Hyvä kun olet kuvannut sen kaasuttimen tänne noin perusteellisesti, helpottaa foorumilaisia myöhemminkin vastaavissa ongelmissa.
Kuvien perusteella et ole vielä ainakaan irroittanut sitä toista alipainekelloa siinä Vesikellon vieressä. Mutta oletko jo varmistanut, että siellä on kalvo ehjä. Siihen tulee 3 letkua ja se testataan juuri siitä, joka on epäloogisin vaihto-ehto, eli ei sieltä päädystä, vaan sivulla olevasta alemmasta letku- liittimestä. Ilman ei saa kulkea vapaasti läpi. Jos päätät avata kellon, niin siitä voi avata kierteellä olevan päätylaipan, johon yksi alipaineletku tulee, mutta siinä kannessa on säätö, eli se kierretään ensin kiinni samalla laskien kierrokset, jotta saat sen myöhemmin samoihin säätöihin.
Kellon tehtävä on avata rikastimen läppää kun kiihdytetään kylmällä, koneella, eli kun rikastimen läppä on vielä kiinni/osittain kiinni ja näin ehkäistä nykivää käyntiä. Ja kiihdytyksen jälkeen antaa rikastimen läpän palautua takaisin perussäätöön. Kellon toiminta ei kaasuttimen muun toiminnan kannalta ole niin olennaista, että se aiheuttaisi vakavaa ongelmaa, lähinnä siis mukavuus tekijä. Koneen lämmettyä (= 4-8min ajon jälkeen) se ei enää vaikuta käyntiin mitenkään ( tai jos pilkkuja viilataan, niin vuodosta aiheutuva vähäinen alipainevuoto, ehkä vaikuttaa jonku millilitran kulutuksen lisäyksen, jolloin sen letkut voi tulpata)
Mutta sen vesikellon voisit vielä avata ja varmistaa, että sisällä on kaikki ok. Eli bi-metalli kierukka kiinni kupin pohjalla toisesta päästään ja ulkokehän silmukassa on sinne ryypylle menevä tappi paikallaan. Samalla voi testata, että akseli liikkuu herkästi. Jo ottamiesi kuvien perusteella saat kellon takaisin paikalleen samaan asentoon kuin alunperinkin.