14,5v tosiaankin aika paljon , erityisesti jos on mitattu akun navoilta. Muualla järjestelmässä voi näkyä korkeampanakin jännitteenä ja sen lisäksi tavan yleismittari ei näytä piikkejä joita voi hyvinkin olla jos laturi alkaa olemaan kypsä.
Takavuosina yksi pikku MAN kuorkki poltti radion sulaketta tovin ajon jälkeen. Vikaa etsittiin tovi ja lopulta vika löytyi laturista joka innostui lämmettyään puskemaan runsasta ylijännitettä, en muista tarkkoja lukemia mutta yli 30v kuitenkin. 24v järjestelmä, kaikki muu toimi mutta radio oli 12v alentimen takana joten sen osalta järjestelmä sai tarpeekseen.
OT: ex työmaalla oli erässä lentovehkeessä joku kytkenyt jossain kytkenyt 115/200v -> 28v rautasydän muuntajan väärin ja sen takana oleva 28v iso lamppu näki jatkuvasti 40v. Lamppu toimi aina vajaan viikon ja sit kaputt.
Melkoinen kasa lamppuja vaihdeltiin ennenkuin ruvettiin tutkimaan, monta konetta niin kukaan ei muista mihin on vaihdettu lamppuja ja milloin. Ruvettiin vuorossa muistelemaan et eikö tähän vessaan olla vaihdettu ko. lamppua jo tuhannesti, vikahistoriaa selaamaan ja sieltähän näkyikin pitkä lista lampunvaihtoja.