TamCar  KKD Motorsport

Äänestys

Minulla on V90 tai Cross country, milläpä moottorilla tms?!?

Bensa T5
1 (6.3%)
Diesel D4
6 (37.5%)
Diesel D5
1 (6.3%)
T8 plug in hybrid
3 (18.8%)
Ei ole vielä, mutta kyllä kiinnostaa!
4 (25%)
On V60 tai CC tai muu vastaava...
1 (6.3%)
Hommaan täyssähköauton, kun tulee myyntiin!
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 16

Äänestys päättynyt: 29.10.2019, 14:17:25

V90 ja Cross Country puuhapaja

  • 33 Vastauksia
  • 2823 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa anttileinonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 ja Cross Country puuhapaja
« Vastaus #15 : 04.10.2019, 21:08:00 »
Ei perskule tuo "avainta ei löydy, poistettu autosta" on alkanut taas vaivaamaan... Mistähän tuo saattaisi johtua, kun avaimen patteri on aivan uusi?!? Ei kait se sijainti mihin sen laittaa vaikuta tuohon...? Kait se vaikka taskussakin saa olla, mutta yleensä se herja tulee silloin kun avain on vaihdekepin vieressä kotelossa...

Avain tosiaan vaihdettu ja tuo "avainta ei löydy, poistettu autosta" ilmoitus hävisi. Silti välillä vähän outoa toimintaa tuossa avaimeton sisäänkäynti eli aina ei loksauta lukkoja auki, vaikka avain olisi aivan lähellä taskussa...
Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. 2017 109 tkm ~ 225 hv https://www.spritmonitor.de/en/detail/1068522.html
Exät 2 BMW X3 F25 3ltr+E61 520, 1 Opel ja 5 Pösöä...

Poissa anttileinonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 ja Cross Country puuhapaja
« Vastaus #16 : 04.10.2019, 21:12:06 »
Mitähän neuvoksi, kun auton oikean etuoven kaiutin alkoi oudosti särisemään eli resonoi vaikkei ovikotelossakaan ole mitään pientavaraa tms. Kyseessä siis se alempi kaiutin. Selvästi se kaiutinelementti on joko löysällä tai sitten on rikkoontumassa? Ihan yhtäkkiä alkoi tänään resonoida ja välillä särinä häviää, mutta on kyllä aika ärsyttävä vika...  :idiot2:
Yritin ruuvimeisselillä tutkia niitä kaiuttimen reunuksia, että lähtisikö auki mutta aika tiukassa on eli ei tuonne helposti pääse tutkimaan onko vaikka kaiuttimen kiinnitysruuvit löysällä tms.
Onko muilla ollut samaa havaintoa ja miten olette asiaa ratkoneet? Saattaa olla jossain autohifiliikkeessä melko tyyristä alkaa kajaria vaihtamaan...?
Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. 2017 109 tkm ~ 225 hv https://www.spritmonitor.de/en/detail/1068522.html
Exät 2 BMW X3 F25 3ltr+E61 520, 1 Opel ja 5 Pösöä...

