Volvossa seuraavaa ongelmaa: Autossa on aina ollut hieman ongelmaa kierroksien humppaamisena ja toisinaan ollut vaikeuksia saada käynnistymään. Auto kävi näiden vikojen vuoksi huollossa, jossa katsottiin vikakoodit(ei mitään kriittistä) ja vaihdettiin kaasuläpälle menevä johto, koska niissä on kuulemma ollut kosketushäikkää. Tämän jälkeen auto toimi hetken suht ok, mutta ongelma vain paheni muutaman kuukauden päästä: Kylmänä toimii ihan Ok, mutta lämpimänä useasti tulee ilmoitus että "rajoittunut moottorin teho", auto alkaa nykimään ja sammuu monesti esim valoihin ajettaessa. Tämän jälkeen tuurista kiinni lähteekö käyntiin helposti, mutta yleensä saa sahata pitkään ja tämän jälkeen käy huonosti vajailla sylintereillä.
Auto kävi tänään taas vikakoodien luvussa, ja koodeja oli 2: Kaasuläpältä sekä kaasupolkimesta. Asentaja oli livedatasta katsonut, että kaasuläppä toimii oikein eli kääntyy kuten pitää (0-100%), mutta meinasi että kaasupoljin kääntyy hänen mukaansa vain 18-80% (onko lie normaalia vai ei). Itsestä tuntuu että vika ei olisi tuossa kaasupolkimessa, mutta olisiko kaasuläpässä tai kaasuläpän anturissa ongelmaa?
Hyvät neuvot olisivat tarpeen, koska autossa on ollut kauan ongelmaa ja sitä on yritetty toistuvasti selvittää huolloissa!

Edit: Vanhasta keskustelusta löysin myös tämmöisen (
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=105943.0):
Jos ecu on ESU-41X sarjaa niin niitä on pitänyt vaihtaa käynnistysongelmien ja huonon käynnin vuoksi. Tyypillisesti vikana herjaa kaasuläppää, mutta ecua jäähdyttämällä ja lämmittämällähän tuon vian saa rajattua.
Tuokin sopisi kuvaan kyllä.