Carwist  Race.fi

Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952

  • 57 Vastauksia
  • 4858 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1469
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #45 : 09.08.2019, 13:59:24 »
Aika karkeasti otettu, koska B/96:lla saa vetää esim. 2000kg kärryä 2250kg veturilla (kokonaismassoja siis)
Harvalla taitaa olla B/96 korttia.
Itselläkin on jarrullinen 1200 kg massoilla oleva kärry, jota pystyi vetämään B kortilla V70:llä, mutta V90:n kanssa tarvi hommata BE. Tosin varmaan tuo B/96 olisi riittänyt, mutta en ole sellaisesta ennen kuullutkaan. 
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Maxxxed

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5395
  • T5 R-Design
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #46 : 09.08.2019, 14:12:09 »
Nyt alkaa aihe mennä veneestä ulos niin puhalletaan pilliin.

Uskon löytäväni sopivan trailerin kun sen tarvitsen ja eikä BE kortista haittaa ole. Kiitos mielipiteistä.  8)

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 888
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #47 : 09.08.2019, 18:40:44 »
Pentaa on myöskin makeavesijäähdytteisenä.
Eikös tuo ole juuri sama jonka tuossa mainitsin? Oma järjestelmä joka käyttää jäähdytykseen lämmönvaihdinta jossa taas kiertää merivesi.

Ei, vaan järvivesi kiertää lohkossa jakopäässä olevan raakavesipumpun toimesta eikä automallista vesipumppua ole lainkaan. Lienevät toki kaikki museoikäisiä tikkukoneita joten ei niistä sen enempää.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa GHOST

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2044
  • Rehellisyys maan perii
Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #48 : 10.08.2019, 09:07:06 »
Miten lohko reagoi merellä ajettaessa suolaveteen ?

Poissa Maxxxed

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5395
  • T5 R-Design
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #49 : 10.08.2019, 10:22:58 »
Miten lohko reagoi merellä ajettaessa suolaveteen ?

Merivesi siellä sisällä tosiaan kiertää ja varmasti ruostuu ja ruostunutkin jo. Seisotus aikana olisi suotavaa laittaa glykoolit sisään.

En tarkemmin tiedä mutta kai se on siihen suunniteltu myöskin. Alkuperäinen kone.

Poissa Maxxxed

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5395
  • T5 R-Design
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #50 : 10.08.2019, 12:05:22 »
Tuommonen holleyn efi vois käydä suoraan https://www.holley.com/products/marine_and_powersports/marine/sniper_efi_marine/ eihän tuo toki ilmainen ole.

Ei oo ilmainen ei. Näemmä on saatavilla, mutta nykyaiksemman laittaisi edullisemmin mitä tuon konversion.  :)

Ehkä parempi itellä pitää lähes oem kunnossa ja päivittää muutamia osia kuten sytkä.  :)

Poissa Maxxxed

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5395
  • T5 R-Design
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #51 : 12.08.2019, 10:47:54 »
Tuli käytyä veneellä, pilssattua vedet pois. Ei pahemmin ollut kertynyt viikkoon vaikka reilusti vettä tulikin.

Samalla käytin hetken aikaa sitä, ihan hyvin lähti käymään kylmiltään.  :)

Yhden kuvan otin myös, vanhus oli mukana.



Kokeilin myös tuota käynnistyvyyttä kun tuli sytytys silloin säädettyä. Ihan ok tuo käynnistyy ja käy kylmäkäynnistyksellä.
<a href="https://www.youtube.com/v/qs6UGK7TKoA" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/qs6UGK7TKoA</a>
« Viimeksi muokattu: 12.08.2019, 11:05:28 kirjoittanut Maxxxed »

Poissa mhaimi

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 290
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #52 : 13.08.2019, 06:19:49 »
Ei oo ilmainen ei. Näemmä on saatavilla, mutta nykyaiksemman laittaisi edullisemmin mitä tuon konversion.  :)

Ehkä parempi itellä pitää lähes oem kunnossa ja päivittää muutamia osia kuten sytkä.  :)

Joo kyllä varmasti saa pelittämään ihan noinkin  :)

Poissa Scraab

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #53 : 19.08.2019, 09:59:18 »
Miten lohko reagoi merellä ajettaessa suolaveteen ?
Lohko reagoi suolaveteen, kuten auto tiesuolaan, eli ruostuu. Harvinaisia eivät ole myöskään yksittäiset, syvät pistesyöpymät, joista merivesi livahtaa väärään tilaan.

