RallyBaron  Samppasport

revoten megginsit Uusia kuvia s.100 Ny se läks

  • 1575 Vastauksia
  • 425241 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Petski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Ei perhana, kyllä se vaan on eri värinen tuo ovi. Ja vieläku suht moni on sen hoksannu, mutta ei se nyt iso miinus ole

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Kiitos kehuista. Alkaa omaakin silmää miellyttää toi matala olemus, näitä vaan ei ole tottunut näkemään tuossa kunnossa. Alkaa autonvaihtoaikeet karisemaan :)

Tänään tuli spacerit, alan sovittelemaan niitä kunhan kerkeää vielä ajella jonkin aikaa, ja samaan syssyyn vaihdan eteen ne koiranluut. Perä on ehkä hivenen jo laskeutunut, mutta ei kyllä paljoa (ei olla kyllä paljoa ajeltukaan).

Sinänsä harmittaa, tuota ei oikeastaan enää voi madaltaa, muualta kuin takaa, öljypohja vai mikä siellä alinna menee ja siitä ei ole maahan enää montaa senttiä. Muuten toi voisi olla kaikkinensa matalampi vielä, mutta en kehtaa alkaa kierrellä kaivonkansia.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Ei perhana, kyllä se vaan on eri värinen tuo ovi. Ja vieläku suht moni on sen hoksannu, mutta ei se nyt iso miinus ole

Ei se välttämättä ole. Valo heijastuu eri tavalla tms, revote ite tais ed. sivulla kirjoittaa että samanvärinen on, näyttää vaan kuvassa eriväriseltä. Toisaalta jos katot vertaat ovien ja takakyljen väriä juuri ikkunalinjan alapuolelta niin värieroa ei ole.  ;)
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Kiitos kehuista. Alkaa omaakin silmää miellyttää toi matala olemus, näitä vaan ei ole tottunut näkemään tuossa kunnossa. Alkaa autonvaihtoaikeet karisemaan :)

Tänään tuli spacerit, alan sovittelemaan niitä kunhan kerkeää vielä ajella jonkin aikaa, ja samaan syssyyn vaihdan eteen ne koiranluut. Perä on ehkä hivenen jo laskeutunut, mutta ei kyllä paljoa (ei olla kyllä paljoa ajeltukaan).

Sinänsä harmittaa, tuota ei oikeastaan enää voi madaltaa, muualta kuin takaa, öljypohja vai mikä siellä alinna menee ja siitä ei ole maahan enää montaa senttiä. Muuten toi voisi olla kaikkinensa matalampi vielä, mutta en kehtaa alkaa kierrellä kaivonkansia.

Paljonko keulilla joustovaraa jälellä?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Siellähän on paljonkin joustovaraa, tuossa BC Racingin etutolpassa korkeutta säädetään eri tavalla kuin muissa. Joustovarasta mataluus ei jää siis kiinni.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Siellähän on paljonkin joustovaraa, tuossa BC Racingin etutolpassa korkeutta säädetään eri tavalla kuin muissa. Joustovarasta mataluus ei jää siis kiinni.

Kai siinä silti on mahdollisuus kun iskarin pituutta lyhennetään, että nimenomaan tuon jouston ollessa edelleen suuri ottaa kiinni kaariin/lokasuojaan?
Tosin, sullahan oli iskarin esijännityksen säätö ja oletan, että olet jo jonkinverran tuossa madalluksessa säätänyt joustakin kasaan ettei näin pääsisi tapahtumaan...
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
^Kai siinä sellainen mahdollisuus on. En ole vielä säätänyt muuta kuin korkeutta, edes iskarien jäykkyyteen en ole koskenut. Siksi olen ajellut aika sukkasillaan :)
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Siellähän on paljonkin joustovaraa, tuossa BC Racingin etutolpassa korkeutta säädetään eri tavalla kuin muissa. Joustovarasta mataluus ei jää siis kiinni.

