Pohdiskellaas tähän samaan jo etupeltoon ennen kun alan tutkimaan tarkemmin. Muutenkin ihan hyvää yleispohdintaa varmaan. Ei oo varmaan ensimmäinen eikä viimennen tapaus volleissa..
Oma b200f käy aivan jumalattoman paksulla. Eilen hajos tulpatkin sen takia kun pitkästä aikaa ajoin kauan ja oikeen kuumaks koneen. Onneksi oli varatulpat mukana niin pääs himaan. Tyhjäkäynti niilläki vähä vaivalloista. Tietty jenkalla menee paremmi ku soppaa riittää

Tää on käyny paksulla koko mun omistuksen ajan. Nyt kuitenki pakko tehä jo jotai. Bensan kulutuski on jotain ihan käsittämätöntä.
vikakoodit:
113 -Fuel trim (lambda control) too lean or rich
221 -Fuel trim (lambda control) too lean at part load
231 -Fuel trim (lambda control) too lean or too rich at part load
Mitäs kaikkea nyt kannattaa tutkia?
Pakovuoto: Putken tein juuri uuden ja siirsin lambdaa niin lähelle alkukäyrää ku mahollista. Alkukäyrä oli tarkastelussa ja samoin meikäläisen tekemä hitsisauma tuli vedettyä varman päälle ennen lambdaa.
Imuvuoto: IMM letkussa oli pari reikää jotka paikkasin jo. Samoin kampikammion ja imusarjan välinen huohotusletku oli irti. Tukin sen kokonaan kun huohotus on näköjää tapahtunu ulkoilmaan jo kauan.
Lambda: Noh, joku vanha tarvike. En ole mittaillu vielä että antaako jännitteitä. Onko lambda edes käytössä jos ECU luulee moottorin olevan kylmä? (lämpöanturi!) Entä kuinka paljon merkitystä on sillä että lambdan "kärki" ei ole keskellä putkea. Lambda ei ole siis kauhean syvällä putkessa?
IMM: Löytyy talosta 2 kpl. Molemmat putsattu. Ei mielestäni vaikutusta.
Kylmäsuutin: Voisko jotenki jumittaa auki muuten vai onko syynä todnäk tuo lämpöanturi?
Lämpötila-anturi Tää on varmaan melko todennäkönen syy. ECU ilmeisesti luulee moottorin olevan kylmä koko ajan.
B-painesäädin. Tähän en usko. Koitin ainaki puhallustestiä niin kalvo taitaa olla kunnossa ja kun ei se oo letkuunkaan vuotanu.
Mites bensapumppu. Taitaa olla alkuperänen ja kohta vaihtokunnossa ajottaisesta kurnutuksesta päätellen. Voisko huono tuotto aiheuttaa tämmöstä paksulla käymistä kun ecu rupeaa kompensoimaan?
Eiköhän siinä melkein kaikki ollutkin? Lisäilkää jos tulee mieleen.
Niin joo ja viellä noista lämpöantureista:
Mikä on se oikea vm. 89 b200f:ään
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/373309/13http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/373585/7http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/373128/71http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/373584/53Tuossa on varoiks noita 700s antureitakin. Onko noissa edes oikeasti eroa paljonkin jos on yli tai alle 84vm.? Lähinnä et mitä eroa on tuolla 9.90e ja 40e anturilla noista mustista? Ilmeisesti tarvike/bosch, toimiiko tarvike hyvin?