Carcom Oy  Elekma

revoten megginsit Uusia kuvia s.100 Ny se läks

  • 1575 Vastauksia
  • 425369 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
...tai keulaa sentti ylös ja perästä otat toisen säätö mutterin veke ku jos tapissa pidät säädön nii lukko mutteri on turha jos vain jousi ei hölskä vielä...

Keulaa en todellakaan nosta, ainakaan vielä. Ja takana hölskyy jouset jo nykyisellä setupilla. Vastakos ne hölskyy jos säätöpalikat ottaa pois.

Mamasan vastasi, pyysi ajelemaan jonkin aikaa että jouset asettuu. Ja jos ei laske ajan kanssa, sit pitää toimittaa iskarien valmiste tjt nro, jotta valmistajan kanssa lähtevät tutkimaan. Ei ole kuulemma S60:n omistajat valitelleet aikaisemmin että jäis alusta tuolla korkeaksi. Tuli vain mieleen, että kukaan ei halua/uskalla madaltaa näin paljoa...

Noh, akku imeskeli yli 24h ajan virtaa, joten se oli nyt täynnä ja päästiin ajelemaan tuolla ensimmäisiä kilometrejä. Jäykkähän se on ku prkl, pintakova. En ole vielä katsonut että missä asennossa jäykkyydensäädöt missäkin nurkassa ovat. Mutta onpa mukava ajella kun keulasta ei kuulu enää lotinaa. Ja ihmetys oli suuri, ei vetele mihinkään joten tuurilla meni pyöränkulmat lähestulkoon kohdalleen.

Muutama kuva, klikkaamalla taas suuremmaksi.



Sit pari kuvaa pyöräkotelosta keulasta. Kyllä sinne ehkä 3-5mm spacer menee.



Ja takavinkkelistä yksi. Taakse menee ehkä samanlainen spacer, mutta siellä on prkl todella paksu pokkaus + sisälokarin yhdistelmä. Rälläkällä saisi varmaan ainakin sentin leikata pokkausta pois, jos vain saisi ruostesuojattua sen jälkeen.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
makaakos takapää niiden pohjaanlyönti kumien varassa jos kerran jouset hölskyy ???
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Eihän toi takapää nyt paha ole ulkonäön perusteella, varsinkin jos on hyvä ajettava? Takaovi näyttää eri väriseltä, varmaan maalattu jälkeen päin  :(
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
makaakos takapää niiden pohjaanlyönti kumien varassa jos kerran jouset hölskyy ???

Jos olet lukenut tätä säiettä viime päivinä, niin olet huomannut että niitä kumeja ei ole tällä hetkellä ollenkaan. Jouset hölskyy aavistuksen, ja luulen sen johtuvan liian pitkistä iskareista.

Eihän toi takapää nyt paha ole ulkonäön perusteella, varsinkin jos on hyvä ajettava? Takaovi näyttää eri väriseltä, varmaan maalattu jälkeen päin  :(

Ajettavuudesta ei ole vielä oikein tietoa, muuta kuin että se on kova :)

Mistä kuvasta näkyy että takaovi on erivärinen? Se on maalattu, koska se on uusi, mutta ei se kyllä erivärinen ole.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
no juu , näin mä aattelin että ei ole kumeja välissä enää , en vaan oollu varma ...
Mutta takapäässä on siis iskari pohjassa  :o ? jos kerran jousi löysässä.... eipä oo ihme jos on kova kun ei ole ollenkaan jousitusta takana  :D
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

Poissa sahauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Toivottavasti saat vielä enemmän tonttiin...Ei nimittäin mitenkään erityisen matalalta näytä. Itelläkin ois haaveissa saada oma S60 joskus kulkemaan matalla ja stance kohilleen. tuntuu vaan olevan melko hankalaa/kallista

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Mistä kuvasta näkyy että takaovi on erivärinen? Se on maalattu, koska se on uusi, mutta ei se kyllä erivärinen ole.
Toiseksi ylimmäisessä kuvassa näkyy. Itsellä on samaa vikaa. En tiedä milloin omaa autoa on maalattu. Sulla varmaan sama väri autossa kuin mulla, sitä on saatavilla samalla koodilla 4 eri sävyä. Suoraan katsottuna oma ovi on saman värinen kuin muu auto, mutta valoa vasten eron huomaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
no juu , näin mä aattelin että ei ole kumeja välissä enää , en vaan oollu varma ...
Mutta takapäässä on siis iskari pohjassa  :o ? jos kerran jousi löysässä.... eipä oo ihme jos on kova kun ei ole ollenkaan jousitusta takana  :D