Suomessa tiet lienevät maailman suolaisimmat, mutta onneksi meremme ovat suhteellisen vähäsuolaisia. Silti merellisen atmosfäärin vaikutukset ovat tuttuja jokaiselle rannan asukille.

Merimoottoreissa syöpyminen on estetty lukuisilla "suojasinkeillä" eli uhrautuvilla anodeilla. Näiden kulumisen seuranta ja tarpeen mukaan vaihtaminen on keskeinen osa merimoottorin ylläpitohuoltoa. Sinkki sitaateissa siksi, että se kuuluu meriveteen, sadevesiveneilijöille riittää megnesium ja murtovesillä suojan antaa alumiini. Syy tähän löytyy metallien sähkökemiallisesta jännitesarjasta, joka merivesikatalyytissä poikkeaa yleisesti esitetystä jännitesarjasta. Yksinkertaista lähdetietoa materiaalivalinnoista ja niiden keskinäisestä sopivuudesta esimerkiksi kirjasta Tuohi&all: TAOF II.   

Syyshuollossa merivesijäähdytteisen lohko huuhdellaan ja suojataan ympäristömyönteisellä jäähdytinnesteellä. Vanha Penta ohjeisti käyttämään suojaöljyä, mikä lienee se paras vaihtoehto, jos tallissa on mahdollisuus siivota moottori ennen vesillelaskua. Jäähdytetty pakosarja on yleensä se ensimmäinen puhki syöpyvä paikka, koska sen suojaaminen jää ymmärrettävistä syistä yleensä lohkoa kehnommaksi. Huomatkaa,  :nohnoh, se on sitä usein myös makeavesimoottoreissa, koska yleisesti jäähdytysvesi poistetaan pakokaasujen mukana. Ja monessa pakosarjassa on myös se anodi tarkastettavana ja vaihdettavana. Kuivat pakoputket ovat enemmän ammattiveneiden käytössä.

Makeavesijäähdytteisissä merivesijärjestelmälle tehdään vastaava suojakäsittely syyshuollon yhteydessä.

Useimmat isot merimoottorit (Volvo, OMC, Mercury ym) rakennetaan automoottoreista, pienemmissä peruskone on usein Kubota, Mitsubishi tms. Kenenkään ei nykyisin kannata valaa omia lohkoja venemoottoreita varten.
Käyttäjä tästä hyötyy, minulla esimerkiksi samat suodattimet, öljyt ja nesteet käyvät niin Avanttiin kuin Nanni merkkiseen venemoottoriinkin.


S70 T5, luottopeli
S90 D4, mikä lie..rimpula, iCar
ex V40 2.0 -97, hollantilainen sähkövika

Poissa Maxxxed

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5395
  • T5 R-Design
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #54 : 24.08.2019, 21:08:42 »
Tänään tuli lähdettyä vesille kaverin kanssa kun oli hieno ilma, otettiin 2 keskimäistä muksua mukaan.  N. 95km lenkki tuli ajettua 5tuntia. Kuusistosta lähdettiin Paraisille, kierrettiin Parainen ympäri ja joenkautta läpi, tuossa välissä haettiin jäätelöt reimarista. Tuosta jatkettiin takaisin päin ja Kakskerran/Hirvensalon välistä kohti Airistoa, siellä tovi ja oli myös hiukan aalokkoa reilummin sopivasti sivuaallosta vettäkin loiskahti  :D Airistolta jatkettiin Ruissalon sivua pitkin jokirantaan kääntymään ja siitä kotiin päin. :) Keskinopeus oli sellaista n. 30kmh luokkaa, tuli nuo alueet jossai sai mennä niin maximia mitä nyt kulkee sen 54km/h vauhdilla. Vastapainoksi välillä rajoituksen antamalla 10km/h nopeudella.

Ennen reissua tankkasin rannassa lappopumpulla n. 40-45l, lähtiessä veneen mittari näytti tankkia täydeksi ja ajon jälkeen n. puolivälissä. Eli n. 45-50l luokkaa taisi mennä bensaa koko reissuun jolloin n. 10l/tunti olisi kulutus. Pidän aika pienenä tuota  ::)

Tämä oli nyt se ensimäinen ajokerta kun ei alkanut kuulumaan kilinää tms, eli tuo sytytyksen ennakko kun oli pielessä oli siihen syypäänä. Meni se nappiin ja kyyti oli tasaisempaa, tehoa/vääntöä selkeesti tuntuvasti enemmän ja nousi plaaniin kivuttomammin. Helpompi olisi toki ajaa ja plaaniin päästä kun olisi trimmi pelissä mutta en kyllä jaksa tuolle mitään enää tälle kaudelle tehdä.

Muutama kuva takertui matkalta.  8)

Kuusiston ja Kakskerran välillä


Menossa Paraisille n. 50km/h nopeudella


Paraisten joelta



Reimarilta


Airistolla


Jokiranta, Turku


Kyllä se on todettava että tuolla viihtyisi enemmänkin  S*
<a href="https://www.youtube.com/v/UKjvl5CczkU" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/UKjvl5CczkU</a>
« Viimeksi muokattu: 24.08.2019, 21:50:05 kirjoittanut Maxxxed »

Poissa Maxxxed

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5395
  • T5 R-Design
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #55 : 13.09.2019, 16:22:46 »
Koko kuukauden selannut milloin voisi olla sellainen ilma että saa nostettua veneen. Miettisin syys/loka vaihdetta, mutta silloin jo voisi olla ruuhkaakin hiukan. Myös säät pimeämpiä, nyt jo n. 2viikkoa jatkuvaa sadetta ja tuulisia kelejä mietittää tällästä nuorta keltanokkaa ton veneen kanssa ja päätin että aina ollut itellä hyvä päivä Perjantai 13. Ja oli nyttenkin.

13.00 lähdin rannasta ja tyrskyttelin menemään Airistolla Kutusaaren kulmalta aina Paraisille Lilmälöön asti.

Reissu meni hyvin ja nosto meni myös mukavasti, enpä ole ennen ollut lentävän veneen kyydissä.  :2funny:

Muutama räpsy

Juuri hypätty veneestä pois


Pohjanpesu


Pukeille laitto, välissä tehtiin makeavesi huuhtelu.


Siinä hän pukeilla  :)




Seuraavaksi aletaan suunitella fiksailuja, remppaamisia jne.

Potkuri on ottanut joskus kiinni, ei mielestäni omasta toimesta  :idiot2: lienee menee vaihtoon.

Pinta pitää saada paremmaksi! Se vaan pitää, vesihionta/kiiloittelu ja varmaan uudempia teippejä.

Moottori/vetolaite huoltaa/mahd.rempata

Hiukan niitä sähkö hommia ja varusteluita joista aiemmin ollut juttua jo.

Kaikenlaista tehtävää mutta nyt se on nostettu.  8)

Poissa janne81

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3521
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #56 : 13.09.2019, 20:37:29 »
 8) hyvät systeemit nostoon teillä siellä merillä. Me täällä sisävesillä joudutaan tuhraamaan rantatrailerille traktorin kanssa..
Kaverilla on SeaStarissa samanlainen kone ja Alpha one vetolaite. Mikä toi sun vetolaite on?

Poissa Maxxxed

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5395
  • T5 R-Design
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #57 : 13.09.2019, 21:36:26 »
8) hyvät systeemit nostoon teillä siellä merillä. Me täällä sisävesillä joudutaan tuhraamaan rantatrailerille traktorin kanssa..
Kaverilla on SeaStarissa samanlainen kone ja Alpha one vetolaite. Mikä toi sun vetolaite on?

Otin täksi talveksi telakalle tuon kun kaikenlaista remppaa joutuu tekemään, jatkossa varmaan trailerin kanssa kotipihaan.  :)

OMC Cobra vetolaite, olisko ollu Gen2 en varma oo. Pitkälti vastaava Mercruiser kanssa.

 

TamCar  KKD Motorsport