Tämä auto se on seikkailuhenkeä ja mysteeriä täynnä. Noh, vein tänään (eilen) auton sovitusti Debiliin. Kuten todettu, niin vian perusteella epäilykset osuivat Haldexin pumppuun. Vaihtoivat Debilissä uuden pumpun ja kappas, soittoa tuli, että auto ei vieläkään kehitä paineita Haldexiin. Tässä vaiheessa meinasi katketa verisuoni päästä ja tuumin päässäni, että onhan tuolla Itämeren pohjalla tilaa yhdelle XC70:lle...

Koska kaikki yleisimmät Haldexin vikakohteet oli nyt käyty läpi (paineanturi, pumppu, öljymäärä...), niin vikaepäilys kohdistui DEM-yksikköön. Hankala oli tätä ruveta uskomaan, koska sehän vaihdettiin (käytettyyn) sillon syksyllä kun se vanha levisi vaihteistorempan yhteydessä. Sovittiin kuitenkin, että purkavat Debilissä sen vanhan yksikön pois ja postitan sen korjattavaksi jonnekkin. Laittaisivat Debilissä jonkin satunnaisen DEM-yksikön autooni siksi aikaa, ettei öljyt lennä pihalle. Seuraavassa hetkessä tuli soittoa, että se "vara-DEM" on nyt autossani kiinni
ja vaikuttaisi siltä, että neliveto pelaa.

Meinasin lentää pyrstölleni tässä vaiheessa, vika siis toden totta oli TAAS siinä DEM-ohjausyksikössä ja kuin ihmeen kaupalla, Debilissä varalla ollut yksikkö sattui sisältämään ilmeisesti juuri oikean softan autolleni, vaikka osanumero ei täsmännyt täysin.

Käyn huomenna (tänään) Debilissä, niin selvitetään, että annetaanko tuon DEM-yksikön nyt olla autossani kerta se siinä toimii, vai miten edetään. Testerillä luettuna Haldexin paineet ovat kunnossa eikä mitään vikakoodia tule sieltä suunnalta.

Koska varsinkaan Suomessa ei kehuta ketään/mitään liikaa, niin pakko on kehua jälleen kerran julkisesti Debiliä. Aivan mahtavaa ja tehokasta toimintaa kaikin puolin, taisivat kaiken lisäksi räpeltää tuota mun autoa siellä aukioloaikojen jälkeen.
Onko mulla käynyt noiden DEM-yksiköiden kanssa erityisen huono tuuri, vai ovatko ne noin herkkiä menemään rikki?