poissa Jussius

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #353 : 05.07.2020, 16:49:36 »

Vieläkö vikaa vai tuliko kuntoon jo?
V70 D4 2014

Poissa riparapa87

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #354 : 05.07.2020, 20:43:22 »
Vieläkö vikaa vai tuliko kuntoon jo?
Kerää välillä vieläkin painetta.Tarvis varmaan tutkia vaihteeksi koneen takapuolelta löytyiskö vika sieltä. ;D
Yks aamu,kun ilmat päästi pois ja heti Webaston pääle niin moottorin takaa kuulu ilman ääntä putkessa ja toinen lämppärin letku oli ihan kivikova.

Poissa Jussius

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #355 : 05.07.2020, 21:05:45 »
Kerää välillä vieläkin painetta.Tarvis varmaan tutkia vaihteeksi koneen takapuolelta löytyiskö vika sieltä. ;D
Yks aamu,kun ilmat päästi pois ja heti Webaston pääle niin moottorin takaa kuulu ilman ääntä putkessa ja toinen lämppärin letku oli ihan kivikova.

Mä tossa eilen aamulla kylmemmällä kelillä jouduin ajelemaan hieman ja heti näyttäisi kadonneen hieman nestettä. Sit tänään taas 400 km mökille ja näyttäisi että ei mennyt mitään. Vahvistuu käsitys siitä että webaston/lämmityksen suunnalta katoaisi...
V70 D4 2014

Poissa riparapa87

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #356 : 05.07.2020, 21:37:02 »
Mä tossa eilen aamulla kylmemmällä kelillä jouduin ajelemaan hieman ja heti näyttäisi kadonneen hieman nestettä. Sit tänään taas 400 km mökille ja näyttäisi että ei mennyt mitään. Vahvistuu käsitys siitä että webaston/lämmityksen suunnalta katoaisi...
Tarvii jossain välissä alkaa perkaan siltä suunalta vikaa.

Poissa Jussius

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #357 : 08.07.2020, 11:14:55 »
Keväällä kuvattu video.
https://youtu.be/wL1Xi1dixaY

Tässä ajan kuluksi tutkin hieman oman auton kohdalla asiaa ja totesin että vaikka näytti ottaneen hieman nestettä kylmemmällä kelillä niin ei tee mielestäni painetta ja kun kylmällä koneella avaa paisarin korkin niin ei pihahdustakaan. Voikohan olla joku liitos joka kylmänä/kylmällä kelillä tihuttaa pikku hiljaa? Jos siinä takaisinkutsurempan jäljiltä jäänyt. Mietin vain ääneen   
V70 D4 2014

Poissa riparapa87

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #358 : 08.07.2020, 13:39:01 »
Tässä ajan kuluksi tutkin hieman oman auton kohdalla asiaa ja totesin että vaikka näytti ottaneen hieman nestettä kylmemmällä kelillä niin ei tee mielestäni painetta ja kun kylmällä koneella avaa paisarin korkin niin ei pihahdustakaan. Voikohan olla joku liitos joka kylmänä/kylmällä kelillä tihuttaa pikku hiljaa? Jos siinä takaisinkutsurempan jäljiltä jäänyt. Mietin vain ääneen
Mulla saa käydä tyhjä käyntiä ihan rauhassa eikä kerää painetta.Letkut oon käynyt etupuolelta läpitte,eikä näy mitään poikkeeva.

Poissa Jussius

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #359 : 08.07.2020, 14:01:50 »
Mulla saa käydä tyhjä käyntiä ihan rauhassa eikä kerää painetta.Letkut oon käynyt etupuolelta läpitte,eikä näy mitään poikkeeva.

Itse en jaksanut alkaa syynätä letkuja sen tarkemmin, jos on todella pieni vuoto jossain niin sitä ei huomaa. Kun ajaa koneen kuumaksi niin ylävesiletku ei tunnu mitenkään erityisen kovalta, pystyy puristella. Kuumalla nousee pinta paisarissa hieman ja kylmänä on nyt max rajalla tai vähän alle. Jostain se kylmällä kelillä hieman hukkaa sitä. Noita letkuja on rukattu kun ensiksi takaisinkutsu ja sitten syylärin vaihto kun menivät rikkomaan sen takaisinkutsukorjauksessa  :P lokakuussa olis seuraava huolto, kait silloin voivat taas vilkaista. Mietin että pitäiskö se EGR jäähdytin kattoa samalla. Mitenköhän on, ottivatkohan takaisinkutsukorjauksessa EGR jäähdyttimen irti kokonaan kun tekivät uuden kierron?
« Viimeksi muokattu: 08.07.2020, 14:04:34 kirjoittanut Jussius »
V70 D4 2014

Elekma  Autoracing