Speksejä löytyy vaikka tuolta (alla), vaikkapa kulutuserojen arvailuun, käytännössä tietty kulutukset riippuu olosuhteista ja ajotavasta. Olen joskus päässyt tolla D4:llä nelosella alkaviin lukemiin maatiellä. Keskikulutus pyörii seiskan nurkilla, 6kk talviajon jälkeen.
https://www.auto-data.net/en/volvo-v90-cross-country-generation-5155
https://www.auto-data.net/en/volvo-v90-cross-country-facelift-2020-generation-7862
Jep sama täällä oli meilläkin eli 4:llä alkavia lukemia saa kyllä maantieajossa ja ennätys taisi olla 4,7L. 18" kitkoilla ajoin kerran n. 450-500km matkan sekä mennessä että tullessa alle 5:n, mutta piti mennä kyllä ihan sukkasillaan... Kesärenkaina oli 19"set ja tuntui välillä, että kesällä kulutti enemmän kuin talvella oli perus 18"set ja ilmastointia ei tullut juurikaan käytettyä talvisin. 126 tankillista tilastoin tuosta ja vain muutamia kertoja meni yli 8L tankillisen keskikulutus eli ei tuo kyllä mikään mahdoton ole dieseliä syömään D4 ainakaan, kun painoakin on se melkein 2000kg. Ja niitä D4sia on varmaan kaikista eniten muutenkin myytävänä. Meidän edellinen Volvo V90CC D4sena meni noin kolmessa kuukaudessa, kun tarkkailin liikkeen sivuilta joten ihan ok vaihtuvuus noissa on ja saattaa ehtiä hyvänkin yksilön löytää.
Hintojen puolesta vaikea sanoa miten nuo vähän uudemmat D4 ja D5 -> B-malliston kevythybridit eli voivat olla kyllä kalliimpiakin. Vai muuttuiko se juuri tuossa siten, että oli enää B4 ja B5, niistähän ei päällepäin näe tai tiedä onko bensa- vai dieselkevythybridi...

Jostain tutkin niiden kulutuksia, niin eivät ainakaan oleellisesti vähemmän vie kuin "ei-kevythybridit" eli tavalliset. Sen ainakin tiedän sanoa, että 2017 ja 2018 malleissa ei missään taida olla sitä ureapönttöä ollenkaan eli se oli kyllä tuurilla hyvä ominaisuus meidän CC:ssä! Tankin koko on 60L ja muistaakseni jossain vaiheessa, taisiko olla juuri tuossa kevythybrideiksi muuttuessa tankin kokokin kasvoi 70:een litraan eli niillä pääsee kyllä hyvin sitten pitkääkin matkaa, mutta voi olla että välimallit 2019-2020 kannattaa katsoa tarkkaan miten niissä nuo ureapöntöt ja kevythybridit sitten ovatkaan, kun niistä ei nyt ole suoraan sanoen aivan 100% varmaa dataa antaa. Huippunopeus uudemmissa on rajoitettu 180km/h mutta tuskin sillä nyt on mitään merkitystä muutenkaan
