Proturbo  Autodiagnoosi

revoten megginsit Uusia kuvia s.100 Ny se läks

  • 1575 Vastauksia
  • 425317 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Katselin tuossa huoltokirjaa, ja huomasin että km-määrä ei ole täynnä mutta vähän yli vuosi sitten tähän on vaihdettu öljyt. Vaihteistoöljyt on vaihdettu 40tkm sitten, joten varmaan niitä ei tarvi nyt alkaa vaihtamaan?

Ohjekirjassa ei sanota, mitä kuuluu 220tkm huoltoon?

EDIT: sytytystulpista on merkintä 60tkm kohdalla, mutta kai ne on vaihdettu senkin jälkeen? Raitisilmasuodatin on varmaan yksi vaihtokohde, mitä muuta?

Onko sytytystulpat millainen homma vaihtaa, ts. onko siinä mitään purettavaa tiellä?
« Viimeksi muokattu: 06.08.2012, 10:21:16 kirjoittanut revote »
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Niko_S

  • Vieras
Kait siihenkin pätee nämä perusjutut, eli katellaan hihnat ja nesteet ja vaihdetaan jos on tarvis, mutta jos sanoit että öljyt on ok, niin sitten ainakin itse tarkastaisin hihnat ja hihnapyörät yms.

Kai ne huoltamolla tietäis mitä siihen 220tkm huoltoon kuuluisi, jos kävisi kysymässä??  ???

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Tietää tietää, mutta en ajatellut viedä tätä ainakaan merkkihuoltoon. Jos kävis Vianorilla vaihtamassa moottoriöljyt ja filtterin, ja vaihtelis/tekis itse ne loput (tulpat etc).

EDIT: kävin jo Vianorilla, 73eur uudet öljyt ja filtteri ja työ tottakai. Oliko millainen hinta, mun mielestä vähän kallis? Sain huomiselle ajan pyöränkulmien säätöön, varasin sen koska eipä tuota korkeutta enää tule venkslattua koska säädöt on tapissa.

Kävin Motonetistä uudet tulpat. Minulla ei ole niistä yhtään kokemusta, ostin Boschilaiset. Onkohan ne mistään kotosin? Kyljessä lukee  Platinum Iridium. Samalla ostin taakse kromivilkut, näin saan takavaloista oranssin pois.

Hoksasin tuossa öljynvaihtoa odotellessa pikku tuunauksen paikan, siitä myöhemmin kunhan se on tehty :)

EDIT2: voi prkl, joutuu vielä ostamaan liuska tjt mittoja, jotta saa säädettyä tulppien käret kuntoon
« Viimeksi muokattu: 06.08.2012, 12:24:52 kirjoittanut revote »
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa huppumies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Jumalauta, nyt on hieno kuuskymppinen!!  S*

*littipeukku*

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6908
  • Kaikkee sitä...
EDIT: kävin jo Vianorilla, 73eur uudet öljyt ja filtteri ja työ tottakai. Oliko millainen hinta, mun mielestä vähän kallis?

Eipä tuo nyt mikään erikoisen kallis ole...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Mittailin vielä varuiksi, että joka nurkka on yhtä matalalla/korkeella, keula on ok (lukemaa en muista) mutta perässä kuskin puoli on 2cm alempana kuin kartturin puoli! Pitää alkaa katsomaan että mikä siellä on tilanne, tottakai kartturin puoli pitää saada yhtä alas ;) Prkl, tällä viikolla pitäisi ajaa reilu 1100km, siksi toi pyöränkulmien säätö olisi ollut paikallaan, mutta jos en kerkee saada perää kondikseen niin mitä se hyödyttää käydä säätämässä.

EDIT: ihme homma, tein jälleen uusintamittauksia kahdella eri parkkipaikalla, ja kyllä se peräkin on lähes samalla tasolla molemmilla puolilla. Kaiketi toi eka paikka missä tänään mittasin niin siinä oli kuitenkin vähän heittoa ja se sai auton vähän kallelleen.

Tein sen pikku tuunauksenkin tänään. En laita siitä vielä kuvia, kun ensin makustelen itse sitä vähän aikaa, että sopiiko se tuohon vai ei :)
« Viimeksi muokattu: 06.08.2012, 17:44:31 kirjoittanut revote »
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Käytin auton paikallisella Vianorilla kulmien säädössä. Ihmetys oli suuri, keulassa oli camper jne ihan arvojen sisällä. Käsittääkseni ainoa jota asentaja sääti oli auraukset edessä ja takana. Takana camper on suositusten ulkopuolella, ei muistaakseni paljoa mutta kuitenkin. Jostain sai tilattua sen säädettävän puslan tjt, sillä varmaan saisi takaa camperin kuntoon.

