Tässä jo vanhaa tarinaa:
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/kokonaan-ledeilla-totetutetut-ajovalot-vakiovaruste-audin-r8-mallissa
Asiantuntevaa tekstiä tuulilasilta. Halogeenivalot tarvitsevat siis normaalisti 300W tehoa, kun noille ledeille riittää 14W. Tuo 300W kyllä täyttyy jos päällä on lähivalot, kaukovalot ja sumarit, mutta eipä tuo nyt mikään normaali tilanne ole.
TM:ssä testailivat niitä ledi fikkareita, ja samassa yhteydessä ottivat tyypit sellaisesta 30W teholedistä. Hieman vakoilin, ja huomasin että valovirta siinä on suunnillaan sama kuin 20W energiansäästölampussa. Ja esim monimetallivalon valontuotto wattiakohden on huiomattavasti parempi kuin ESL:n. Eli tuollaperusteella kannattaisi auton valoiksikin laittaa monimetallit. Tosin olen ollut siinä käsiteyksessä että Xenon tekniikka on aika lähellä sitä monimetallivaloa.
Omaan kulkineeseen ei tule ikinä jäkimarkkina ksenoneja, sen verran ottaa aivoon vastaan tulevat hajavalo-päinvittua suuntaus viritelmät että en ala omaan laittamaan. Sen sijaan työkaluun aateltiin ostaa ajoparin kanssa puoliks ksenonit lyhkäsiin, on vaan niin järkyttävän huono valoteho viirusilmä volvoissa halogeeni lyhkäsissä. Oikeesti pimeällä sumareistaki lähtee pitempi valokiila kun ajovaloista, kaippa noita sarjoja saa 24V vehkeisiinki. Kyseessä siis FH-volvo. 
Linssityyppisiin halogeenivaloihin kun laittaa xenonin se toimii yleensä hyvin jos se xenon on oikean mallinen, ja viirusilmässähän on siellä muovin alla juuri linssiumpio.
Olet varmaan huomannut että vastaan tulee joskus viirusilmävolvoja xenoneilla. Ainakin Vuosimalliin 2009 ei tehdasasenteisia xenoneita ollut edes tarjolla, vaan kaikki olivat jälkiasenteisia. Uuden auton tarjouksessakin oli mukana xenon valot, ja juuri jälkiasenteiset xenoninit jotka ne laittoivat siellä maahantuojalla.