Ei iskari pohjassa ole, vaan sen säätövara on ihan maksimissa, eli lyhemmäksi sitä ei enää saa. Ja vielä sen verran, jousi hölskyy siis silloin kun perä on nostettu ilmaan :)
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Toivottavasti saat vielä enemmän tonttiin...Ei nimittäin mitenkään erityisen matalalta näytä. Itelläkin ois haaveissa saada oma S60 joskus kulkemaan matalla ja stance kohilleen. tuntuu vaan olevan melko hankalaa/kallista

Joo, ei näytä. Johtuu korkealla seilaavasta perästä. Keulaa ei uskalla oikein enää madaltaa, maavaraa ei ole varmaan edes kymmentä senttiä.

Alkaa tympäseen tällainen auto, vaikka olis millanen sarja niin perä on kohti taivasta. Tämä sarja ei ole madallussarja, se on nostosarja. Ooppelissa oli helppo, 400eur sarja ja sillä sai auton ihan linttaan, perää myöten.

Edit: tuli mieleen, että 17" vanteilla toi olisi matalempi. En ala vaihtamaan tälle kesälle :)
« Viimeksi muokattu: 16.07.2012, 22:09:40 kirjoittanut revote »
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Toiseksi ylimmäisessä kuvassa näkyy. Itsellä on samaa vikaa. En tiedä milloin omaa autoa on maalattu. Sulla varmaan sama väri autossa kuin mulla, sitä on saatavilla samalla koodilla 4 eri sävyä. Suoraan katsottuna oma ovi on saman värinen kuin muu auto, mutta valoa vasten eron huomaa.

Outoa, en minä kyllä huomaa mitään. Mutta kerran te huomasitte, ja jos ette tienneet oven vaihtoa etukäteen niin selvähän se sit on että ovi on erivärinen. Itse olen kyllä eri mieltä :) Ajoin poron kanssa sen kolarin, Sinisellä vaihtoivat oven uuteen ja maalasivat sen.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Toiseksi ylimmäisessä kuvassa näkyy. Itsellä on samaa vikaa. En tiedä milloin omaa autoa on maalattu. Sulla varmaan sama väri autossa kuin mulla, sitä on saatavilla samalla koodilla 4 eri sävyä. Suoraan katsottuna oma ovi on saman värinen kuin muu auto, mutta valoa vasten eron huomaa.
Näkyy selvästi joka kuvassa missä takaovi näkyy. Nämä hopean/metallin sävyt on vaikeimpia saada osumaan kohdilleen. Itse menisin jo pummaamaan takuita jos on sun aikana tehty korjaus.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
^No johan on,en minä huomaa mitään. Maalasivat vain takaoven ja lyhyeltä matkalta takahelmaa. Etuovea eivät maalanneet, mutta muistaakseni taasen etulokarin maalasivat. Pitääpä kaivella lappuja.

Vaikee mennä valittamaan, kun itse ei huomaa eroa :)
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Näkyy selvästi joka kuvassa missä takaovi näkyy. Nämä hopean/metallin sävyt on vaikeimpia saada osumaan kohdilleen. Itse menisin jo pummaamaan takuita jos on sun aikana tehty korjaus.
Ei ole mun aikana tehty korjaus. En usko että ollu iso vika, koska listoja ei ole maalattu tuossa ovessa uusiksi. Maalari mulle sanoi että tuo on todella vaikea sävy saada kohdilleen kun maalasi mulle lampunpesimen läpän.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vaikee mennä valittamaan, kun itse ei huomaa eroa :)
En minäkään sitä huomannu kuin vasta kun yksi huomautti siitä mulle täällä olleiden kuvien perusteella. Auto oli ollu mulla kuitenkin jo yli 6kk silloin :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Ei ole mun aikana tehty korjaus. En usko että ollu iso vika, koska listoja ei ole maalattu tuossa ovessa uusiksi. Maalari mulle sanoi että tuo on todella vaikea sävy saada kohdilleen kun maalasi mulle lampunpesimen läpän.
^No johan on,en minä huomaa mitään. Maalasivat vain takaoven ja lyhyeltä matkalta takahelmaa. Etuovea eivät maalanneet, mutta muistaakseni taasen etulokarin maalasivat. Pitääpä kaivella lappuja.

Vaikee mennä valittamaan, kun itse ei huomaa eroa :)
Sori siis meinasin tätä topikin autoa... Revotena menisin saman tien valittamaan sävyeroista, näkeehän tuon ihan selvästi.
V40 T2 -17
Kuvat

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy