Mikäli webasto on automaagilla se nokeutuu ja hehkutyyny palaa ennen aikojaan. Oikeastaan ei pitäisi käyttää alle 15min jaksoja.
Käynnistyessään, ja ennen toimintalämpötilan saavuttamista, hehkutulppa kuumentaa teräsvillatyynyä, jossa polttoaine höyrystyy. Aluksi palaminen keskittyy tuohon hehkutulpan ympärille ja muu alue nokeutuu, lisäksi hehkutulppa polttaa ympärillään olevaa teräsvillaa, jolloin syttyminen heikkenee.
Ensioireet tyynyn kulumiseen on kärytys, kun höyrystynyttä palamatonta polttoainetta tulee pakoputkesta.
Autoissani on ollut bensa- ja diesel Webastoja, ilman ongelmia. Nykyisellä tulee 10v täyteen, kerran riidellyt, auto oli seissut kaksi yötä -36C, lämppäriä käynnistettäessä yritti, mutta sitten mittariin tuli herja, että auto haluaa säästää akkua

Kaippa Volvon inkiväärit ovat tutkineet, että pannu lähtee varmemmin tulille kylmänä, kuin _edes vähän_ lämpimänä

Ensin yritin startata 5-10sek, eikä lupaustakaan. Toisella kerralla en keskeyttänyt käynnistymistä n.20sek rupesi lupailemaan ja n. 1/2min jälkeen startti sai koneen saattaen käyntiin

Veneessä Webasto on ollut +20v, siinä tuli tuo savutusongelma ja piti vaihtaa ko. tyyny. Kahalla mainitsivat, että venekäytössä ko. tyyny on kulutustavaraa, kun lämppäriä käytetään osateholla ja hehkutulppaa pitää polttaa apuna käyttölämpötilan ylläpitämiseksi.
Ainakin minulla Webastot ovat toimineet _riittävän_ hyvin, kun vältän pätkäkäyttöä.