Oletan, että on 2x weber 45 dcoe eikä vaan 1 jaettuna neljälle.
Millä synkkaukset tarkastettu, alipainemittarilla/virtausmittarilla?
Se selittäisi epätasaisen tyhjäkäynnin (paljonko tyhjäkäynnin kierrosluku?) ja osakaasulla kierroksien herkän vaeltelun tai huonon toiminnan.. mut jos nyt ei siihen heti takerruta.
Sit olis hyvä myös tietää, että sylinterikohtainen seossuhde on suht tasainen.
-> sytytystulpista voi vähän koittaa tulkita, jos näkyy eroja keskenään.
Toinen ihan ok tapa mitä oon käyttäny, on mitata pakosarjasta lämpöjä. Isommat heitot kielii ongelmista (yli 50C eroa).
Tässä tietenkin vaikuttaa just synkkaukset ja jos joku kaasari vuotaa/tulvii imukanavaan.. tai tukkoisuutta tyhjäkäyntipiirissä esim.
Vaikuttiko tyhjäkäyntisuuttimien vaihtelu tuohon 2000-2500rpm alueeseen?
Video auttaisi paljon toki ongelman ymmärtämiseen.
Kuitenkin tuo että täyskaasulla ei mitään ongelmaa ko. alueen yli pääsyyn niin viittaisi siihen että ongelma jää tyhjäkäyntipiiriin.
Ja mitä ne puristuspaineet oli? Nokan ajoitus tarkastettu? Tyhjäkäynnin rpm? Ennakko tyhjäkäynnillä?
En oo ite ikinä säätäny autojen kaasareita.. ainoastaan mopo/mp.
Joten voi olla ettei miun tiedot/osaaminen sovellu täysin tässä aiheessa.

Niissä tyhjäkäyntipiiri vaikuttaa käytännössä ainoastaan tyhjäkäyntiin ja 1/4 kaasunalueeseen (jolloin neulaprofiililla on jo merkittävä vaikutus), ja 2/4 neulan korkeus, profiili ja 3/4-4/4 pääsuutin ja suutinputki.. sekä pieni vaikutus edelleen neulaprofiililla.