Nyt ei muuta kuin kovaa ajoa ja jäykkyyttä säätämään  :arkkupakastin: :3/4 jättää sen:

Mamasan lähtee tutkimaan valmistajan kanssa että miksi perää jäi niin korkealle, mielenkiinnolla jään odottamaan vastausta.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa huppumies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Mamasan lähtee tutkimaan valmistajan kanssa että miksi perää jäi niin korkealle, mielenkiinnolla jään odottamaan vastausta.

Pitääkin niitä muistuttaa asiasta, jos ei mitään ala kuulumaan  :2funny:

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Mamasan vastasi, S60:sen ei ole kuin yksiä jousia joten tuolla sarjalla ei takana pääse alemmaksi. Tai pääsee, jos ottaa pois säätörenkaan/renkaat. En taida jaksaa alkaa tälle kesälle enää ropaamaan, tai no pitää tuumailla.

Nyt on alustasta vähän kokemuksia, ajettiin 530km siivu Kuusamoon. Ensinnäkin, ohjaus on nyt millimetrin tarkka, mikroautomainen, ja se sopii mulle kuin nyrkki silmään. Ennen tätä piti ajamalla ajaa, ratilla piti tehdä koko ajan pieniä ohjausliikkeitä, nyt ei tarvi muuta kuin antaa suunta ja auto menee sinne minne kuski haluaa. Väistötilanteessa perä seuraa vaivatta, alusta ei liiemmälti niiaa. Kaupunkiajossa alusta on (nykysäädöillä) pintakova, mutta maantielle päästessä meno pehmenee.
« Viimeksi muokattu: 08.08.2012, 09:50:40 kirjoittanut revote »
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Eli olen ainakin tähän mennessä tyytyväinen tuohon alustaan.

Mamasanilta tiedustelin myös muutamia asioita, tässä teillekin tiedoksi:
- pohjaanlyöntikumit voi poistaa, takuun takia niitä ei tarvi
- tolppia/säätörenkaita ei tarvi rasvata mitenkään
- iskareita ei tarvi ilmata
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Pankari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 136
  • www.vrcf.fi
Miten tuo etupää, kun siihen ei tule sitä alkuperäisen kaltaista kumitukea(jonka kyllä halutessaan saa)  niin kuuluuko mitään kolinoita/jurinoita alkuperäiseen verrattuna, kun itselläni kans kiinnostaisi todella tuo sama sarja.

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Ei kuulu.

Nyt kun on saanut kolinat pois, niin olen alkanut kuunnella eri ääniä tarkemmin. Takana on jotain feelua, ehkä pakari ottaa runkoon kiinni, ja oliskohan joku pusla tai koiranluu(t) väljät. Terävissä koloissa vähän kolahtaa.

Voin suositella ko alustaa, ja katsastusta varten vaihtaa äkkiä orggisalustan takas.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa j.o.n.i.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • VL 1629
Takana camper on suositusten ulkopuolella, ei muistaakseni paljoa mutta kuitenkin. Jostain sai tilattua sen säädettävän puslan tjt, sillä varmaan saisi takaa camperin kuntoon.

http://www.ipdusa.com/products/5711/112394-rear-camber-bushing-kit

Tiiä sitte käykö tämä etuvetosiin, kun sopivuustaulukossakin vain AWD  ::)

Paljonko ne camberit sitten oli? Saa ne vähä mennä arvojen ulkopuolelle...

Poissa huppumies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Ei kuulu.

Nyt kun on saanut kolinat pois, niin olen alkanut kuunnella eri ääniä tarkemmin. Takana on jotain feelua, ehkä pakari ottaa runkoon kiinni, ja oliskohan joku pusla tai koiranluu(t) väljät. Terävissä koloissa vähän kolahtaa.

Voin suositella ko alustaa, ja katsastusta varten vaihtaa äkkiä orggisalustan takas.

Täällä etelässä menee kuulemma 99% alustoista leimalta läpi.. Toivottavasti mä en kuulu siihen 1%.

Niko_S

  • Vieras
Täällä etelässä menee kuulemma 99% alustoista leimalta läpi.. Toivottavasti mä en kuulu siihen 1%.

Ei se kyllä mikään "kuulemma 99%" ole, kun nuo inssit ovat nykyään aika tarkkoja syynäämään pohjaa/alustaa, vaikkeivät piikkivasaran kanssa enään sitä pohjaa puhko...

Kyllä se alustasarja kannattaa aina muutoskatsastaa (100 e), niin ei tule itkua leimalla, siis jos ei tosiaan halua joka vuosi vaihtaa alustasarjaa vakioon ja takaisin  :).

Onhan siinä muutoskatsastetussa tosiaan se huono puoli että alustan kaari - pyöränkeskiö-suhde pitää olla tiettyjen mittojen sisällä...

 

Autoracing  KL-varaosat