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1506
Vs: V90 ja Cross Country puuhapaja
« Vastaus #17 : 04.10.2019, 22:03:33 »
Ei perskule tuo "avainta ei löydy, poistettu autosta" on alkanut taas vaivaamaan... Mistähän tuo saattaisi johtua, kun avaimen patteri on aivan uusi?!? Ei kait se sijainti mihin sen laittaa vaikuta tuohon...? Kait se vaikka taskussakin saa olla, mutta yleensä se herja tulee silloin kun avain on vaihdekepin vieressä kotelossa...
Avain voi olla aivan hyvin taskussa, kunhan vain on auton sisällä. Keskikonsolissa avaimelle on myös oma paikka siinä vasemmassa reunassa. En tiedä voisiko haluta avainta siihen?
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1506
Vs: V90 ja Cross Country puuhapaja
« Vastaus #18 : 04.10.2019, 22:12:35 »
Mitähän neuvoksi, kun auton oikean etuoven kaiutin alkoi oudosti särisemään eli resonoi vaikkei ovikotelossakaan ole mitään pientavaraa tms. Kyseessä siis se alempi kaiutin. Selvästi se kaiutinelementti on joko löysällä tai sitten on rikkoontumassa? Ihan yhtäkkiä alkoi tänään resonoida ja välillä särinä häviää, mutta on kyllä aika ärsyttävä vika...  :idiot2:
Yritin ruuvimeisselillä tutkia niitä kaiuttimen reunuksia, että lähtisikö auki mutta aika tiukassa on eli ei tuonne helposti pääse tutkimaan onko vaikka kaiuttimen kiinnitysruuvit löysällä tms.
Onko muilla ollut samaa havaintoa ja miten olette asiaa ratkoneet? Saattaa olla jossain autohifiliikkeessä melko tyyristä alkaa kajaria vaihtamaan...?
Ovipahvi lähtee irti seuraavasti: kammetaan koristelista alareunasta vääntäen irti. Listan etureuna otetaan irti ensiksi. Listan alla on kaksi ruuvia. Sitten kammetaan lasinnostimien käyttöpaneeli irti. Alla on yksi ruuvi. Neljäs ruuvi on kahvan alapuolella. Tämän jälkeen ovipahvi nostetaan suoraan ylös päin pois hahloistaan. Yksi sähköliitin irti ja oven avauksen vaijeri irti. Näin saat ovipahvin pois ja pääset ihmettelemään kaiutinta.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa anttileinonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 ja Cross Country puuhapaja
« Vastaus #19 : 04.10.2019, 22:14:50 »
Tuota minäkin ajattelin, kun katsoin manuaalista. Siinä keskikohdalla mukitelineissä taitaa olla se missä on joku tunnistin tms...

Avain voi olla aivan hyvin taskussa, kunhan vain on auton sisällä. Keskikonsolissa avaimelle on myös oma paikka siinä vasemmassa reunassa. En tiedä voisiko haluta avainta siihen?
Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. 2017 109 tkm ~ 225 hv https://www.spritmonitor.de/en/detail/1068522.html
Exät 2 BMW X3 F25 3ltr+E61 520, 1 Opel ja 5 Pösöä...

Poissa anttileinonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 ja Cross Country puuhapaja
« Vastaus #20 : 04.10.2019, 22:16:42 »
Tarkoittanet varmaan sitä puista koristelistaa? Pitääpä kokeilla ajan kanssa ja seurailla jatkuuko tuo kajarin räminä kuinka kauan... Jos sen saa jotenkin irti, niin pitää kiikuttaa autohifiin tai vaikka jostain X paikasta jos saisi suunnilleen samanlaisen, eiköhän se sillä tokene!

Ovipahvi lähtee irti seuraavasti: kammetaan koristelista alareunasta vääntäen irti. Listan etureuna otetaan irti ensiksi. Listan alla on kaksi ruuvia. Sitten kammetaan lasinnostimien käyttöpaneeli irti. Alla on yksi ruuvi. Neljäs ruuvi on kahvan alapuolella. Tämän jälkeen ovipahvi nostetaan suoraan ylös päin pois hahloistaan. Yksi sähköliitin irti ja oven avauksen vaijeri irti. Näin saat ovipahvin pois ja pääset ihmettelemään kaiutinta.
Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. 2017 109 tkm ~ 225 hv https://www.spritmonitor.de/en/detail/1068522.html
Exät 2 BMW X3 F25 3ltr+E61 520, 1 Opel ja 5 Pösöä...

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1506
Vs: V90 ja Cross Country puuhapaja
« Vastaus #21 : 04.10.2019, 22:49:27 »
Tarkoittanet varmaan sitä puista koristelistaa? Pitääpä kokeilla ajan kanssa ja seurailla jatkuuko tuo kajarin räminä kuinka kauan... Jos sen saa jotenkin irti, niin pitää kiikuttaa autohifiin tai vaikka jostain X paikasta jos saisi suunnilleen samanlaisen, eiköhän se sillä tokene!
Joo, sen puujäljitelmän alla on ruuvit.
Kaiutin on ihan tyrkyllä ovipahvin irrotuksen jälkeen.