Sitäpä juuri meinasin että jos keula joustaa, syystä mistä tahansa, reilusti niin mistä ottaa ekana kiinni? Kun sanoit että maavaraa on enää joitain senttejä.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Muista kuitenkin Revote, että esimerkiksi KW:n säädettävässä Variante 1 sarjassa (ehkä muissakin) säädetään madaltaessa juurikin tuota jousta vähemmän kasaan jolloin auto madaltuu... Tarpeeksi alas kun säätää, niin alkaa tulla jousesta ylimääräisiä kolinoita. Eli alempaa lautasta alemmaksi.. Huono puoli tässä on se, että autosta tulee silloin aika pehmeä.. Tuossa sun sarjassa, on sinällään fiksumpi säätö.. Eli kun säädät korkeutta iskarin pituutta muuttamalla niin jousihan pysyy juuri niin pehmeänä kun haluat.. Jos käännät sitä hieman kasaan, mahtaako se nostaa autoa? Ainakin se jäykistää jousta ja estää tuon mahdollisen kiinniottamisen joustomatkan pienentyessä. :) Mukavuus tosin kärsii, mutta makuasioitahan nämä ovat...

Varmaan mietityttää, että mitenköhän tota iskunvaimennusta vastaavasti pitäisi sitten säätää...  :D
En tiedä, mutta sitä varmaan kannattaa säätää jos jousta joutuu säätämään kasaan.. Iskariahan pitäisi täten lyhentää, että vaimennus säilyisi?
« Viimeksi muokattu: 18.07.2012, 23:17:26 kirjoittanut Eagle| »
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Sinänsä harmittaa, tuota ei oikeastaan enää voi madaltaa, muualta kuin takaa, öljypohja vai mikä siellä alinna menee ja siitä ei ole maahan enää montaa senttiä.

On kai siellä useampi sentti vielä, kun mullakin on.  ;D
'Normaaleja' kanttareita pitää kyl karttaa, kun puskurit ottaa kiinni.
Fiesta -no- boost

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Eagle, ohjekirja sanoi, että esijännitystä muuttamalla ei saa muuttaa auton korkeutta --> kaiketi tarkoittaa sitten myös sitä että esijännityksen pitää olla se mikä on sopiva jotta jousi on ko tukivarsien asennolla hivenen puristuksissa. Keulassahan jännitys on koko ajan sama, joten siihen ei periaatteessa tarvisi sitten koskea ollenkaan?

IceSun, oletko käynyt kurkkaamassa vai mistä tiedät että siellä on vielä reilusti pudotusvaraa ;) Minkä kokoiset renkaat sulla on? Tässä on 225/35R19
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
IceSun, oletko käynyt kurkkaamassa vai mistä tiedät että siellä on vielä reilusti pudotusvaraa ;) Minkä kokoiset renkaat sulla on? Tässä on 225/35R19

Saman kokoiset renkaat.
Olen käyny kurkkaamassa ja mittaamassa. Siis tiputus varaa siellä ei enää paljoa, jos haluaa pyörät vielä kaarista ulos. Mutta on siellä öljypohjan alla vielä useampi sentti ennen maata, lähemmäs 10 ellei jopa hieman yli. Se oli se pointti.  ;)
Näkökanta ero, kun sanoit "öljypohja vai mikä siellä alinna menee ja siitä ei ole maahan enää montaa senttiä" ja itse, katson et siellä on vielä useampi sentti.  ;)

Jos vauhti päällä ja helmat kolisee niin silmänräystä myöhemmin kolisee kyllä öljypohjakin. Mulla ottaa puskuri ennen ö.pohjaa kiinni, ovat aika samassa linjassa, putki on sitten vielä matalemmalla.
« Viimeksi muokattu: 19.07.2012, 12:50:33 kirjoittanut IceSun »
Fiesta -no- boost

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Sulla on siinä se helmasarja, madaltaako se autoa?
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Ei se koria kovin paljon laske vs. normaali, muutaman sentin?




Fiesta -no- boost

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Ulkonäköä se ainakin parantaa huomattavasti....  :pomo:
Tollainenhan sen pitäs olla jo vakiona...  ::)
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron