Kaiken takana on moottorin perusteho ja viritettävyys. Haluttujen osien saanti on helppoa vaivatonta ja edullista. V-Tec ja Vanos on kans niitä hyviä juttuja.
Hondan moottorin rakentaminen vireeseen on uskomattoman "halpaa", perus kone "sumujen saarilta" espooseen kaikkine apulaitteineen 2500e. Männät/H-profiili veivi/nokat/jousipaketti h. 2800e. Hestec 1800e, Jenveyn kartio läppärungot7imusarja/suppilot/bensa linjasto 1480e, mittatilaus pakosarja n.500e. Koko moottorin hinnaksi ohjehintaisin osin tulee n. 10Ke
Tehot noissa on ollut tasolla 265-270hp autokrossissa joka mielestäni tulee ihan mini vaivalla. Vakio imusarja, R-seetit, pika porttaus, hiotut 11mm nostoset nokat ja pakosarja.
Nyt kokeillaan onko +300hp tavoitettavissa, joka tapauksessa ihan täys tehosta konetta yritetään tehdä. Omat odotukset on ainakin suuret koneen tehojen osalta
No saas nähdä miten äijien käy...
