Kiitokset kaikille lausunnoista.

Tuollainen käyttäjän R70AWD:n mainitsema kunnollinen lisäjäähdytin suodattimen kanssa olisi toki se ideaalinen tilanne, mutta menee sen verran säätämiseksi varmaan, että tuo Volvon alkuperäinen lisäjäähdytin lienee tässä tapauksessa se parempi vaihtoehto. Lueskelin vähän tuosta alkuperäisen lisäjäähdyttimen tehosta, niin kyllä tuon ATF:n lämpötila silläkin pitäisi laskea suht huomattavasti. Kuten JoonasH mainitsikin, niin ei tuo pelasta kaupunkiajossa laatikon lämpötilaa pahemmin, mutta sellaista ajoa ei muutenkaan ihan liikaa tule. Päätarkoitus on saada laatikon lämpötilaa alemmaksi ihan maantie- /motariajossa.
Olen tässä yrittänyt saada faktatietoa tuon 5-loviseen tarkoitetun jäähdyttimen yhteensopivuudesta tähän mun 6-loviseen. Ilmeisesti se itse kenno on täysin sama, oli se sitten 4-(XC90),5 tai tuon minun 6-lovisen vaihteiston parina. Erot tulevat ilmeisesti siellä laatikon päässä olevasta kiinnityksestä, mutta se on vielä kysymysmerkki, että onko se laatikon päässä oleva kiinnitys erilainen 5- ja 6-lovisessa lootassa. Muutama taho on sanonut, että niissä on pieni ero.
SwedeSpeed-foorumilla oli joku laittanut V8 TF80-SC:n yhteyteen tuon jäähdyttimen ja listannut mitä osia siihen tarvitsi. Lähetin jäähdyttimen myyjälle viestin, että laittaisi myymiensä osien osanumeroita minulle, niin vähän viisastuu, että mitä romppeita tuohon.
Jos olen nyt yhtään kartalla, niin vaatisi siis maksimissaan yhden öljyletkun hakemisen Volvolta, että tuon saisi toimimaan. Tutkitaan tutkitaan...
https://forums.swedespeed.com/showthread.php?141509-Transmission-Oil-cooler&p=1725130&viewfull=1#post1725130