Konehuoneen kaunistelua tuli jatkettua flekti ja tunnelin hiekkapuhallutuksella. Samalla niihin oli livahtanut värikin päälle.

Kaivelin nurkista eri Volvon latureita ja sopivimman oloinen malli sai maanantaina paikkansa aika pienellä vaivalla. Laturissa kiinni ollut vakio säätörauta kävi sellaisenaan. Hioin vain apulaitetelineen nurkasta tavaraa jotta rauta saa liikkua vapaasti, ja tein toisen kiinnikkeen kulmaraudasta. Voisihan kulmarautaa muuttaa sen verran, että laturi on kiinni pultin molemmista päistä. Eipä tuo kovin paljoa kyllä värise, koska kone ei värise juurikaan. Sopivan pituisia hihnoja joutui hetken tiirailemaan, mutta löytyivät.
Laturin sovittelun yhteydessä katsoin millainen ilmanputsari mahtuu. 10x2" putsari matalalla jalalla osottautui helpoimmaksi vaihtoehdoksi ja tuskin näillä tehoilla kuristaa yhtään. Motortrendin
artikkelissa testasivat 9x2" ja 14x4" putsareita, eikä häviötä tullut "kuin" 39hv. Isolla putsarilla saavuttivat kuitenkin 581hv. Se on eri asia miten paljon lämmintä ilmaa kone imee

Putsarin kiinnitysruuvi oli toki liian pieni Fitechiin joten pitää tehdä tai hommata käypänen.
Tänään tyrkkäsin putsarin, laturinhihnat, flektin ja tunnelin paikoilleen.

Vakio pakoputkisto ei ole varmastikaan parhaiten virtaava jo pakosarjojenkaan myötä, mutta se on ollut vain 2,25" edestä taakse asti. Onhan ilmoitettu 315hv ihan realistinen 2,25" putkella

Edellisen omistajan tekemä putkisto supistuu alkupäässä vain kahteen tuumaan. Jossain välissä tehtävä kokonaan uusi ilman, että vasen puoli kiertää oikeaan pakosarjaan.
Ajatus oli ehtiä tällä tänään Oldtimer Runiin, mutta muista syistä johtuen edistyminen oli jäissä.