KKD Motorsport  Samppasport

V70 mk1 käyttis "T-Reg:in" rinnalle

  • 3 Vastauksia
  • 522 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 210
  • www.vrcf.fi
V70 mk1 käyttis "T-Reg:in" rinnalle
« : 05.08.2019, 19:09:54 »
1.8.2019 tuli haettua tämmönen -08 passatin tilalle. Ostoillalta 3,5h ajomatkan jälkeen kotiutumiskuva:



Eli vuoden 1998 V70. Koneena B5252S ja manuaalilootalla. Ilmastointi ja vakkari toimii (nämä oli kriteereinä ostaessa). Ajettu 358tkm. 800km nyt takana ja ihan tyytyväinen olen.

Havaittuja puutteita tai vikoja tällä hetkellä: (EDIT: poistin/poistelen korjattuja)

- käsijarru ei pidä
- heikko valoteho ajovaloissa
- hälytin ei vilkuta?

Yllä olevia kohtia tästä pikkuhiljaa lähtis korjaileen ja vaihtaa nyt öljyt ja suodattimia alkuun kans, että pääsee semmoseen omaan huoltohistoriaan ja -tahtiin käsiks. :) Samoin keulan tiputus 2-3cm ois tavotteena, mutta pidetään semmonen sopiva maavara kuitenkin käyttiksessä. Tarkoitus ottaa tuo 740 pois liikenteestä ja ajella tällä nyt kaikki ajot. IFM:ään sit keskittyä harrastusmielessä aina kun löytyy intoa.

Eilen alotin vähän tekemään omannäköiseks koneellisella kiillotuksella ja pöllin seiskasatkusta vanteet. :) Sisäputsia myös sen verran, että pyyhki pinnat, ikkunat ja imuroi lattiat. Tekstiilipesurin vois kaivella vielä tässä loppukesän aikana ennen kylmiä kelejä.














« Viimeksi muokattu: 17.08.2019, 21:40:53 kirjoittanut JesseV »

Paikalla JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 210
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 mk1 käyttis "T-Reg:in" rinnalle
« Vastaus #1 : 10.08.2019, 19:48:35 »
Tuo heikko ajovalon teho selkiskin, kun katto vähän tarkemmin lasin läpi. Heijastinpinnat on aivan matat. :) Suht edullisesti saa uusiakin lamppuja pikaisella googlettelulla.

Vaihtelin tossa aikani kuluks öljyt, öljynsuodattimen, ilmansuodattimen, raitisilmansuodattimen, tulpat, virranjakajan kannen ja pyörijän. On sit itsellä ylhäällä kilometrit perushuoltoihin alusta lähtien.

Pesasin moottoritilaakin. Venakoppaan jäi vielä jotain hyvin pinttyneitä öljyläikkiä, ja siellä täällä vielä muutakin tahraa, mutta suurimmat pölyt ja liat pois.





Tuohon nykimiseen kiihdytyksessä ottaisin vinkkejä vastaan. Ei korjaantunu noilla sytkäosillakaan, johdotkin on suht tuoreet boschilaiset. Eikä se oo sellanen selkeä katkos sytytyksessä vaan enemmänkin tehon lasku/nousu esim. 70% ja 100% välillä. Kuuntelin, että sellainen hento "tik" kuuluu hanskalokeron suunnilta ajon aikana välillä ja silloin huomaa tuon tehonvaihtelun. Hiljaisempi kuin ilmastoinnin venttiilin naksahdus. Joka kiihdytyksellä tuota ei tapahdu ja sen verran pieni vaihtelu tuossa tehossa on, että ei ihan hirveästi menoa haittaa, mutta kuitenkin mieltä häiritsevästi.

Pitänee ledivilkutin rakennella tuota obd-pistoketta varten, kun ei sitä taida pystyä lukemaan nykyvehkeillä ja -softilla. Jos sitä kautta sais vinkkiä viimeistään.




Poissa Duke

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1523
  • Näillä mennään
Vs: V70 mk1 käyttis "T-Reg:in" rinnalle
« Vastaus #2 : 10.08.2019, 21:39:04 »
Tuo heikko ajovalon teho selkiskin, kun katto vähän tarkemmin lasin läpi. Heijastinpinnat on aivan matat. :) Suht edullisesti saa uusiakin lamppuja pikaisella googlettelulla.