V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa anttileinonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 ja Cross Country puuhapaja
« Vastaus #22 : 08.11.2019, 16:44:11 »
Minkäslaista toimintaa olette havainneet Aisin 8-lovisen automaattivaihteiston suhteen näin talven tultua ja pakkasilla?!? Itsellä vähän mietityttää välillä, että vaihteisto "luistaa" tai vaihtaa vähän kuminauhamaisesti vaikka lämpimästä tallistakin lähtisi tai webasto olisi ollutkin päällä? Kyse lähinnä pienempien vaihteiden osalta, että kierrättää ja luistattaa vähän oudosti 50-60 km/h vauhtiin päästessä. Eli olisiko jossain vaiheessa vaihteistoöljyn vaihdon paikkaa? Autolla ajettu nyt reilu 107tkm.
Onko joku vaihdattanut esim. huuhtelemalla tuohon ja mitä kokemuksia? Eli paraneeko vai onko vain vaihteiston ominaisuus ennen kuin vaihteistoöljy pääsee notkistumaan...?
Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. 2017 109 tkm ~ 225 hv https://www.spritmonitor.de/en/detail/1068522.html
Exät 2 BMW X3 F25 3ltr+E61 520, 1 Opel ja 5 Pösöä...

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1506
Vs: V90 ja Cross Country puuhapaja
« Vastaus #23 : 08.11.2019, 17:01:29 »
Ominaisuus. Kylmänä luistattelee turbiinia aluksi voimakkaasti. Sitten kun laatikon ohjelma vaihtuu kylmästä normaaliksi, laatikko pitää vähän liiankin suurta pykälää silmässä. Kun auto on kokonaan lämmennyt, mennään taas pehmeästi kuin kesällä.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa anttileinonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 ja Cross Country puuhapaja
« Vastaus #24 : 08.11.2019, 18:40:30 »
No hyvä tietää ettei hermoile tuon vaihteistoöljyn kans. Kyllä se tosiaan nopeasti sitten menee eri moodiin ja vähän ajan jälkeen vaihdot sujahtavat....  :) Tuota vaan ihmetellyt, kun yön yli on tallissa (ja nyt lämpötila siellä n. +10-15C kuitenkin koko ajan), että joinakin aamuina vähän vaihteisto "humpannut". Ajotiloillakin voi vähän olla eroa eli nyt olen käyttänyt eco drive ja se kyllä vaihtaa välillä vähän turhankin isolle vaihtelle ja sitten vähän jurraa eli esim. comfort on vaihteisto-ohjelmassa selvästi "notkeampi".

Ominaisuus. Kylmänä luistattelee turbiinia aluksi voimakkaasti. Sitten kun laatikon ohjelma vaihtuu kylmästä normaaliksi, laatikko pitää vähän liiankin suurta pykälää silmässä. Kun auto on kokonaan lämmennyt, mennään taas pehmeästi kuin kesällä.
Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. 2017 109 tkm ~ 225 hv https://www.spritmonitor.de/en/detail/1068522.html
Exät 2 BMW X3 F25 3ltr+E61 520, 1 Opel ja 5 Pösöä...