Vaihtelin tossa aikani kuluks öljyt, öljynsuodattimen, ilmansuodattimen, raitisilmansuodattimen, tulpat, virranjakajan kannen ja pyörijän. On sit itsellä ylhäällä kilometrit perushuoltoihin alusta lähtien.

Pesasin moottoritilaakin. Venakoppaan jäi vielä jotain hyvin pinttyneitä öljyläikkiä, ja siellä täällä vielä muutakin tahraa, mutta suurimmat pölyt ja liat pois.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tuohon nykimiseen kiihdytyksessä ottaisin vinkkejä vastaan. Ei korjaantunu noilla sytkäosillakaan, johdotkin on suht tuoreet boschilaiset. Eikä se oo sellanen selkeä katkos sytytyksessä vaan enemmänkin tehon lasku/nousu esim. 70% ja 100% välillä. Kuuntelin, että sellainen hento "tik" kuuluu hanskalokeron suunnilta ajon aikana välillä ja silloin huomaa tuon tehonvaihtelun. Hiljaisempi kuin ilmastoinnin venttiilin naksahdus. Joka kiihdytyksellä tuota ei tapahdu ja sen verran pieni vaihtelu tuossa tehossa on, että ei ihan hirveästi menoa haittaa, mutta kuitenkin mieltä häiritsevästi.

Pitänee ledivilkutin rakennella tuota obd-pistoketta varten, kun ei sitä taida pystyä lukemaan nykyvehkeillä ja -softilla. Jos sitä kautta sais vinkkiä viimeistään.
Aikakin Autocom/delphi lukee hienosti koodit tommosesta.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo XC90 D5-08:käyttis
Volvo S80 D3-11:käyttis

Paikalla JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 210
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 mk1 käyttis "T-Reg:in" rinnalle
« Vastaus #3 : 17.08.2019, 21:38:49 »
Tässä on tosiaan Fenix 5.2 moottorinohjaus, joten noi peruslukijat ei oo osannu lukea. Motronicit vissiin onnistuu vielä sopivilla välineillä.



Näinhän siitä ongelmasta selviää. Purin perus elm327:n ja siirsin yhen pinnin kolmosnastan kohdalle, koska tossa se oli tyhjä alunperin ja Fenixissä koodit luetaan kolmosnastasta. Eli ei edes fyysisesti ollut mahdollista että joku tommonen markan palikka lukis ainakaan moottorin koodeja tuolta. Noh, tuo nyt tuntuu ainakin toimivan. :)

Muuta tehtyä: Kojelaudan kolinat saatu aika hyvin kuriin. Purin ylälaidan ja laittelin ovitiivistettä sinnetänne. Se ei itsessään vielä auttanut, mutta googleteltuani törmäsin ongelmaan, jossa kojelaudan kiinnikkeet tulipeltiin hajoavat. Tai konehuoneen puolelta tulevien pulttien muoviset vastakappaleet hajoilevat. Purin sieltä sit ruuvit näkyville ja kuinka ollakaan; yksi oli kokonaan kiertynyt pois. Kiristin ja siihen loppu kolinat.

Myöskin tuo tehojen heittely ja nykähtely nyt sitten kuitenkin taitaa olla se ilmastoinnin kytkeytyminen päälle/pois kiihdytyksen aikana. Tuntuu vaan tekevän sitä todella herkästi ja hölmösti. Onneks nyt voi ajella jo vallan pois päältäkin.

Seuraavaks vielä pari sisustan natinan eliminointia ja käsijarrun korjaus. Hakusessa T5 jouset eteen keulimisen eliminoimiseks, keskuslukituksen kauko-ohjain (ei tullut yhtään mukana) ja paremmilla heijastinpinnoilla olevat ajovalot.

Hälytin ei myöskään vilkuttele lediä vaikka kaikki ovet takakonttia myöden menee lukkoon. Hmm?

Osaako joku sanoa näistä vuosimalleista ja varustetasoista? Tämä on ensirekisteröinnin ja VIN-koodin mukaan 1998 vuosimallia ja takakontissa lukee SE, mutta puukuvioisia listoja ei ole sisätiloissa. Löytyy kuitenkin automaattinen ilmastointi, hälytin, TRACS, takapenkin lämmittimet, ajotietokoneessa näyttäis näkyvän kaikkea mahdollista ulkolämpötiloista ja kulutuksista lähtien ja etusumaritkin keulilla.

 

Samppasport  Futurez