Poissa anttileinonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 ja Cross Country puuhapaja
« Vastaus #25 : 02.12.2019, 22:32:34 »
Talvikuulumisia... Oikean etuoven kaiuttimen pieni särinä on lähtenyt vähän niinkuin itsekseen pois. Tänään tuli vaimolla ja tytöllä vähän yllätys, kun avaimesta oli loppunut yhtäkkiä patteri ilmeisesti täysin ja ovet eivät auenneet... No piti sitten neuvoa miten se mekaaninen avain jne sieltä kaivetaan esiin. Saivat auton käyntiin, mutta oli alkanut hälytin huutaa ja sen vaimentamisen ohjeet katoin Volvon sivuilta ja ok meni kotimatka. Patterit ihan mykkänä, kun ei inahtanutkaan ovet eikä mennyt lukkoonkaan. Kokeilin toisella avaimella ja heti ok. Vaihdoin patterin ja molemmat toimivat taas normaalisti. Se mikä tässä vähän ihmetyttää on se, että vasta suunnilleen syys-lokakuussa viimeksi vaihdoin patterit... Elikä kestävät sen 2-3 kk?!? Mitähän tuohon vinkiksi? Jostain luin ettei kannattaisi pitää esim. töissä tms auton avaimia taskussa, kun saattavat napit painautua itsestään ja lähettelee signaalia vaikka ei sillä mitään vaikutusta autoon ole eli turhaa kuluttaa virtaa... Vai onko noissa joku "herkistin" tms että jos vähänkään alle sen normin volttimäärän laskee virta, niin ei anna avata mitään. Vartan 2032 3.0v pattereita hommasin. Mittasin kyllä sen pois otetun patterin voltit ja näytti 2,95V muttei tuo kait mitään tarkempaa kerro, vai?!? Maksimikapasiteetti virralle pitäis olla 220 mAh. Ei kait sitä jäljellä olevaa virtamäärää voi tarkasti normi monitoimimittarilla mitata... Onko joku muu merkki ja malli kestävämpi?
Nelivetoon olen tyytyväinen ja kaverin kanssa käytiin vähän hangessakin ajelemassa offroad-asennossa esc tosin oli pois päältä joten turhaa ehkä suditti, mutta hyvin liikahti n. 25 cm umpilumessa ja lumisella metsätielläkin oli tosi kiva ja vakaa ajettava. Kulutus nyt suunnilleen 6,7 - 6,8L n. 8000 km ajon jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 02.12.2019, 22:46:02 kirjoittanut anttileinonen »
Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. 2017 109 tkm ~ 225 hv https://www.spritmonitor.de/en/detail/1068522.html
Exät 2 BMW X3 F25 3ltr+E61 520, 1 Opel ja 5 Pösöä...

Poissa James Bond

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 ja Cross Country puuhapaja
« Vastaus #26 : 03.12.2019, 01:03:23 »
Onko avaimessa 2 patteria? XC60 vm -15 avaimessa on kaksi paristoa ja pattereiden välissä semmoinen paperiluiska. Itse vaihdoin yhden patterin kun en huomannut toista patteria paperiluiskan alla ;D. Toisen avaimen kun otin työn alle niin huomasin sit onneks et kaksi paristoa per avain.

Poissa JukkaI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 ja Cross Country puuhapaja
« Vastaus #27 : 03.12.2019, 08:26:02 »
Kai tuo avain on jotenkin viallinen, jos noin nopeasti patterit kuluu...
Itsellä -15 mallin V60 150000 km ja ei ole pattereita vielä kertaakaan vaihdettu. Avaimeton käyttö ja webastokin lähtee vielä n.100m päästä käymään...

Jukka

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1506
Vs: V90 ja Cross Country puuhapaja
« Vastaus #28 : 03.12.2019, 08:43:13 »
Kai tuo avain on jotenkin viallinen, jos noin nopeasti patterit kuluu...
Ei välttämättä ole rikki. Oman V90 ns. kakkosavainta oli käytetty ehkä kerran ja toisella käyttökerralla noin vuoden ikäisillä avaimilla ei päässyt enää autoon sisään. Omamekaanikko vain totesi, että joskus patterit menevät nopeasti tyhjäksi, jos avaimet haistelevat koko ajan, onko auto lähittyvillä vai ei.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa anttileinonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 ja Cross Country puuhapaja
« Vastaus #29 : 03.12.2019, 08:46:03 »
Tuon ohjeen mukaan vaihdoin ja ei siinä ole kuin 1 patteri :
https://www.volvocars.com/fi/support/manuals/v90-cross-country/2018/avaimet-lukot-ja-halytin/etaavain/etaavaimen-pariston-vaihto

Onko avaimessa 2 patteria? XC60 vm -15 avaimessa on kaksi paristoa ja pattereiden välissä semmoinen paperiluiska. Itse vaihdoin yhden patterin kun en huomannut toista patteria paperiluiskan alla ;D. Toisen avaimen kun otin työn alle niin huomasin sit onneks et kaksi paristoa per avain.
Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. 2017 109 tkm ~ 225 hv https://www.spritmonitor.de/en/detail/1068522.html
Exät 2 BMW X3 F25 3ltr+E61 520, 1 Opel ja 5 Pösöä...

 

Autoracing  KL-varaosat